PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مورينيو در رسانه هاي بارسلونا



sarbh
08-19-2011, 05:39 PM
يک سال پيش که مورينيو به رئال مادريد رفت ترس هواداران بارسا را در بر گرفت ، بيم داشتند با ورود او سلطه بارسلونا بر فوتبال اسپانيا به پايان برسد اما اکنون همه آن احترام توام با نفرتي که حاميان بارسلونا داشتند با دهان به دهان گشتن شايعات از بين رفته است.
به گزارش اينديپندنت، بعيد است اقدامي قانوني نسبت به رفتار او در ديدار برگشت سوپرجام اسپانيا صورت گيرد چرا که'' آلفردو فلورز'' رييس کميته برگزاري اين رقابتها گفت تنها در صورتي که بارسلونا به طور رسمي شکايت کند اين موضوع بررسي خواهد شد چرا که آنها هم شاهدان بيگناهي نسبت به رفتار مورينيو نبودند.
اين بدان معنا است که او براي شروع فصل جديد رقابت هاي فوتبال اسپانيا آزاد است ولي برخورد انضباطي نکردن مانع از واکنش ديگران نسبت به رفتار او نمي شود.
''پپ گوارديولا'' سرمربي بارسلونا که اطمينان داشت رفتار مورينيو با مربي اين تيم به اندازه کافي محکوم خواهد شد از اظهارنظر در اين باره خودداري کرد و گفت تصاوير به اندازه کافي گويا هستند.
معمولا مورينيو در هر باشگاهي که هست از سوي مديران آن باشگاه به رفتار افراطي محکوم مي شود اما آنچه در سوپرجام اسپانيا انجام داد اين سوال را در ذهن ايجاد مي کند که آيا او اينقدر به بيراهه رفته است؟
او اين حرکت خشن را از پشت سر ويلانووا انجام داد و حرکتي کرد که حتي اگر جلوي رويش بود هم بچه گانه به حساب مي آمد. پس از آن هم نه تنها پوزش نخواست بلکه وانمود کرد نام ويلانووا را نمي داند و به جاي آنکه او را '' تيتو'' بنامد '' پيتو'' خطاب کرد که به معناي ''بوق'' است.
گوارديولا گفت:'' شايد او واقعا نام مرد شماره دو تيم من را نمي دانست.'' ولي هرکس مورينيو را بشناسد نمي تواند باور کند که در دانشنامه ذهني او نام دستيار مربي تيم رقيبش وجود ندارد.
تلويزيون اسپانيا تصاويري نشان داد که در آن مورينيو هر وقت ليونل مسي و دني آلوز نزديک مي شدند با دست حرکتي مي کرد که انگار بوي بدي مي آيد.
هيچ کس حرکات تئاتري او را فراموش نمي کند ، زماني که مربي چلسي بود به نشانه شکرانه پيروزي در نوکمپ زانو زد و يا حرکات و ژست هاي اغراق آميزي که در زمان مربيگري پورتو در اولد ترافورد مي کرد نشان مي داد مي داند کانون توجه است.
فصل گذشته دو بازيکن او يعني ژابي آلونسو و سرخيو راموس در ديدار با آژاکس خطا کردند وکارت زرد گرفتند تا پرونده شان براي ليگ قهرمانان اروپا پاک باشد
اينها رفتار هاي خاص مورينيو است که به جزييات توجه دارد و براي گام هاي بعدي برنامه ريزي مي کند اما گاهي هم برنامه هاي استادانه او با اين حرکات مضحک به هم ميخورد. به طور مثال يک بار به دودک دروازه بان ذخيره تيم گفت تا پشت دروازه برود و چيزي به ايکر کاسياس بگويد و کاسياس هم به نوبه خود به سرخيو راموس گفت کاري کند که کارت زرد بگيرد. يوفا بلافاصله باشگاه را مجازات کرد ولي کيست که بهتر از او از پيچ و خم هاي قانون اطلاع داشته باشد؟
رئال مادريد يک بار ديگر در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته با يوفا دچار مشکل شد و علت آن هم '' چرا؟ چرا؟ چرا؟''ي مورينيو بود و مي پرسيد که چرا نهاد حاکم بر فوتبال اروپا بايد از صعود بارسلونا حمايت کند و ديگر اينکه چرا داوري ها اينقدر ضعيف است.
براي رئال مادريد بيش از هرچيز پيروزي مهم است حتي بيش از بارسلونا. اگر بارسلونا پيروز نشود مدعي مي شود که فوتبالي خوب بازي مي کند ولي هواداران رئال از تيمشان مي خواهند با اقتدار قهرمان شوند.
تيم رئال مادريد آنقدر در نوکمپ صبر نکرد تا ببيند بارسلونا جام قهرماني را بالاي سر ميگيرد، کاري که بارسلونا وقتي رئال جام کوپا دل ري را برد انجام داد. رئالي ها مدعي شدند ماموران امنيتي بارسلونا به آنها توصيه کرده اند ورزشگاه را ترک کنند.
جرارد پيکه مدافع بارسلونا مي گويد او در حال خراب کردن فوتبال اسپانيا است. اشاره او به دعواهاي رئال مادريد و بارسلونا است که بيش از همه بر تيم ملي اين کشور تاثير منفي گذاشته است.
به نظر مي رسد يک تاثير ديگر اين حرکات مورينيو بر سرنوشت حرفه اي او هم باشد. اولدترافورد در انتظار او است اما آيا منچستريونايتد اين مربي را که فوتبال اسپانيا را به حاشيه کشانده مي خواهد؟
تيم مورينيو در اين فصل بيش از سال پيش به قهرماني نزديک شده است و تا اين زمان در موضعي برتر قرار دارد. موقعيت او در باشگاه هم بهتر شده و همه بازيکنان تيم از او به طور کامل تبعيت و حمايت مي کنند.
وقتي بازيکني با رفتاري ملايم مانند مارسلو آن حرکت را در زمين با سسک فابرگاس کرد و يا ايکر کاسياس گفت هم تيمي او در تيم ملي اسپانيا ممکن است با چالش هاي زيادي روبرو شود، نشان مي دهد بازيکنان هم از شخصيت مورينيو الگو گرفته اند.
اين وفاداري در شرايطي که هدف تيم براي قهرماني و رسيدن به فينال ليگ قهرمانان اروپا محقق نمي شود مي تواند مخرب باشد.
رسانه هايي در اسپانيا دنبال تخريب وجهه مورينيو هستند و تصويري غيرواقعي از او ترسيم مي کنند. مي خواهند نشان دهند او جنون قدرت دارد و ديوانه وار مي خواهد از بارسلونا شکايت کند. تازماني که او اينگونه رفتار کند کار اين رسانه ها را آسان تر خواهد کرد.