PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شاهكار ديزني ـ پيكسار Wall.E



mehraboOon
08-20-2011, 01:54 AM
شاهكار ديزني ـ پيكسار Wall.E




اين مقاله در دو ماه‌نامه پيلبان به چاپ رسيده
مترجم : پريسا كاشانيان


http://screenrant.com/images/wall-e-poster3.jpg



وال اي يك فيلم انيميشن كامپيوتري علمي ـ تخيلي ـ ماجرايي ـ كمدي محصول سال 2008 استوديوي انيميشن پيكسار است . اين فيلم ماجراي عاشقانه بين دو روبات را در آينده بيان مي‌كند . كارگردان اين فيلم اندرو استانتون است كه فيلم قبلي او در جست‌وجوي نمو برنده اسكار بهترين فيلم بلند انيميشن شده است .
اكثر شخصيت‌هاي اين فيلم صداي انساني ندارند اما با يكديگر به وسيله اصواتي كه توسط « بن برت » طراحي شده و تداعي كننده صدا هستند ، ارتباط برقرار مي‌كنند . اين كار اولين فيلم انيميشن بلند پيكسار است كه بخش‌هي متعددي دارد و در آن شخصيت‌هاي زنده ديده مي‌شود .

mehraboOon
08-20-2011, 01:57 AM
شناسنامه فيلم WALL.E

http://tooninanimation.net/wordpress/wp-content/uploads/2008/04/andrew-stanton.jpg

كارگردان اثر : Andrew Stanton


كارگردان : آندرو استانتون
تهيه كنندگان : جيم موريس ، جان لستر
نويسندگان : اندرو استانتون ، پيتر داكتر ، جيم ريردون
صداپيشه‌ها : بن برت ( صدا پيشه وال‌- اي ، M-O و بقيه روبات‌ها ) ، اليزان نايت ( ايو ) ، جف گارلين ( اكسيوم كاپيتان مك كري ) ، فرد ويلارد ( شلبي فورت رايت ) ، جان راتزنبرگر ( جان ) ، كتي نجيمي ) ( مري ) ،‌زيگورني ويرو ( كامپيوتر سفينه ) ماالن تاك ( اتو )
موسيقي : توماس نيومن ، پيتر گابريل ( ترانه )
پخش : كمپاني والت ديزني پيكچرز
مدت زمان پخش : 98 دقيقه
بودجه مصرف شده : 180.000.000 دلار .
محصول : 2008
اولين اكران : 27 ژوئن در ايالات متحده

mehraboOon
08-20-2011, 01:57 AM
خلاصه داستان :
كارگردان و نويسنده مشهور و برنده اسكار اندرو استانتون ( در جستجوي نمو ) و داستان نويس‌ها و هنرمندان با استعداد استوديو پيكسار كه فيلم‌هاي جذابي مانند باورنكردني‌ها ( احتمالا منظورشون همون شگفت‌انگيزان بوده http://forum.patoghu.com/images/smilies/a04.gif ) ماشين‌ها و راتاتوي را خلق كرده‌اند اين بار تماشاچيان خود را با يك فيلم‌انيميشن كامپيوتري جديد درباره يك روبات به نام وال.اي به تماشاي دنيايي جديد مي‌برند .
اين روبات بعد از اين كه صدها سال به تنهايي كارهايي كه براي انجام‌اش طراحي شده را انجام داده ، پس از ملاقات با يك روبات بعد از اين كه صدها سال به تنهايي كارهايي كه براي انجام‌اش طراحي شده را انجام داده ، پس از ملاقات با يك روبات جست و جوگر شيك و مجلل به نام ايو زندگي‌اش معناي تازه‌اي ( علاوه بر جمع آوري زباله‌ها ) مي‌يابد . ايو در ميابد كه وال.اي به طور تصادفي يك گياه را كه زندگي آينده گياهي به آن وابسته است را حفظ كرده است او به سرعت به فضا بر مي‌گردد تا يافته‌هاي خود را به انساسن‌ها كه مشتاقانه منتظر هستند تا بفهمند آيا برگشتن به خانه مطمئن هست يا خير ؟ انتقال دهد .
در همين هنگام وال.اي ، ايو را در طول كهكشان تعقيب مي‌كند و يكي از مهيج‌ترين ماجراهاي كمدي و عاشقانه رباتي را روي پرده سينما مي‌برند . در اين سفر مهيج بر فراز كهكشان يك گروه از شخصيت‌هاي مختلف شامل يك سوسك حمام دست آموز و يك تيم از روبات‌هاي قهرمان بدقواره و از كار افتاده با وال.اي همراه مي‌شوند .


http://electricityandlust.files.wordpress.com/2008/03/wall-e.jpg

mehraboOon
08-20-2011, 01:58 AM
معرفي شخصيت‌ها :

وال اي : ( دستگاه جدا كننده زباله در زمين ) كه براي تميز كردن سياره زمين و جمع آوري يك جعبه زباله در هر دقيقه ساخته شده است . اگر چه بعد از هفتصد سال تغييرات اندكي پيدا كرده و داراي ضخسيت شده است . وي كنجكاو ، فضور و البته كمي تنهاست .
مشخصات : وسيله قابل شارژ با نور خورشيد ، داراي دو بازو‌هاي هيدروليك ، قابليت ضبط و پخش صدا و اشعه ليزر ضعيف نصب بر روي سر .


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 611x404 پیکسل میباشد
http://img.timeinc.net/time/photoessays/2008/summer_preview/movies_wall_e.jpg


ايو : ( ارزياب فوق‌العاده پوشش گياهي زمين )
يك روبات شيك كاوشگر است . او يك روبات سريع با توانايي پرواز ‌، مسلح به يكي سلاح ليزري است و براي بررسي موقعيت زمين به اين ماموريت فرستاده شده است . ايو يك دستور‌العمل طبقه‌بندي شده دارد و بايد ماموريت خود را با موفقيت به پايان برساند . داراي كاوشگر شناسايي كننده حيات ، دوربين دو چشمي پخش كننده تصاوير دريافتي / ارسالي بدنه هوايي مغناطيسي با حاصيت ضد جاذبه است .


http://www.electricpig.co.uk/wp-content/uploads/2008/05/eve-wall-e.jpg


M.O : يك روبات ميكروب‌زدا و پاك كننده است . وي براي تميز كردن هر چيزي كه خارج از اكسيوم آمده و به نظر مي‌آيد كه آلودگي خارجي داشته باشند ، طراحي شده است . M.O به سرعت با گوي چرخنده‌اش در اكسيوم سفر مي‌كند و اجسام آلوده را ميز مي‌كند . وي داراي دوربين دو چشمي با قبليت پخش تصاوير دريافتي و ارسالي ، كوله پشتي حاوي ماده ضد عفوني كننده ، گوي چرخنده متحرك است .


http://bp2.blogger.com/_dS9o2xQUbsU/SCjGL39FP1I/AAAAAAAAA-s/97TCC2I6M9U/s400/M-O.png


اتو Auto : خلبان اتوماتيك اكسيوم است كه خلباني سفينه فضايي را در طول هفت سال گذشته در فضا بر عهده داشته است . وي يك روبات به دقت برنامه‌ريزي شده به شكل سكان كشتي است و رفتاري سرد و مكانيكي دارد و نسبت به كاپيتان بسيار وظيفه شنا است . وي دوربين يك چشمي با قابليت پخش تصاوير دريافتي و ارسالي و پنجه گالوانيزه با قابليت جمع شدن است .

عكس از اين شخصيت هر چي گشتم پيدا نكردم (X)

mehraboOon
08-20-2011, 01:58 AM
نكاتي از توليد :

ادرو استانتون ايده ساخت وا.اي را قبل از ساختن داستان اسبا‌ب بازي در سر داشت . ايده او ين بود « چه مي‌شود اگر نسل بشر زمين را ترك كنند و فراموش كنند كه آخرين روبات باقي مانده را خاموش كنند ؟ »
پيتر داكتر در اسل 1995 بعد از اين كه استانتون داستان را برايش شرح داد به مدت دو ماه روي اين موضوع كار كرد ، اما نهايتا تصميم گرفت كه به جاي آن فيلم شركت هيولا‌ها را بسازد و در واقع ترديد داشت كه آيا يك داستان عاشقانه را بيان كند يا خير ؟
اما اين ايده به علت علاقه استانتون به داستان‌هاي فضايي و شخصيت دادن به اجسام بي‌جان همچنان ذهن او را مشغول كرد . از ديدگاه او آينده وال.اي تنها چيزي است كه واقعا زنده است عمده‌ترين دليل زندگي چيست ؟ دوست داشتن ؟
در واقع وال.اي سرا پا عاشق روباتي به نام ايو مي‌شود . حالا احساسات او دو طرفه نيست چون در واقع ايو احساسي ندارد . او يك روبات سرد و بي‌احساس است . وال.اي روباتي است كه در طول زمان ، تكامل پيدا كرده و داراي احساسات شده است و در انتها وال دل ايو را به دست مي‌آورد و درك منحصر به فرد او از زندگي ، آخرين اميد نوع بشر براي پيدا كردن ريشه‌هاي آن است . كوتاه اين كه ، عشق يك روبات كمك مي‌كند كه جهان حيابت خود را از سر گيرد .
بعد از كارگرداني در جست‌جوي نمو ، استانتون احساس كرد آنها واقعا به فيزيكي دست يافته‌اند كه بيننده را به اين باور رسانند واقعا در زير آب هستند . وي مي‌گويد : « پس گفتنم بيايد اين كار را در هوا هم انجام دهيم ، لنزهاي خود را فيكس كنيم ، عمق ميدان را به دست آوريدمم و ببينيم چطور لنيز‌هاي آنامورفيك كار مي‌كنند و از تمام اين حقه كه به ما امكان ساختن همان نوع وسعت و ابعاد در نمو را داد با جسمي در هوا و روي زمين داشته باشيم .


