PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : یافته های جدید درباره عوارض داروهای پارکینسون



shirin71
07-20-2011, 05:17 PM
داروهایی که در حال حاضر برای بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر اثرات مثبتی که به همراه دارد، عوارض جانبی شدیدی نیز دارد که محققان در مطالعات خود یافته های جدیدی را در خصوص فرآیند ایجاد شده در مغز و بروز این عوارض به دست آوردند. به نقل از Science Daily، از هر ۱۰۰ سالمند، ۱ نفر به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند.
این بیماری، بیماری سیستم عصبی محسوب می شود که علائمی چون سفتی و لرزش عضلانی همراه است.
معمول ترین داروهایی که برای درمان پارکینسون مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر فوایدی که دارد، عوارض جانبی شدیدی به همراه دارد که در قالب حرکات غیر ارادی و تشنجی بروز می کند حرکات غیر ارادی و تشنجی بر اثر مصرف طولانی مدت این دارو ایجاد می شود.
محققان تحقیقات گسترده ای را برای یافت مکانیسم این عوارض انجام داده اند.
آن ها در این تحقیق از ویروس بی ضرری استفاده کردند که ژن کوچکی را در سلول های عصبی وارد می کند. در این فرآیند چند مرحله ای، این ژن سلول ها را بدون نابودی آن ها، از تولید دوپامین باز می دارد.
در بیمار مبتلا به پارکینسون سلول های عصبی تولید کننده دوپامین از بین می روند و در همین زمان سایر سلول های مغزی هم از این تغییرات رنج می برند.
محققان در مطالعات خود روی سلول های عصبی موش های آزمایشگاهی چگونگی بروز این تغییرات در سلول های عصبی و ایجاد حرکات غیر ارادی و تشنجی را یافتند و دریافتند که این حرکات با پایانه های سلول های عصبی همراه است که دوپامین را ترشح می کنند.
این کشف جدید امیدهای تازه ای را در درمان پارکینسون در سال های آینده ایجاد کرده است.