PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : لاک پشت‌ها، خواهران مارمولک‌ها هستند!



mehraboOon
07-29-2011, 12:49 PM
لاک پشت‌ها، خواهران مارمولک‌ها هستند!
(http://www.akharinnews.com/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=32984)
(http://www.akharinnews.com/index2.php?option=com_content&task=view&id=32984&pop=1&page=0&Itemid=36)
(http://www.akharinnews.com/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=32984&itemid=36)
زيست شناسان آمريکايي مشاجره طولاني مدت مربوط به تعلق لاک پشت‌ها به شجره پرندگان، کروکوديل‌ها و يا مارمولک‌ها را حل کردند.
به گزارش آخرین نیوز به نقل از ايسنا، منطقه کرمانشاه، تا کنون مطالعات مربوط به روند تکامل لاک پشتها به کندي صورت گرفته است، اما يک تکنيک جديد نشان داد که لاک پشتها و مارمولکها از يک شجره نشات مي‌گيرند.
تيم تحقيقاتي پژوهشگران هاروارد، ييل و دارتموث با مشاهده طبقه جديدي از مولکول‌هاي کشف شده موسوم به microRNA که در خصوص حيوانات نشات گرفته از يک شجره مشابهت بسيار دارند، در خصوص تشخيص هويت مشترک لاک پشتها و مارمولکها به کشفيات تازه‌اي نائل شدند.
بر اساس گفته‌هاي کوين پيترسون، زيست شناس آزمايشگاه زيست شناسي ماونت ديزرت آيلند در بار هاربر،microRNAs، نقشه مولکولي را براي فهم مسير تکامل در اختيار پژوهشگران قرار مي‌دهد.
پيترسون بابن کينگ، زيست اطلاعات شناس آزمايشگاه زيست شناسي ماونت ديزرت آيلند همکاري کرد تا microRNAs را در ژنوم مارمولک کشف کند.
کينگ در اين خصوص مي‌گويد: ما موفق به کشف 77 مجموعه جديد microRNA در مارمولک شديم که چهار مورد آن در لاک پشت هم وجود داشت و بر اين اساس شواهد کافي براي اثبات اين ادعا را که لاک پشت‌ها خواهران مارمولکها هستند و ارتباطي با کروکوديل‌ها ندارند در دست داريم.