PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خودرو الكتريكي با قابليت تامين برق مورد نياز دو روز يك خانه!



mehraboOon
08-06-2011, 03:41 AM
http://konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/Multimedia_pics_1390_5_Science_3891312585942.jpeg ودروي الكتريكي ليف نيسان مي‌تواند با نيروي باتري خود به يك خانه نيرو داده و در يك پروژه جديد، انرژي لازم براي تجهيزات برقي خانه را تا دو روز تامين كند.


با استفاده از اين سيستم مي‌توان باتري‌هاي ليتيوم يوني اين خودرو را كه انتشار اگزوزي آن صفر است به عنوان يك ذخيره برق اضطراري براي خانه در زمان وقوع بلاياي طبيعي يا قطع برق استفاده كرد.

شركت نيسان كه 44 درصد سهام آن متعلق به رنوي فرانسه است اعلام كرده كه قصد دارد تا مارس 2012 اين فناوري را به بازار ژاپن وارد كند.

اين سيستم با اتصال خودرو از طريق يك بندرگاه شارژ سريع به صفحه توزيع برق خانه كار مي‌كند.

باتري‌هاي «ليف» در زمان شارژ كامل از ظرفيت توليد 24 كيلووات ساعت برخوردار است كه بنابر اعلام اين شركت معادل ميزان برق مصرفي دو روز يك خانه متوسط در ژاپن است.

همچنين به گفته شركت نيسان، بازده اين خودرو تا شش كيلووات مي‌رسد كه براي روشن نگه داشتن يك يخچال، دستگاه تهويه هوا و ماشين‌لباسشويي در يك زمان كافي است.

به گفته اين شركت، اين خودرو علاوه بر بهره‌وري در زمان خاموش بودن از قابليت شارژ شدن در شب و زمان‌هاي خارج از ساعات اوج مصرف برخوردار است.