PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یك فرشته بر بام خانه خدا + عكس !



shirin71
08-04-2011, 07:54 AM
اخیراً ویدیویی در برخی سایتهای اینترنتی منتشر شده كه منتشر كننده آن مدعی است در آن عكس یك فرشته بر بام خانه خدا دیده می شود.
مهر نوشت : مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی با اشاره به اینكه تنها افرادی چون حضرت مریم(س)، حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اكرم(ص) در عالم ماده می‌توانند فرشته‌ای كه مجرد است را مشاهده كنند، گفت: هیچ عكس و شكلی از فرشته قابل تصور نیست و نشان دادن عكس و تصویر از فرشته كاملاً كذب است.
حجت الاسلام حسین علوی مهر مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی در مورد صحت و سقم چنین ادعاهایی و اینكه آیا فرشته بر انسان ظاهر می‌شود گفت: تا كنون این همه زائر به خانه خدا و مسجدالحرام مشرف شده‌اند ولی چنین ادعایی كه فرشته‌ای را بالای خانه خدا مشاهده كرده‌اند مطرح نشده است.


http://www.up.persianv.com/images/mj4p9pumybc76kcf7hvb.jpg (http://www.up.persianv.com/)
وی افزود: البته نمی‌توان كلاً منكر شد كه اصلاً فرشته‌ای نیست. بر اساس روایات فرشتگان ممكن است در مسجدالحرام نازل شوند و برای حمایت و یاری مؤمنان فرود آیند. البته این به معنای این نیست كه فرشته‌ای بالای خانه خدا قابل مشاهده است. از نظر دینی و حتی علمی نیز این موضوع قابل اثبات نیست.
مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی در ادامه یادآور شد: اینكه فرشتگان می‌روند و می‌آیند منظور در عالم معنا است. باید توجه داشت كه فرشتگان موجودات مجردی هستند كه قابل مشاهده نیستند. تنها كسانی چون پیامبران كه به عالم تجرد درآیند و متصل به عالم معنا شوند می‌توانند فرشتگان را مشاهده كنند.
وی تأكید كرد: حتی بزرگان ما نیز چنین ادعایی مبنی بر صورت و شكل دادن به فرشته را نداشته‌اند. در قرآن كریم داریم فرشته‌ای كه بر حضرت مریم(س) فرود آمد در قالب انسان بسیار زیبا تمثل پیدا كرد. همچنین در قرآن داریم كه جبرئیل وقتی برای وحی بر پیامبر(ص) نازل می‌شد به صورت دحیه بن خلیفه كلبی نازل می‌شد؛ یعنی به صورت زیباترین مردی كه در مدینه بود.
حجت الاسلام علوی مهر تصریح كرد: علامه طباطبایی در المیزان حتی این موضوع كه صورت اصلی جبرئیل قابل مشاهده بوده را انكار می‌كند. بسیاری از متفكران معتقدند كه پیامبر دو بار صورت اصلی جبرئیل را مشاهده كرده است، یكی در غار حرا و در آغاز نزول قرآن و دیگر زمانی كه پیامبر به معراج رفت. بار دوم و زمانی كه پیامبر به معراج رفت این شخص پیامبر بود كه تقاضا كرد جبرئیل را به صورت اصلی خودش ببیند.
وی یادآور شد: بار اول و در غار حرا حالتی كه بیان شده این است كه پیامبر به هر طرف كه نظر می‌كرد نوری می‌دید و صدایی از اطراف می‌شنید ولی شكل خاصی برای جبرئیل بیان نشده است.
این پژوهشگر در ادامه تأكید كرد: تصور كردن شكل برای فرشتگان كه موجوداتی مجرد هستند امری غلط و موهوم است. تنها افرادی چون حضرت مریم(س)، حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اكرم(ص) در عالم ماده می‌توانند فرشته‌ای كه مجرد است را مشاهده كنند. در این حالت فرشته به صورت موجود مادی ظاهر می شود.
وی افزود: ادعای مطرح شده توسط آن فرد كه فرشته را دیده انكار می‌شود. ادعاهای اینچنینی معمولاً غیر قابل قبول هستند. هیچ عكسی از فرشته قابل تصور نیست و نشان دادن عكس و تصویر از فرشته كاملاً كذب است.
اخیراً ویدیویی در برخی سایتهای اینترنتی منتشر شده كه منتشر كننده آن مدعی است در آن عكس یك فرشته بر بام خانه خدا دیده می شود.
منتشر كننده این ویدیو ادعا كرده كه این همان فرشته‌ای است كه هنگام نماز از آسمان نزول می كند و بالای سر نمازگزاران اطراف كعبه، می گردد!