PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قطب سوم خودروسازي در اصفهان ايجاد مي‌شود يا خوزستان؟



shirin71
07-12-2011, 04:33 PM
http://www.machinemag.com/imagenews/t-11-1299.jpg


در حالي كه سال گذشته وزير سابق صنايع و معادن، از برنامه‌ريزي براي ايجاد قطب سوم خودروسازي در اصفهان خبر داده بود، اما مديران گروه خودروسازي بهمن هفته گذشته در يك نشست خبري اعلام كردند كه اين گروه براي ايجاد قطب سوم خودروسازي در استان خوزستان سرمايه‌گذاري كرده است.
در همين رابطه رييس سازمان صنايع و معادن استان خوزستان، در مورد شرايط رشد صنعت خودروسازي در اين استان گفت: استان خوزستان با داشتن سه شركت قطعه‌ساز فعال، ظرفيت تبديل شدن به قطب سوم خودروسازي ايران را دارد.
به گفته خلف موسوي، استان خوزستان ظرفيت تبديل شدن به قطب اول خودروسازي كشور را هم دارد، اما هدف‌گذاري اين است كه با قطب سوم آغاز كنيم. اين استان مزيت‌هاي فراواني براي سرمايه‌گذاري خودروسازان دارد.
وي در تشريح مزاياي استان خوزستان براي صنعت خودروسازي گفت: وجود بنادر مهم و استراتژيك مثل بندر امام (ره) و بندر خرمشهر و آبادان در دراز مدت مي‌تواند به رشد خودروسازي اين استان كمك كند.
رييس سازمان صنايع و معادن خوزستان با بيان اين‌كه سه كارخانه چرم ايران خودرو و رينگ و قطعات سايپا در خرمشهر و دزفول قرار دارند، بيان كرد: پيش‌بيني‌ها اين است كه قطب خودروسازي خوزستان بتواند در دو سال به ظرفيت 150 هزار دستگاه در سال برسد.
وي در ادامه با اشاره به سرمايه گذاري گروه بهمن براي ايجاد قطب سوم خودروسازي در خوزستان اظهار كرد: برنامه‌ريزي انجام شده اين است كه خودروهاي سنگين و تجاري اين شركت در منطقه آزاد و خودروهاي سبك آن در اهواز توليد شود.
او در مورد تعهدات شركت بهمن براي راه‌اندازي خطوط توليد خودرو در اين استان گفت:‌ گروه بهمن متعهد شده است كه ظرف 24 ماه بعد از تحويل زمين از طرف ما خط را به ظرفيت نهايي برساند.
به گفته موسوي در حال حاضر زمين مورد نياز براي راه‌اندازي خط توليد سبك گروه بهمن در اهواز به وسعت 300 هكتار آماده تحويل است.