PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کراتاگوس



M.A.H.S.A
07-30-2011, 05:14 PM
CRATAGUS

اشکال دارویی :
قطره 30 میلی لیتری

موارد مصرف :

کراتاگوس با داشتن اثرات کاردیوتونیک ، گشاد کننده عروق کرونر و پایین آورنده فشار خون در درمان نارساییهای خفیف قلبی و زیادی فشار خون به کارمی رود .

اجزاء فرآورده :

قطره کراتاگوس از عصاره هیدروالکلی گیاه سرخ ولیک Crataegus microphylla تهیه شده است که هر 100 میلی لیتر آن حاوی 0/2 گرم ماده موثره فلانویید می باشد .

مواد موثره :

فلانوییدها ، پروسیانیدین ها و پروآنتو سیانیدین ها

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر :

اثرات قلبی - عروقی این فرآورده به ترکیبات فلانوییدی موجود در کراتاگوس ، بخصوص پروسیانیدین ها نسبت داده شده است . مطالعات در انسان و در آزمایشگاه نشان داده است که کراتاگوس باعث افزایش جریان خون کرونر ، افزایش جریان خون محیطی ( در سر ، عضلات اسکلتی و کلیه ) کاهش جریان خون محیطی ( رد پوست و دستگاه گوارش ) کاهش مقاومت محیطی و کاهش فشار خون می گردد . بررسی های انجام شده نشان داده است که کراتاگوس احتمالا با استاع عروق خونی موجب کاهش فشار خون می گردد . همچنین بر طبق مطالعات در آزمایشگاه ترکیبات فلانوییدی و پروآنتوسیانیدین این گیاه دارای اثرات کرونو تروپ منفی و اینوتروپ مثبت می باشد .

مقدارمصرف :
مقدار مصرف اولیه : 70-60 قطره 3 بار در روز به مدت 4-3 روز

مقدار مصرف نگهدارنده : روزی 3 بار هر بار 25 قطره

بهتر است قطره را با کمی آب رقیق نموده مصرف شود

موارد احتیاط :
بیماران تحت درمان با داروهای قلبی - عروقی به اثرات فارموکولوژیک کراتاگوس حساس تر می باشند . بنابریان مصرف این فرآروده در افراد فوق باید با احتیاط صورت گیرد .

عوارض جانبی :
با مصرف فرآورده های حاوی کراتاگوس عوارضی نظیر تهوع ، خستگی ، تعریق و راش های جلدی معمولا روی دست گزارش شده است.

مصرف مقادیر زیاد این فرآورده ممکن است ایجاد مسمومیت (برادیکاری ، دپرسیون تنفسی )نماید .

مصرف در حاملگی وشیردهی :
ایمنی مصرف این فرآورده دردوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود.