PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش کارکردن با PyroCluster ( پنبه آتشزا)



mehraboOon
08-19-2011, 12:10 PM
آموزش کارکردن با PyroCluster ( پنبه آتشزا)





باز هم یک آموزش ساده و مقدماتی ولی پر کاربرد.


امروز میخوام طرز ساخت آتش و بخار و دود و ابر و... ازاین قبیل موضوعات رو به روشی خیلی ساده بیان کنم . برای ساختن جلوههای ویژه آتش و طوفان و برخورد اشیاء با زمین خاکی و آب در فیلمهای متعددی از این ابزار استفاده شده مانند :
X MEN 1,2 - Star ship troopers- polar expres - Hulk ...

امیدوارم که به درد شما هم بخوره...


1- ابتدا باید یکEnvironment بسازیم تا ذراتمون در هوا با چیزی برخورد داشته باشند و دیده شوندObject > Scene > Environment.

http://images6.theimagehosting.com/1.0b2.jpg (http://forum.patoghu.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.theimagehostin g.com%2F)


2- حالا یک emitter میسازیم Object > Particle > Emitter .


http://images6.theimagehosting.com/2.44d.jpg (http://forum.patoghu.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.theimagehostin g.com%2F)



3- جهت حرکت ذرات را در راستای محور y قرار میدهیم.


http://images6.theimagehosting.com/3.a98.jpg (http://forum.patoghu.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.theimagehostin g.com%2F)



4- از منوی فایل متریال منیجر یک PyroCluster - VolumeTracer میسازیم و به Environment نسبت میدیم . دوباره از همون منو یک عدد PyroCluster میسازیم و به Emitter نسبت مدهیم.

( توجه: در سینما فوردی VER 9.5 به بالا از این مسیر استفاده کنید Matrial manager > File > Shader > PyroCluster - VolumeTracer )

http://images6.theimagehosting.com/4.53d.jpg (http://forum.patoghu.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.theimagehostin g.com%2F)



5-به فریم 80 میریم که ذرات مقداری حرکت کنند. بعد بر روی متریال اعمال شده به Emitter در متریال منیجر دوبار کلیک میکنیم . از قسمت Setting پنجره باز شده Fire یا هرکدام از موضوعات دیگر که مایلید انتخاب میکنید وبه پیغام جواب yes میدهید.

http://images6.theimagehosting.com/5.c6f.jpg (http://forum.patoghu.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.theimagehostin g.com%2F)


6- حالا یک رندر بگیرید. میتونید با تغییرات در پارامترهای این منو موضوعات دلخواه خودتون رو خلق کنید مثل آتش - بخار - دود - ابر و غیره.