PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پرونده50 تخريب‌كننده ميراث فرهنگي در دادگاه



tina
08-21-2011, 12:29 PM
جام جم آنلاين: مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران از در دست بررسي بودن حدود 50 پرونده حقوقي در دادگاه‌هاي مختلف شهرستان‌هاي استان تهران عليه كساني كه ميراث فرهنگي را تخريب يا در آن تصرف كرده‌اند، خبر داد.


http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/05/23/100851457741.jpg


محمدابراهيم لاريجاني در گفت‌وگو با ايسنا، بيان كرد: هنوز پيگيري پرونده‌هايي كه از سال‌هاي گذشته تا امروز در دست بررسي هستند، ادامه دارد و رأي اوليه بسياري از آنها به نفع ميراث فرهنگي صادر شده است. همچنين تخريب‌كنندگان متخلف شناخته شده‌اند و پرونده متخلفاني كه رأي اوليه را نپذيرفته و درخواست تجديد نظر داده‌اند، در مرحله تجديد نظر است.
او نمونه‌هايي از اين پرونده‌هاي حقوقي را شامل دژ رشكان در شهر ري، مساجد همت، سلمان و جامع در تهران دانست.
وي موضوع پرونده‌هاي در دست بررسي را در چهار محور دانست و گفت: بحث برخي از اين پرونده‌هاي حقوقي به تخريب يا تصرف در آثار و اشياي تاريخي مربوط است. برخي پرونده‌ها به حفاري‌هاي غيرمجاز و برخي نيز به ساخت اشياي تقلبي و فروش آنها در بازار به نام اشياي عتيقه ارتباط دارند و ديگر پرونده‌ها به قاچاق اشيا مربوط هستند.
لاريجاني با تأكيد بر اين‌كه تا كنون نتيجه حدود 70 تا 80 درصد رأي‌هاي صادرشده به نفع ميراث فرهنگي بوده است، اظهار كرد: خوشبختانه در اين‌گونه مواقع، حقوق ميراث فرهنگي رعايت مي‌شود و متخلفان در بخش‌هاي مختلف به پرداخت جريمه‌هاي سنگين و تحمل چند سال زندان براساس نوع تخلف خود مجبور هستند.