PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مادران باردار خوب بخوابيد



shirin71
07-10-2011, 10:35 PM
محققان دانشگاه واشنگتن در مطالعات خود متوجه شدند كم‌خوابي در سه ماهه اول بارداري ممکن است باعث احتمال افزايش فشارخون و بروز مشکلاتي پس از بارداري شوند.

تحقيقات صورت گرفته در سه ماهه اول بارداري نشان مي‌دهد زنان باردار که شب‌ها به مدت 6 ساعت يا کمتر از آن مي‌خوابند نسبت به زناني که در طول شب حدود 9ساعت مي‌خوابند، فشارخونشان 3 درجه بيشتر است. به گفته اين محققان خواب كافي در زنان باردار باعث تنظيم فشارخون مي‌شود. اين مشکل معمولا پس از هفته بيستم بارداري رخ مي‌دهد که احتمال بروز تشنج در دوران بارداري را افزايش مي‌دهد. به توصيه محققان خانم‌هاي باردار بايد از مصرف بيش‌ از اندازه نوشيدني‌هاي کافئين‌دار نظير قهوه و چاي كه باعث به هم ريختن خواب مي‌شود، پرهيز كنند و برنامه زماني منظمي را براي خواب داشته باشند و از فعاليت بدني سنگين قبل از رفتن به رختخواب اجتناب كنند. در عوض نوشيدن شير و عسل قبل از خواب يا گرفتن دوش آب گرم به مدت 15 دقيقه مي‌تواند مفيد باشد. بهترين وضعيت خواب در بارداري به اين شكل است كه به پهلو دراز بکشيد. خوابيدن به پهلو با زانوان خميده، بهترين و راحت‌ترين وضعيت خواب در اين دوران است.