PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فلووستاتین fluvastatin



shirin71
07-20-2011, 07:19 PM
فلووستاتین یک داروی کاهنده سطح کلسترول لیپوپروتئین کم چگال خون می باشد؛ و به همین علت از بیماری شریان های کرونری قلب پیشگیری می کند.
فلووستاتین کلسترول بالای خون را درمان نمی کند بلکه آن را کنترل می کند. برای تأثیر بیشتر دارو باید از دستورات پزشکتان مبنی بر کاهش دریافت غذاهای دارای اسیدهای چرب اشباع و کلسترول ، پرداختن به ورزش به اندازه کافی ، رسیدن به وزن مناسب ، و ترک سیگار (اگر سیگاری هستید) پیروی کنید.
چگونگی مصرف
فلووستاتین را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد. این دارو معمولاً روزی یک نوبت ، عصرها مصرف می شود. اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردی که آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. اگر تقریباً موقع نوبت بعدی رسیده بود، نوبت فراموش شده را مصرف نکنید. مقدار دارو را دوبرار نکنید.
هشدارها و عوارض جانبی
در صورت بروز هر یک از علایم زیر، مصرف فلووستاتین را قطع کرده ، بلافاصله با پزشکتان تماس بگیرید: تب ، درد یا گرفتگی عضلانی ، یا خفیف یا خستگی غیرعادی . علایم زیر ممکن است رخ دهند که اگر مشکل ساز شدند باید گزارش شوند: اسهال ، نفخ ، یبوست ، سوزش سردل ، تهوع ، سرگیجه ، سردرد، یا بثورات جلدی
موارد احتیاط
در صورت وجود هریک از موارد زیر پیش از مصرف فلووستاتین ، پزشکتان را مطلع سازید:
حساسیت به فلووستاتین یا دیگر داروهای پایین آورنده کلسترول
بارداری یا شیردهی
مصرف داروهای دیگر، به ویژه سیکلوسپورین ، یا دیگر داروهای سرکوبگرایمنی ، ژمفیبروزیل ، اریترومایسین ، نیاسین ، دیجوکسین ، یا ضد انعقادهای خوراکی (وارفارین ).
سابقه یا ابتلا به الکلیسم (اعتیاد به الکل ) یا بیماری های کبدی ، یا داشتن عضو پیوندی
هنگام مصرف فلووستاتین توصیه می شود
به طور منظم به پزشکتان مراجعه کنید تا بهبودتان را زیر نظر داشته باشد.
از برنامه غذایی پزشکتان و سایر دستورات وی پیروی کنید.
پیش از هرگونه عمل جراحی ، شامل کارهای دندانپزشکی ، سایر پزشکان را از این که فلووستاتین مصرف می کنید مطلع سازید.
فلووستاتین را دور از دسترس کودکان ، و دور از گرما، نور مستقیم ، و حرارت مرطوب نگهداری کنید (در این شرایط فلووستاتین فاسد می شود).
فلووستاتین تاریخ مصرف گذشته را دور از دسترس کودکان ، در توالت دور بریزید.
هنگام مصرف فلووستاتین نباید
بدون مشورت با پزشکتان آن را قطع کنید. در این صورت سطح چربی های خونتان ممکن است به شدت افزایش یابد.