mehraboOon
08-18-2011, 03:55 PM
بهترين موستانگ در 40 سال گذشته
http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/r_t_kh.gif http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/l_t_kh.gif
پارسال بازار خودروهاي اسپرت در آمريكاي شمالي در دست دو خودرو اسپرت نه چندان گرانقيمت بود. دوج وايپر و فورد موستانگ 2006 دو خودرويي بودند كه خريداران فراواني، به خصوص در بين جوانان براي خود دست و پا كردند.
http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/r_b_kh.gif http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/l_b_kh.gif
خودروهاي اسپرت بخش بزرگي از علايق ماشينبازان را در سراسر جهان تشكيل ميدهند. به همين دليل خودروسازان بزرگ جهان همواره بخشي از توان توليد خود را به ساخت و طراحي اين خودروها اختصاص ميدهند. از خودروسازاني كه تخصص آنها ساخت اسپرتهاي خياباني است و ساختههاي خود را با قيمتهاي نجومي عرضه ميكنند كه بگذريم، به خودروهاي اسپرت ارزان قيمتي ميرسيم كه اگر چه تشريفات خودروهايي مانند فراري، لامبورگيني و بوگاتي را ندارند اما پشتوانه قدرتمندي از تجربه را به همراه دارند كه اين مساله ميتواند برايشان اقبال فراواني همراه داشته باشد.
پارسال بازار خودروهاي اسپرت در آمريكاي شمالي در دست دو خودرو اسپرت نه چندان گرانقيمت بود. دوج وايپر و فورد موستانگ 2006 دو خودرويي بودند كه خريداران فراواني، به خصوص در بين جوانان براي خود دست و پا كردند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23173_194.jpg
فورد موستانگ 2006 در دو مدل كوپه و دولوكس كروكي به بازار عرضه شد كه جداي از ظاهر تفاوت چنداني با يكديگر نداشتند. مدل استاندارد اين خودرو با يك موتور شش سيلندر «وي» شكل (V) به بازار عرضه شد كه به راحتي ميتوانست به سرعت 280 كيلومتر در ساعت دست پيدا كند.
كارشناساني كه موستانگ 2006 اسپرت را مورد بررسي قرار دادهاند عقيده دارند از سال 1964 كه موستانگ به خانواده فورد پيوست اين بهترين موتوري است كه براي موستانگ اسپرت طراحي شده است. اگر چه اين موتور در مدل استاندارد 4 ليتر بيشتر حجم ندارد اما ميتواند 300 اسببخار توان توليد كند. اين موتور انژكتوري داراي 12 سوپاپ است. يكي از تغييراتي كه مهندسان فورد در مدل 2006 پديد آوردهاند بهبود عملكرد اين سوپاپها است. اين تغييرات باعث شده تا دود در زمان كوتاهتري از سيلندرها تخليه شود.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23174_229.jpg
اين موتور بهبود يافته نيروي گشتاوري برابر با 320 پاوند فوت توليد ميكند. اين فورد موستانگ كوچك ميتواند در 5/5 ثانيه از صفر به يكصد كيلومتر برسد. يكي ديگر از تغييراتي كه در اين خودرو نسبت به مدلهاي قبلي بهبود يافته، وضعيت ترمزها است. با تغييرات ايجاد شده عملكرد ترمزها 15 درصد ارتقاء يافته است. اما اين مساله هنوز باعث نشده مشكل هميشگي موستانگها حل شود و هنوز فورد موستانگ اسپرت خودرو مطمئني براي ترمزهاي ناگهاني نيست. در مدل استاندارد از ترمز ضد قفل ABS خبري نيست و شما بهتر است چنانچه قصد بهرهگيري از حداكثر توان خودرو را داريد، كيت ABS را هم جداگانه خريداري كنيد.
از نظر ظاهري اين فورد يك خودرو جمع و جور و بيتكلف است و به همين دليل هم ماشينبازان آمريكايي به آن لقب «پوني» دادهاند. كوچكي و كوتاهي آن نسبت به بسياري از خودروهاي اسپرت ديگر، باعث شده است كه در نگاه اول اين خودرو شبيه اسبهاي كوچك پوني به نظر برسد. اما خبرههاي رانندگي عقيده دارند كه اين كوچكي براي يك خودرو اسپرت حسن چنداني محسوب نميشود و از ثبات آن در سرپيچها ميكاهد. اين موضوع براي اسپرتها يك خطر به حساب ميآيد چرا كه خريدارانشان آنها را براي گاز دادن و تند رفتن خريداري ميكنند!