http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/p/i/bcst/yeurope/yde/degeneric/294/65286662.jpg


جيم موريس ( تهيه كننده ) مي‌گويد : « فيلم طوري انيميت شده كه حس مي‌شود آيا واقعا فيلم‌برداري وجود دارد يا خير ؟» دنيس هوران مشاور پيكسار در بازسازي فيلم‌هاي علمي ـ تخيلي ( دهه 60 و 70 ) بود .
طراحي روبات‌ها نيز با راهنمايي‌هاي استانتون انجام شد . او به آنها گفته بود : « در وحله اول آنها را به صورت يك وسيله ببينيد و بعد براي آنها شخصيت درست كنيد » .
در خلق شخصيت اصلي ، انيماتورها از روي دو شخصيت « دوربين دو چشمي » و لامپي به نام « لوكسو جونيور » الهام گرفتند .
استانتون با يك دوربين دو چشمي بازي مي‌كرد و با بالا و پايين كردن آن حالت‌هاي شادي و غم را به دست آورد . او بر اين باور بود كه « نيازي به دهان يا دماغ نداريد . شما كل شخصيت را فقط با چشم‌ها به دست مي‌آوريد و به اين ترتيب بيننده احساس نمي‌كند او يك انسان در پوسته روبات است ».
بدن وال.اي كاملا از روي اين منطق طراحي شد و بدن او مثل لاك پشت تحدب داشت و داشتن چرخ‌هاي تانك مانند به او توانايي ميداد تا در هر جايي حركت كند . كارگردان داستان را به بن برت داد تا روي طراحي صوتي آن كار كند . در فيلم فقط چندين ديالوگ كوتاه سنتي وجود دارد . براي خلق ديالوگ‌ها ، برت صداهاي مكانيكي مختلف را با هم تركيب كرد تا تداعي كننده ديالوگ باشد .
براي اتو ، برت از صداهاي قديمي نيروي دريايي براي بيان احساسات اين شخصيت استفاده كرد . وقتي وال. اي باتري خود را با استفاده از انرژي خورشيدي شارژ مي‌كند . مثل زنگ شروع مكينتاش صدا مي‌كند . جف گارلين صداي يك كاپيتان را برعهده دارد و يكي از معدود شخصيت هايي است كه در فيلم صحبت مي‌كند .
فرد ويلارد نقش يك فرد واقعي ( براي اولين بار در فيلم‌هاي پيكسار ) را بازي مي‌كند . راتزنبرگر صداي شخصيتي به نام جان را دارد . ولي سيگورني ويرو و كتي نجيمي نقش بر عهده داشتند .
ويرو صداي يك كامپيوتر را بر عهده دارد كه اشاره‌اي به فيلم‌هاي Alien بود . تهيه كننده ارشد جان لستر درباره اين فيلمي كه حداقل ديالوگ را دارد مي‌گويد : « هنر انيميشن در اين است كه شخصيت‌ها چه مي‌كنند نه اين كه چه بگويند و همه اين‌ها بسته به آن است كه چطور دساتان را روايت كنيد كه آيا ديالوگ داشته باشد يا خير ؟».

http://blog.ugo.com/images/uploads/Wall-E-HoldingHands.jpg

mehraboOon
08-20-2011, 02:00 AM
ميدونيد wall-e اصلا چي هست ؟!!!
اينم هم لغات اصلي :
Wasw Alloccation Load Lifter , Earth-class
همين ديگه http://forum.patoghu.com/images/smilies/a04.gif

