PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تغییرات هورمونی دوران بارداری و بلوغ، لثه‌ها را مستعد خونریزی می‌کند



shirin71
07-22-2011, 09:32 AM
تغییرات هورمونی دوران بارداری و بلوغ، لثه‌ها را مستعد خونریزی می‌کند
یک متخصص بیماری‌های دهان گفت: خونریزی لثه اغلب بر اثر جویدن مواد غذایی سفت، بعد از مسواک زدن دندانها و یا به علت تشکیل پلاک میکروبی در دهان بروز می‌کند.
دکتر علی مومن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: خونریزی در لثه‌ها نشانگر وجود زخم در لثه است که اغلب بر اثر جویدن مواد غذایی سفت مثل سیب، بعد از مسواک زدن و یا خونریزی خود به خودی بروز می‌کند.
وی با اشاره به ایجاد پلاک میکروبی به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان تصریح کرد: این عامل می‌تواند سبب خونریزی خود به خودی لثه شود که التهاب لثه و به دنبال آن خونریزی لثه را ایجاد می‌کند.
این دندانپزشک توصیه کرد: در صورت بروز خونریزی لثه، فرد باید به پزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار گیرد؛ چرا که خونریزی و زخم لثه به خودی خود بهبود نمی‌یابد و در صورت مراجعه به دندانپزشک، چنانچه نیاز به جرم‌گیری دندان‌ها نباشد و عوامل دیگری نیز در خونریزی نقش داشته باشند، به فرد توصیه می‌شود با مسواک زدن و استفاده صحیح از نخ دندان، پلاک میکروبی را رفع کند تا زخم لثه نیز بهبود یابد.
وی تصریح کرد: بعضی از شرایط دیگر همچون دوران بارداری، دوران بلوغ و قاعدگی می‌توانند باعث تشدید خونریزی لثه شوند؛ چرا که به دلیل بالارفتن هورمون‌های بدن، لثه‌ها برای خونریزی مستعد می‌شوند.
وی همچنین وجود بیماری‌های خونی و دیابت را نیز از دیگر عوامل افزایش استعداد خونریزی لثه‌ها عنوان کرد.