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23175_130.jpg
موستانگ 2006 علاوه بر اين با موتور هشت سيلندر هم عرضه شد اما چندان مورد توجه قرار نگرفت. براساس گزارش شركت فورد تاكنون بيش از 75 درصد خودروهاي موستانگ اسپرت 2006 با موتور 6 سيلندر به فروش رسيدهاند. گيربگس اين خودرو همان گيربكس 5 دندهاي است كه برروي مدل 2005 نيز نصب شده بود و از اين نظر مزيت چنداني به حساب نميآيد و تفاوتي نكرده است.
اين خودرو با قيمت 25 هزار دلار به بازار عرضه شد اما هماكنون ميانگين قيمت آن در بازارهاي آمريكاي شمالي 23 هزار و 130 دلار است. البته چنانچه شما خواستار وسايل اضافي از قبيل رينگهاي 18 اينچ آلومينيومي، صندليهاي چرمي، سيستم صوتي 500واتي با پخشكننده فايلهاي MP3 و تعويض كننده ديسكهاي فشرده باشيد، بايد قيمتهاي بالاتري را بپردازيد.
يكي از دارندگان اين خودرو كه مدلهاي قبلي را نيز امتحان كرده است در مورد آن نوشته است: فورد موستانگ 2006 از عملكرد بهتر فرمان برخوردار است. ديگر از آن حساسيت سال قبل خبري نيست و شما احساس ميكنيد اتومبيل بيشتر در كنترل شما است. پشتي صندليها راحتتر شدهاند و ترمز دستي از ريگلاژ بهتري برخوردار شده است و با اشارهاي عمل ميكند. در اين خودرو شما احساس ميكنيد كه در حال پرواز هستيد و آشفتگي هوا در كنارهها بسيار كمتر شده است. اما همچنان يك ايراد اساسي تكرار ميشود و آن اين است كه شما در مواقعي احساس ميكنيد به يك دنده اضافهتر نياز داريد!
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23176_644.jpg
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23177_675.jpg
منبع: دنیای خودرو
http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/r_t_kh.gif http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/l_t_kh.gif
پارسال بازار خودروهاي اسپرت در آمريكاي شمالي در دست دو خودرو اسپرت نه چندان گرانقيمت بود. دوج وايپر و فورد موستانگ 2006 دو خودرويي بودند كه خريداران فراواني، به خصوص در بين جوانان براي خود دست و پا كردند.
http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/r_b_kh.gif http://www.bartarinha.ir/client/themes/fa/main/img/l_b_kh.gif
خودروهاي اسپرت بخش بزرگي از علايق ماشينبازان را در سراسر جهان تشكيل ميدهند. به همين دليل خودروسازان بزرگ جهان همواره بخشي از توان توليد خود را به ساخت و طراحي اين خودروها اختصاص ميدهند. از خودروسازاني كه تخصص آنها ساخت اسپرتهاي خياباني است و ساختههاي خود را با قيمتهاي نجومي عرضه ميكنند كه بگذريم، به خودروهاي اسپرت ارزان قيمتي ميرسيم كه اگر چه تشريفات خودروهايي مانند فراري، لامبورگيني و بوگاتي را ندارند اما پشتوانه قدرتمندي از تجربه را به همراه دارند كه اين مساله ميتواند برايشان اقبال فراواني همراه داشته باشد.
پارسال بازار خودروهاي اسپرت در آمريكاي شمالي در دست دو خودرو اسپرت نه چندان گرانقيمت بود. دوج وايپر و فورد موستانگ 2006 دو خودرويي بودند كه خريداران فراواني، به خصوص در بين جوانان براي خود دست و پا كردند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23173_194.jpg
فورد موستانگ 2006 در دو مدل كوپه و دولوكس كروكي به بازار عرضه شد كه جداي از ظاهر تفاوت چنداني با يكديگر نداشتند. مدل استاندارد اين خودرو با يك موتور شش سيلندر «وي» شكل (V) به بازار عرضه شد كه به راحتي ميتوانست به سرعت 280 كيلومتر در ساعت دست پيدا كند.