جذابيت‌هاي مخفي :

پيكسار در فيلم‌هايش جذابيت‌هاي مخفي زيادي دارد و اين فيلم نيز از اين قعده مستثني نيست .
1- ماشين پيتزا پلانت : اين ماشين از زمان فيلم داستان اسباب بازي در همه فيلم‌هاي پيكسار حضور داشته است ( البته يافتن آن در فيلم‌هاي باورنكردني‌ها و صحنه‌اي از فيلم ماشين‌ها دشوار است ) . ماشين پيتزا پلانت نيز عملا يك نماي كاملا مشخص دارد و احتمالا چون به سرعت رد مي‌شود مردم به آن توجه كافي نمي‌كنند . دي اين فيلم هم اين وانت در بيست دقيقه اول فيلم كه ايو آن را به عنوان بخشي از دستورش بررسي مي‌كند ، ديده مي‌شود .
2- A113 : يك شوخي دروني بين دانشجويان كال آرتز است ( اشاره‌اي به شماره كلاس دانشجويان انيميشن ) . كه در همه فيلم‌هاي پيكسار ، ديزني ، غول آهني ، سيمسون‌ها ، مرد خانواده ، پدرآمريكايي ، دختران قدرتند و ماجراهاي تايني تون ديده مي‌شود .

استانتون مي‌گويد : « ما اين شماره را آشكارتر در فيلم نشان داديم . دي اين فيلم A-113 عملا بخشي از دستورالعمل خلبان « اتو » است كه توسط مدير شركت باي اند لارج تدوين شده است . »
دستورالعمل a-113 نيز يكي از آهنگهايي است كه توماس نيوتن براي اين فيلم ساخته است .

3- 2001 خلبان اتو : اداي ديني به فيلم اوديسه فضايي 2001 كوبريك است .

4- جان راتزنبرگر : پيكسار اين بازيگر را خيلي دوست دارد و عملا قانوني دارد كه راتزنبرگر بايد در تمام فيلم‌هاي پيكسار باشد . در اين كار نيز او صداي يكي از معدود شخصيت‌هاي انساني فيلم را كه نه خيلي اتفاقي « جان » نام دارد ، بر عهده دارد .

5- اپل : تاريخچه ارتباط كمپاني اپل با پيكسار يك تاريخچه طلاني است . « استيو جابز » كه همراه با استيو وزنيك كمپاني اپل را تاسيس كردند شركت گرافيك گروپ را از لوكاس فيلم خريدند و بعد‌ها آن را پيكسار ناميدند . آرم اپل در بسياري از محصولات قبلي پيكسار ( مثلا روي كاپوت ماشين‌هاي ماسبه در فيلم‌ماشين‌ها ) ديده مي‌شود . در اين كار نيز اجاعات زيادي به اپل ديده مي‌شود ، يكي از مشخص‌ترين آنها صحنه‌اي است كه وال.اي يك كليپ ويدئويي را در آي پاد قديمي مشاهده مي‌كند . طراحي ايو را عملا يكي از طراحان شركت اپل به نام « جاني آيو » انجام داده است . به علاوه او مسوول طراحي آي پاد نيز بوده است .



يك عكس با كيفيت بالاي بالا ( روي عكس زير كليك كنيد )


http://pixarplanet.com/blog/images/101.jpg (http://www.slashfilm.com/wp/wp-content/images/wall_e_pod_hires.jpg)

mehraboOon
08-20-2011, 02:01 AM
- مخروط‌هاي نارنجي رنگ احتياط : مخروط‌هاي نارنجي رنگ داستان اسباب‌بازي در تمام زمين و داخل وانت وال.اي ديده مي‌شود .

7- موتوري كه در فيلم راتاتوي بود در تپه آشغال‌ها ( در ابتداي فيلم ) ديده ميشود .

8- ميكي پنهان در تصاوير : يك تصوير ضد نور از « ميكي مواس » و گوش‌هاي او در بسياري از فيلم‌هاي ديزني مشاهده مي‌شود . در باورنكردني‌ها ، وقتي « آقاي باور نكردني » از هواپيما وارد جزيره مي‌شود ، تعدادي از درخت‌ها بر بالاي تپه‌اي شكل ميكي ماوس را درست كرده‌اند . در وال.اي نيز يك ميكي پنهان در پس زمينه صحنه‌اي در زمين ديده مي‌شود .

