M.A.H.S.A
08-18-2011, 01:12 PM
با تنبلی اشتباه نگیرید
چرا که متاسفانه این دانشآموزان معمولاً زیاد مورد مقایسه با دیگران قرار میگیرند، صفات منفی همچون تنبلی، بیاستعداد بودن و مورد سرزنش قرار گرفتن نیز در آنها زیاد اتفاق میافتد.و مهم است که بدانید. در صورتی که چنین ضعفهایی در این دانش آموزان در یک درس خاص مورد درمان قرار نگیرد به مرور زمان دیگر دروس آنان را نیز درگیر خواهد کرد و به تدریج زمینههای افت تحصیلی و ترک تحصیل را برای آنان فراهم میکند
http://www.akairan.com/images/MRiraj/kudak/222-ma-koodak.jpg
فرزند 9 ساله من علیرغم اینکه در ریاضی نمرات خوبی کسب میکند. در درس املاء ضعف خاصی دارد و هیچوقت تا به حال نمره قابل قبولی به دست نیاورده. به غلطهای املائی او که نگاه میکنم حکایت از بیدقتی او دارد. در اثر همین بیدقتیها اعتماد به نفس خود را از دست داده و پشتکار لازم را در انجام تکالیف ندارد. گاهی حتی در به خاطر سپاری طولانی مدت بعضی مطالب نیز ضعیف عمل میکند. چه باید کرد؟ به همین خاطر به مرکز روانشناختی مراجعه کردهام تا با روانشناسان این مرکز مشورتی داشته باشم و راهکار مفیدی را دریافت کنم.
تشخیص اختلال یادگیری در کودکان باید براساس معلولیتهای حسی و جسمی، آموزشهای ناکافی، مسائل عاطفی نباشد و این نوع از کودکان علائمی همچون نقص در تمرکز، عدم انگیزه کافی، عدم پیشرفت درسی مطابق با هوش و سن تقویمی و عدم هماهنگی چشم و دست را با خود به همراه دارند.
نظرات روانشناس
غالباً ضعف در توانایی های ذهنی یا هوشی نخستین تصوری است که به ذهن بیشتر معلمان و والدین در مورد چنین شاگردانی خطور میکند. اما به تدریج به این نتیجه می رسند که این دانشآموزان با وجود هوش کافی و بهره هوشی معمولی و متوسط در یک یا چند درس ضعیف هستند.
تکرار پایه تحصیلی، وابستگی بیش از حد به معلم و والدین در هنگام انجام تکلیف، اعتماد به نفس پایین، ناهماهنگیهای حرکتی، از علائم کودکانی است که در مقایسه با دیگر همکلاسان خود از سرعت یادگیری و آموزشی پایینتری برخوردارند.
اگر شما پدر و مادران در رفتارهای درسی فرزندان با واکنشهای نامناسبی مواجه میشوید. از جمله اینکه در او ترس یا اضطرابی از مدرسه احساس میکنید به هنگام خواندن کتاب با مکثها و حدسیات او روبرو هستید. به هنگام نوشتن و نگارش احساس مشکل دارد. در هنگام نوشتن خط خوب و خوانایی ندارد و از نوشتن جملات بر روی یک خط به صورت صاف و منظم ناتوان است.
و حروف را جابجا و یا حذف میکند. به جاست که نسبت به بررسی و پیگیری این امر تلاش بیشتری داشته باشید. برای پیگیری امر لازم است پس از مراجعه به مراکز روانشناختی و انجام تست هوش و اطمینان از بهره هوشی کافی، روانشناس با تکمیل پرسشنامه و شرح حال مربوطه نسبت به تشخیص مناسب اقدام نماید.
آنها گاه در درک شنوایی مشکل دارند و از درک حروف شبیه به هم ناتوانند. گاه در درک بینایی ضعف دارند و به عنوان مثال در درک تصویر اصلی از زمینه به مشکل برخورد میکنند و گاه در حفظ توالی دیداری ضعیف هستند و حروف کلمات را جابجا مینویسند و یا میخوانند و...
باید در نظر داشته باشید که تشخیص اختلال یادگیری در کودکان باید براساس معلولیتهای حسی و جسمی، آموزشهای ناکافی، مسائل عاطفی نباشد و این نوع از کودکان علائمی همچون نقص در تمرکز، عدم انگیزه کافی، عدم پیشرفت درسی مطابق با هوش و سن تقویمی و عدم هماهنگی چشم و دست را با خود به همراه دارند. به نظر اکثر والدین ضعف اصلی آنها بی دقتی است در صورتی که آنها گاه در درک شنوایی مشکل دارند و از درک حروف شبیه به هم ناتوانند. گاه در درک بینایی ضعف دارند و به عنوان مثال در درک تصویر اصلی از زمینه به مشکل برخورد میکنند و گاه در حفظ توالی دیداری ضعیف هستند و حروف کلمات را جابجا مینویسند و یا میخوانند و...
بنابراین به جای هر گونه تشخیصهای غیرتخصصی و تهدید و تنبیه کودکان بهتر است با مراجعه به هنگام، درمانهای ترمیمی را سریعتر آغاز نمایید.
