PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ايزوفلاون‌ها در مقابل يائسگي



shirin71
07-10-2011, 10:38 PM
تحقيقات اخير پژوهشگران دانشگاه فدرال سائوپالوي برزيل نشان داده است که مصرف ايزوفلاون‌ها مي‌تواند نشانه‌هاي يائسگي را کاهش دهد.

اين پلي‌فنول‌ها که در موادي همچون سويا يافت مي‌شوند سبب از بين رفتن يا کاهش بي‌خوابي و گرگرفتگي مي‌شوند. محققان به منظور تاييد اين مساله 38 زن يائسه که از بي‌خوابي رنج مي‌بردند را زير نظر گرفتند و به مدت 4 ماه به برخي از آنها روزانه 80 ميلي‌گرم ايزوفلاون دادند. نتايج بررسي‌ها نشان داد گروهي که اين نوع از پلي‌فنول‌ها را مصرف کردند نشانه‌هاي يائسگي از جمله بي‌خوابي در آنها کاهش يافت. البته در صورتي که مشکل خواب داريد از مصرف نوشابه هاي کافئين دار و ورزش و فعاليت بدني قبل از خواب اجتناب نماييد، همچنين بهره گيري از تکنيک ها و تمرينات تمدد اعصاب مانند تنفس عميق، شل کردن ماهيچه اي پيش رونده، مي توانند سودمند باشند. مي توانيد برخي کتاب ها و يا نوارها يا سي دي هايي در مورد انواع تمرينات مختلف آرام کننده و شل کردن ماهيچه اي تهيه کرده و از آن ها استفاده نماييد. اگر احساس گرگرفتگي خواب شما را مختل مي کند پس ممکن است نياز باشد تا قبل از اين که بتوانيد استراحت کافي داشته باشيد راه حلي براي مديريت و تسکين گرگرفتگي ها بيابيد.