PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تأیید تعرفه‌های مخابراتی از سوی رگولاتوری وجاهت قانونی ندارد



M.A.H.S.A
08-20-2011, 05:49 PM
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، رئیس شورای رقابت با اشاره به ارائه پیشنهاد تعرفه‌گذاری از سوی اپراتورهای مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاكید كرد : تایید تعرفه های مخابراتی از سوی رگولاتوری وجاهت قانونی ندارد.

به نقل از فارس ، جمشید پژویان با اشاره به تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی از سوی شورای رقابت اظهار داشت: تعرفه گذاری خدمات مخابراتی، ارتباطی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ندارد و اپراتورها نباید پیشنهاد تعرفه گذاری خود را برای تأیید به این سازمان ارائه دهند.

این در حالی است كه شركت مخابرات ایران پیشنهاد تغییر قیمت مكالمات تلفن ثابت و موبایل را در قالب بسته پیشنهادی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داده و در انتظار تصمیم نهایی از سوی این سازمان است.

در همین حال ماده 58 اصل 44 قانون اساسی شورای رقابت را بالاترین مرجعی عنوان كرده كه می تواند در رابطه با تعرفه‌گذاری خدمات مخابراتی نظر دهد اما در شرح وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات نیز كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تنها مرجع صدور پروانه فعالیت و نظارت بر اپراتورهای ارتباطی در كشور عنوان شده كه با وجود این شرح وظایف، مصوبات این دو مرجع در برخی مواقع یكدیگر را نفی كرده و در بعضی موارد نیز موازی‌كاری به‌وجود می‌آید.

پژویان با تأكید بر اینكه تأیید تعرفه‌های مخابراتی و ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وجاهت قانونی ندارد، اضافه كرد: شورای رقابت تنها مرجعی است كه طبق قانون باید دستورالعمل قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی را به اپراتورها ارائه دهد كه براین اساس این دستورالعمل را تدوین و به مخابرات ابلاغ كرده است.

وی بار دیگر تصریح كرد كه با وجود این دستورالعمل اپراتورهای مخابراتی در زمینه قیمتها به‌هیچ‌وجه نباید از رگولاتوری تبعیت كنند.

رئیس شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خدمات اینترنت ADSL نیز گفت: در حال حاضر شورای رقابت روی قیمت خدمات مخابراتی تمركز دارد و از آنجا كه تعداد شركت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت - PAP - به اندازه ای است كه ما آن را یك فضای انحصاری نمی‌بینیم در این مرحله دخالتی در فعالیت آنها نخواهیم داشت.
پژویان گفت: ما بازار را رصد و كنترل می‌كنیم و زمانی كه احساس كردیم در جایی انحصار به‌وجود آمده دخالت می‌كنیم در غیر این‌صورت اجازه رقابت این شركت‌ها را به‌نفع مصرف‌كننده می‌دهیم.