PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش ساختن یك استودیو عکاسی در خانه



M.A.H.S.A
08-09-2011, 08:30 AM
آیا استودیو رویایی شما برای عكاسی یك ساختمان لوكس با نورهای طبیعی كه از پنجره داخل می شود و پرده های پشت زمینه ای با رنگ ها و طرح های مختلف و تعداد زیادی تجهیزات نوری است؟ اگر سرمایه زیادی داشته باشید می توانید این كار را انجام دهید اما احتیاجی به این كارها برای ساخت یك استودیوی عكاسی نیست. شما می توانید به راحتی یك استودیوی خانگی برای خانواده و دوستان و حتی برای مشتریان خود بسازید. برای شروع این مقاله را بخوانید.

پشت زمینه
پشت زمینه می تواند یك دیوار سفید یا یك صفحه نقاشی شده برای پشت زمینه باشد پارچه های بزرگ كه بتوان روی آنها با spray نقاشی كرد (بهتر است رنگ را از خود عبور ندهند) برای این كار مناسب هستند به این روش می تولانید پشت زمینه هایی با رنگهای مختلف بوجود بیاوردید و پول كمی خرج كنید.
پایه برای پشت زمینه
برای این منظور می توانید از پایه ثابت یا متحرك استفاده كنید. شما می توانید با استفاده از میخ پشت زمینه را به دیوار ثابت نگه دارید یا از كاغذهایی كه قابلیت پیچیدن دارند استفاده كنیدتا به راحتی یك پشت زمینه را جمع و دیگری را سوار كنید.
پایه های عمودی با نگه دارنده های افقی می توانند به شما كمك كنند تا دامنه حركت خود را به خوبی اضافه كنید. شما می توانید روی آنها چراغهای اضافی نصب كنید حتی می توانید این پایه ها را با لوله های PVC با قطر 1 تا 1/2 اینچ بسازید فقط چند زانو و چند سه راهی لازم دارید.
نور
نور هیجان انگیزترین قسمت و مؤثرترین قسمت از ساخت یك استودیو خانگی است. هدف از نورپردازی كنترل نور است. نه تولید نور های زیاد و درخشنده. یك راه كنترل نورهای ناخواسته است. هر پنجره ای نزدیكی ناحیه عكاسی شما می تواند سبب ایجاد درخشندگی های ناخواسته شود و یا ممكن است نور شما را تكمیل نماید. در صورتیكه نور پنجره ها مزاحم باشد می توانید با استفاده از پرده های تیره رنگ پنجره ها را مسدود نمایید. به طوریكه هیچ نوری از پنجره ها داخل اتاق نشود.
سعی كنید تمام چراغهای پرنور كه روی سقف اتاق وجود دارند خاموش كنید. و از یك صفحه پخش نور استفاده كنید این صفحات به شما كمك می كنند كه از شدت نور در یك ناحیه خاص كم كنید و نور رادر ناحیه بزرگتر بگسترانید و همینطور به اصطلاح از حرارت نور بكاهید.
تنظیمات استودیو
وقتی استودیو شما حاضر شد شما احتیاج به فضایی در حدود 2 متر بین موضوع عكاسی و پشت زمینه دارید تا از سایه های ناخواسته جلوگیری كنید. اگر چنین فضایی در اختیار ندارید سعی كنید نور خود را در ارتفاع بیشتری قرار دهید.
اكنون تقریباً همه چیز حاضر است شروع به عكاسی كنید اما از خلاقیت خود استفاده كنید و تجارب جدید را به امتحان كنید و نتایج آنها را بررسی كنید. هر روز به تجربه شما افزوده خواهد شد و عكس های زیبا تری خلق خواهید كرد.