كارشناساني كه موستانگ 2006 اسپرت را مورد بررسي قرار دادهاند عقيده دارند از سال 1964 كه موستانگ به خانواده فورد پيوست اين بهترين موتوري است كه براي موستانگ اسپرت طراحي شده است. اگر چه اين موتور در مدل استاندارد 4 ليتر بيشتر حجم ندارد اما ميتواند 300 اسببخار توان توليد كند. اين موتور انژكتوري داراي 12 سوپاپ است. يكي از تغييراتي كه مهندسان فورد در مدل 2006 پديد آوردهاند بهبود عملكرد اين سوپاپها است. اين تغييرات باعث شده تا دود در زمان كوتاهتري از سيلندرها تخليه شود.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23174_229.jpg
اين موتور بهبود يافته نيروي گشتاوري برابر با 320 پاوند فوت توليد ميكند. اين فورد موستانگ كوچك ميتواند در 5/5 ثانيه از صفر به يكصد كيلومتر برسد. يكي ديگر از تغييراتي كه در اين خودرو نسبت به مدلهاي قبلي بهبود يافته، وضعيت ترمزها است. با تغييرات ايجاد شده عملكرد ترمزها 15 درصد ارتقاء يافته است. اما اين مساله هنوز باعث نشده مشكل هميشگي موستانگها حل شود و هنوز فورد موستانگ اسپرت خودرو مطمئني براي ترمزهاي ناگهاني نيست. در مدل استاندارد از ترمز ضد قفل ABS خبري نيست و شما بهتر است چنانچه قصد بهرهگيري از حداكثر توان خودرو را داريد، كيت ABS را هم جداگانه خريداري كنيد.
از نظر ظاهري اين فورد يك خودرو جمع و جور و بيتكلف است و به همين دليل هم ماشينبازان آمريكايي به آن لقب «پوني» دادهاند. كوچكي و كوتاهي آن نسبت به بسياري از خودروهاي اسپرت ديگر، باعث شده است كه در نگاه اول اين خودرو شبيه اسبهاي كوچك پوني به نظر برسد. اما خبرههاي رانندگي عقيده دارند كه اين كوچكي براي يك خودرو اسپرت حسن چنداني محسوب نميشود و از ثبات آن در سرپيچها ميكاهد. اين موضوع براي اسپرتها يك خطر به حساب ميآيد چرا كه خريدارانشان آنها را براي گاز دادن و تند رفتن خريداري ميكنند!
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23175_130.jpg
موستانگ 2006 علاوه بر اين با موتور هشت سيلندر هم عرضه شد اما چندان مورد توجه قرار نگرفت. براساس گزارش شركت فورد تاكنون بيش از 75 درصد خودروهاي موستانگ اسپرت 2006 با موتور 6 سيلندر به فروش رسيدهاند. گيربگس اين خودرو همان گيربكس 5 دندهاي است كه برروي مدل 2005 نيز نصب شده بود و از اين نظر مزيت چنداني به حساب نميآيد و تفاوتي نكرده است.
اين خودرو با قيمت 25 هزار دلار به بازار عرضه شد اما هماكنون ميانگين قيمت آن در بازارهاي آمريكاي شمالي 23 هزار و 130 دلار است. البته چنانچه شما خواستار وسايل اضافي از قبيل رينگهاي 18 اينچ آلومينيومي، صندليهاي چرمي، سيستم صوتي 500واتي با پخشكننده فايلهاي MP3 و تعويض كننده ديسكهاي فشرده باشيد، بايد قيمتهاي بالاتري را بپردازيد.
يكي از دارندگان اين خودرو كه مدلهاي قبلي را نيز امتحان كرده است در مورد آن نوشته است: فورد موستانگ 2006 از عملكرد بهتر فرمان برخوردار است. ديگر از آن حساسيت سال قبل خبري نيست و شما احساس ميكنيد اتومبيل بيشتر در كنترل شما است. پشتي صندليها راحتتر شدهاند و ترمز دستي از ريگلاژ بهتري برخوردار شده است و با اشارهاي عمل ميكند. در اين خودرو شما احساس ميكنيد كه در حال پرواز هستيد و آشفتگي هوا در كنارهها بسيار كمتر شده است. اما همچنان يك ايراد اساسي تكرار ميشود و آن اين است كه شما در مواقعي احساس ميكنيد به يك دنده اضافهتر نياز داريد!
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23176_644.jpg
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/5/16/23177_675.jpg
منبع: دنیای خودرو