PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آشنایی با آلات موسیقی



M.A.H.S.A
07-16-2011, 06:17 PM
آشنایی با آلات موسیقی
http://www.mihan24.com/?n=12733149741vrr8tl7.jpg&w=250&f=article&_=qoKK8BLc5WYQOBqaomF2QTu%2FCttk8zA37kCF6SbqrzPGFf lvaw70h6%2BHJDmeiLvS4ko سازهای کوبه ای
اولین کسانی که ساز کوبه ای می نواختند، شاید کسانی بودند که روی تنه های تو خالی درختان ضربه می زدند، تا بدین وسیله پیغام بفرستند. برای رقصیدن و آواز خواندن هم ریتم هایی به آن اضافه می کردند.

سازهای کوبه ای معمولا با ضربه زدن، کوبیدن و تکان دادن نواخته می شوند. وقتی که دست هایتان را به هم می زنید و یا پاهایتان را به زمین می کوبید، از بدنتان به عنوان یک ساز کوبه ای استفاده می کنید.

سازهای زهی
بسیاری از متخصصین معتقدند که نخ کمان شکارچیان اولین آلت موسیقی زهی بوده است. سازهایی مثل چنگ، ویولون، ویولنسل،عود، گیتار و بانجو، به همین شکل ساخته شده است.

زیر و بم صدایی که یک نخ تولید می کند به طول، استحکام و ضخامت آن بستگی دارد. مثلا، یک نخ کلفت و بلند و شل، صدای بم و خفه ای دارد.


http://www.mihan24.com/user_upload/images/editor_photo/1273314924oxzxli6w.jpg



سازهای بادی
اولین سازهای بادی شاید از شاخ های حیوانات و صدف های حلزونی ساخته شده باشد. انواع جدید این سازها شامل: فلوت، شیپور ساکسیفون است. صدای این آلات موسیقی به خاطر ارتعاش هوا در داخل حفره ی تو خالی است. هرچه که این حفره (سوراخ) کوتاهتر و باریک تر باشد، صدا بلند تر است.


آلات موسیقی امروزی انواع مختلفی دارند. مثل طبل، داریه زنگی، زایلوفون، قاشقک، مارای( کدوی خالی که داخل آن ریگ ریخته و آن تکان می دهند) و سنج.


شما نیز برای نواختن آهنگ می توانید:
شیشه های دهان گشادی را با آب های رنگی پر کرده و با زدن ضربه هایی آهسته روی آنها یک زایلو فون زیبا بسازید.