تبیان
چرا که متاسفانه این دانشآموزان معمولاً زیاد مورد مقایسه با دیگران قرار میگیرند، صفات منفی همچون تنبلی، بیاستعداد بودن و مورد سرزنش قرار گرفتن نیز در آنها زیاد اتفاق میافتد.و مهم است که بدانید. در صورتی که چنین ضعفهایی در این دانش آموزان در یک درس خاص مورد درمان قرار نگیرد به مرور زمان دیگر دروس آنان را نیز درگیر خواهد کرد و به تدریج زمینههای افت تحصیلی و ترک تحصیل را برای آنان فراهم میکند
http://www.akairan.com/images/MRiraj/kudak/222-ma-koodak.jpg
فرزند 9 ساله من علیرغم اینکه در ریاضی نمرات خوبی کسب میکند. در درس املاء ضعف خاصی دارد و هیچوقت تا به حال نمره قابل قبولی به دست نیاورده. به غلطهای املائی او که نگاه میکنم حکایت از بیدقتی او دارد. در اثر همین بیدقتیها اعتماد به نفس خود را از دست داده و پشتکار لازم را در انجام تکالیف ندارد. گاهی حتی در به خاطر سپاری طولانی مدت بعضی مطالب نیز ضعیف عمل میکند. چه باید کرد؟ به همین خاطر به مرکز روانشناختی مراجعه کردهام تا با روانشناسان این مرکز مشورتی داشته باشم و راهکار مفیدی را دریافت کنم.
تشخیص اختلال یادگیری در کودکان باید براساس معلولیتهای حسی و جسمی، آموزشهای ناکافی، مسائل عاطفی نباشد و این نوع از کودکان علائمی همچون نقص در تمرکز، عدم انگیزه کافی، عدم پیشرفت درسی مطابق با هوش و سن تقویمی و عدم هماهنگی چشم و دست را با خود به همراه دارند.
نظرات روانشناس
غالباً ضعف در توانایی های ذهنی یا هوشی نخستین تصوری است که به ذهن بیشتر معلمان و والدین در مورد چنین شاگردانی خطور میکند. اما به تدریج به این نتیجه می رسند که این دانشآموزان با وجود هوش کافی و بهره هوشی معمولی و متوسط در یک یا چند درس ضعیف هستند.
تکرار پایه تحصیلی، وابستگی بیش از حد به معلم و والدین در هنگام انجام تکلیف، اعتماد به نفس پایین، ناهماهنگیهای حرکتی، از علائم کودکانی است که در مقایسه با دیگر همکلاسان خود از سرعت یادگیری و آموزشی پایینتری برخوردارند.
اگر شما پدر و مادران در رفتارهای درسی فرزندان با واکنشهای نامناسبی مواجه میشوید. از جمله اینکه در او ترس یا اضطرابی از مدرسه احساس میکنید به هنگام خواندن کتاب با مکثها و حدسیات او روبرو هستید. به هنگام نوشتن و نگارش احساس مشکل دارد. در هنگام نوشتن خط خوب و خوانایی ندارد و از نوشتن جملات بر روی یک خط به صورت صاف و منظم ناتوان است.
و حروف را جابجا و یا حذف میکند. به جاست که نسبت به بررسی و پیگیری این امر تلاش بیشتری داشته باشید. برای پیگیری امر لازم است پس از مراجعه به مراکز روانشناختی و انجام تست هوش و اطمینان از بهره هوشی کافی، روانشناس با تکمیل پرسشنامه و شرح حال مربوطه نسبت به تشخیص مناسب اقدام نماید.
آنها گاه در درک شنوایی مشکل دارند و از درک حروف شبیه به هم ناتوانند. گاه در درک بینایی ضعف دارند و به عنوان مثال در درک تصویر اصلی از زمینه به مشکل برخورد میکنند و گاه در حفظ توالی دیداری ضعیف هستند و حروف کلمات را جابجا مینویسند و یا میخوانند و...
باید در نظر داشته باشید که تشخیص اختلال یادگیری در کودکان باید براساس معلولیتهای حسی و جسمی، آموزشهای ناکافی، مسائل عاطفی نباشد و این نوع از کودکان علائمی همچون نقص در تمرکز، عدم انگیزه کافی، عدم پیشرفت درسی مطابق با هوش و سن تقویمی و عدم هماهنگی چشم و دست را با خود به همراه دارند. به نظر اکثر والدین ضعف اصلی آنها بی دقتی است در صورتی که آنها گاه در درک شنوایی مشکل دارند و از درک حروف شبیه به هم ناتوانند. گاه در درک بینایی ضعف دارند و به عنوان مثال در درک تصویر اصلی از زمینه به مشکل برخورد میکنند و گاه در حفظ توالی دیداری ضعیف هستند و حروف کلمات را جابجا مینویسند و یا میخوانند و...
بنابراین به جای هر گونه تشخیصهای غیرتخصصی و تهدید و تنبیه کودکان بهتر است با مراجعه به هنگام، درمانهای ترمیمی را سریعتر آغاز نمایید.
تبیان