9- كراش لاك پشت فيلم نمو در صحنه‌هاي انيميشن عنوان بندي ديده مي‌شود .

10- در يك نماي سريع در اين فيلم بيلبوردي نشان داده مي شود كه در آن سه مدل لاغر ملبس به لسات سرهمي قرمز رنگ ديده مي‌شوند . اين مدل‌ها به سبكي شبيه به باورنكردني‌ها طراحي شده اند كه يكي از مدل‌ها شباهت زيادي به آقاي باورنكردني دارد .

11- ركس : « ركس » دايناسور داستان اسبا‌بازي در وانت وال.اي ديده مي‌شود .

12- پرنده فيلم زندگي يك حشره در صحنه‌هاي عنوان بندي پاياني ديده مي‌شود .
اين فيلم تقريبا نظر موافق همه منتقدين را جلب كرده است . طبق نظرسنجي سايت روتن توميتو 96% از منتقدين به اين فيلم راي مثبت داده‌اند كه متوسط درجه بندي آن 8/6 درصد است . در سايت متاكريتيك نيز كه درجه‌بندي امتياز آن از صد است اين فيلم نود و سه امتياز را بر اساس سي و پنج نقد رسيده به دست آورده است .


http://l.yimg.com/img.movies.yahoo.com/ymv/us/img/flickr/09/13/002476450913.jpg

mehraboOon
08-20-2011, 02:01 AM
تكه حلبي دوست داشتني

مترجم : سلما محسني

موفقيت فيلم وا.اي آخرين اثر پيكسار ، مرهون سه عامل مه است : انيميشن جذاب ، تصاوير شگفت انگيز و يك داستان علمي ـ تخيلي محبوب .
پس از ديدن فيلم پانداي كونگ فوكار با خود انديشيدم ، زودباوري و خوش باوري كودكانه من كجاست ؟ اما وال.اي ، فيلمي همانند در جستجوي نمو است و حتي بزرگسالان نيز مي‌توانند از آن لذت ببرند . فيلم ديالوگ ندارد وبه راحتي مرزهاي زبان را در مي‌نوردد كه اين عامل كاملا با فضاي فيلم سازگار است ، ززيرا فيلم داستاني ميان سياره‌اي را روايت مي‌كند . داستان در هفتصد سال بعد مي‌گذرد . شهري از آسمان خراش‌ها كه از زمين روييده اند . يك نماي نزديك‌تر آشكار مي‌سازد كه اين آسمان خراش‌ها همه از آشغال ساخته شده‌اند كه خيلي تر و تميز به صورت توده يا اشكال مكعب شكل ، به هم فشده شده و روي يكديگر تلمبار شده‌اند . در تمام كره زمين تنها يك مخلوق جنبنده وجود دارد واو وال.اي آخرين بازمانده‌ي ربات‌هاي خورشيدي است . جاي شكي نيست كه او مذكر است آشغال‌ها را بر مي‌دارد و روي هم تلمبار مي‌كند ، آنها را به صورت مكعب فشده مي‌كند و سپس توسط تراكتورش بر بالاي آخرين نقطه‌ي آسمان خراشي كه ساخته مي‌گذارد .
وال.اي بسيار تنها است . اما آيا خودش مي‌داند ؟ او شب‌ها به خانه مي‌آيد ، يك منطقه بزرگ انباري شكل كه گنجين‌ي كوچك‌اش را كه حاصل آشغال گردي‌هايش است ( و آنها را با چراغ‌هاي كريسمس آذين بندي كرده ) ، در آن نگهداري مي‌كند . وقتي مي‌خواهد استراحت كند كفش‌هايش ! را از چرخ‌هاي خسته‌اش بيرون مي‌آورد و به خواب ميرود . فردا روز ديگري است . يكي از هزاران روز ، از زماني كه آخرين گروه انسان‌ها زمين را ترك كردند و در سفينه‌اي غول آسا روي يك مدار ساكن شدند . روزي روزمرگي وال.اي شكسته مي‌شود .
چيزي جديد در دنياي او ظاهر مي‌شود ، چيزي كه از قطعات قديمي به جا مانده اسخته شده است . آن چيز به چشم ما ، يك فضاپيماي صاف و براق است . اما به چشم وال.اي چگونه است ؟

http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/p/i/bcst/yeurope/yde/degeneric/294/65286662.jpg

mehraboOon
08-20-2011, 02:02 AM
خب اين هم يه چند تا عكس ديگه از اين انيميشن زيبا:

