PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مجوز توليد 2 ميليون خودرو سواري صادر شده است



M.A.H.S.A
07-31-2011, 11:02 AM
مجوز توليد 2 ميليون خودرو سواري صادر شده است

http://www.machinemag.com/imagenews/t-4-1368.jpg


تاكنون براي توليد حدود دو ميليون دستگاه خودرو سواري در كشور مجوز توليد صادر شده است. مجيد هدايت - رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، امروز در نشستي با بيان مطلب بالا افزود: در پايان سال 1388 سند توسعه خودرو به تصويب وزارت صنايع و معادن رسيده و ابلاغ شد. در چهار ماه نخست پارسال نيز اقدامات تكميلي و آيين‌نامه‌هاي ويژه آن در چند حوزه با مشاركت ايدرو تدوين شد.
وي با اشاره به اين‌كه طبق اين سند در افق ايران 1404 سه ميليون دستگاه خودرو در كشور توليد خواهد شد، خاطرنشان كرد:‌ اين در حالي است كه در حال حاضر براي توليد حدود دو ميليون دستگاه خودرو سواري در كشور مجوز توليد صادر شده است. او درباره سرنوشت طرح ايجاد صنايع در مناطق محروم، خاطرنشان كرد: طبق قوانين قبلي، سازمان‌هاي توسعه‌اي در مناطق خيلي محروم مي‌توانستند با مشاركت بخش خصوصي و در حد كمتر از 50 درصد سرمايه‌گذاري كنند.
وي با بيان اين‌كه سرمايه‌گذاران بعضا تمايلي به سرمايه‌گذاري بيش از 50 درصدي در مناطق محروم نداشتند، خاطرنشان كرد:‌ به اين ترتيب استقبال چنداني از اين طرح نشد و ما به فكر اصلاح اين طرح افتاديم.
وي ادامه داد: پس از آن در برنامه سال 1390 اين مصوبه اصلاح شده و اجازه يافتيم در مناطق محروم بيش از50 درصد سرمايه‌گذاري كنيم. البته در اين مرحله فرايند كار مقداري پيچيده‌تر شده و بايد طبق قانون براي تمام طرح‌ها از دولت اجازه مي‌گرفتيم.
هدايت خاطرنشان كرد: به هر حال در نهايت هفته گذشته مجوز تاسيس شركت براي اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي در هفت استان كشور اخذ شد كه مراحل اجرايي خود را طي مي‌كند.


پایان خبر/