PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کدبانو گری همیشه ساده نیست؟



Sara12
07-07-2010, 06:26 PM
اكنون خانه دارى امرى است ساده و در عین حال پیچیده نیز هم!اگر خانه دارى را كمى مترادف با كدبانوگرى در نظر بگیریم،آن زمان ریزه كارى هاى خاص خود را دارد كه بیشتر از عهده خانم خانه بر مى آید.
۱-تمییز كردن حباب: حباب چراغ ها را ماهى یك بار بشویید.براى انجام این كار ابتدا چراغ را از سر پیچ باز كنید و با پارچه آغشته به كف وصابون پاك كنید .
۲-وقتى كترى رسوب مى گیرد:مقدارى مساوى آب وسركه درون كترى ریخته وبگذارید بجوشد سپس كترى را از روى حرارت برداشته و بگذارید تمام شب به همان حالت بماند بعد كترى را تمییز كنید .
۳-ماشین لباسشویى: اگر مى خواهید عمر مفید ماشین لباسشویى زیاد شود هر ماه یكى دو بار روى قسمت هاى استیل و لاستیكى آن وازلین بمالید وبا پارچه نرم و لطیفى آن را مالش دهید.
۴-رفع بو از ظروف:براى بر طرف كردن بوى ظروف كافى است كه كمى آب گرم مخلوط با گرد خردل روى آن ریخته سپس بشویید و بعد با آب آن را شست وشو داده سپس ظرف را خشك كنید .
۵-رفع بوى كپك از ظروف چایخورى و قهوه خورى:اغلب قورى و یا قهوه جوش را كه مدتى بدون استفاده بمانند بوى خاصى مى گیرند مانند بوى كپك زدگى،براى جلوگیرى از این مشكل یك حبه قند درون آن بیندازید.این حبه قند بوى درون ظرف را به خود مى گیرد و هنگام استفاده نیز بوى كپك از بین رفته است.
۶-تمیز كردن رادیاتور شوفاژ:براى این كار زیر و رو و اطراف رادیاتور را روزنامه خیس قرار مى دهیم و سپس با دمیدن هواى جاروبرقى آن را تمییز مى كنیم،براى پاك كردن پره هاى رادیاتور از یك دستمال نمدار و یك برس دسته بلند كمك بگیرید.
۷-گفته مى شود بین وسایل یك منزل،دستگاه تلفن از همه كثیف تر است شما مى توانید به كمك یك تكه پنبه و الكل یا كمى عطر،تلفن را پاك كرده و حالت روز اول را به آن بدهید.
۸-نظافت وسایل چرمى:صندلى هاو وسایل چرمى را با مخلوطى از سفیده تخم مرغ كه خوب زده اید و كف كرده و چند قطره سركه هم به آن اضافه كرده اید مى توانید به راحتى تمیز كنید.
نویسنده:مریم دلیران