http://www.laughingplace.com/files/Movie/WallE/P01-0003.jpg

http://clinf.net/wp-content/uploads/2008/03/wall-e.jpg

http://ravensbourne.files.wordpress.com/2008/03/walle01x.jpg

mehraboOon
08-20-2011, 02:02 AM
وال.اي توسط او به فضاپيماي مداري « آگزيوم » باز مي‌گردد و به موازات آن ، آخرين كشف ارزشمند او : يك گياه كوچك و كامل كه در يك قلوه سنگ روييده و به يك كفش كهنه پيوند خورده است .
آيا به اندازه كافي شيفته شديد يا باز هم بگويم ؟!
در اين لحظه از فيلم ، براي اولين بار صداي صحبت شنيده مي‌شود ، اگر چه به سبك وا.اي او دياره‌اي از لغات ( يا يك فهرست ؟ ) از جيغ ، تلق تولوق و خرخرهاي الكترونيكي دارد و البته يك جفت چشم در حركت كه او را به انسان‌ها شبيه مي‌سازد .
ما با خانواده « هوورچير » ملاقات مي‌كنيم . نام آنها به اين دليل است كه در داخل سفينه‌شان به دور صندلي راحتي‌هايي كه در فضا معلق مي‌چرخند و سختگي ناپذير و بي وقعه به تميز كردن آنها مشغولند و البته كاملا چاق هستند ى اين گاه آنها نيست . از زماني كه نسل انسان‌ها در آگزيوم و جاذبه كم شروع به رشد كرد ، آنها اين گونه شدند .
حال اين پي رينگ جديد به وجود مي‌آيد ، كاپيتان سفينه ، تعداد بي‌شمار هوورها و سرنوشت گياه سبز و ادامه اين داستان قلب « آرتور سي . كلارك » را از شادي دوباره به تپيدن وا مي‌دارد . آيا انسان‌ها دوباره به زمين باز مي‌گردند ؟
فيلم مانند ديگر فيلم‌هاي بلند پيكسار ظاهر شگفت‌انگيزي دارد ، رنگ‌ها جذاب و درخشان هستند و در عين حال كمي واقع‌گرا هستند . سبك طراحي ، حس و حال كتاب‌هاي كميك را دارد و بيشتر به قدرت كتاب‌هاي كميك خنده‌دار است تا كتاب‌هاي كميك ابر قهرمان . هر شيء سبك خاص و خصيصه مخصوص به خود را دارد . مشخص است براي طراحي وال.اي بسيار فكر شده ، شخصيتي كه كشش عاطفي بسياري نسبت به آن حس مي‌كنم . يك تكه حلبي را در كنار يك پانداي كنگ فوكار تصور كنيد ! پاندا هر چيزي دارد جز خصوصيتي كه او را دوست داشتني كند . فكر مي‌كنم زيادي چاق است واصلا خنده دار نيست . اما وا.اي ، زنگ زده ، فرسوده ، سخت كوش و با شهامت است و شخصيت‌اش را با زبان بدن و بيشتر توسط چشم هايي ه همانند يك دوربين چشمي ـ ويدئويي است ، بيان مي‌كند .
فيلم ما را به اولين روزهاي كار « والت ديزني » مي‌برد ، وقتي او حالات انساني را روي حيوانات ،‌پرندگان ، زنبور‌ها، گل‌ها ، قطارها و هر چيزي ديگر انتقال مي‌داد .
مطلب ديگر اين كه ، گمان نميكنم توانسته باشم تمام جنبه‌هاي اين داستان افسون كننده را دريافته باشم . كارگردان و نويسنده فيلم ، اندرو استانتون كسي كه در جست‌وجوي نمو را نيز نوشته و كارگرداني كرده ، ايده پردازي‌هايي براي آن انجام داده و فيلم‌نامه ،‌صرفا فيلم‌نامه‌ساده و بي‌فكري با شخصيت‌هاي كاراته باز و زواياي عجيب و غريب دوربين نيست . او كمي فكر كرده و مخاطب نوجوان را هدف قرار داده است . اين داستان با يك سبك ديگر و ظاهر واقع‌گراتر مي‌توانست يك فيلم علمي ـ تخيلي عالي باشد ، شايد هم هست .




http://ve3dmedia.ign.com/images/02/08/20891_normal.jpg

http://www.jimhillmedia.com/mb/images/upload/WALL-E-Luxo-Big-web.jpg