shirin71
07-10-2011, 06:55 PM
مدیرکل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات از بهره برداری از دومین مراکز میانی صدور گواهی دیجیتال به نمایندگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرکت فناوری اطلاعات خبر داد و اعلام کرد: تا سه ماه آینده مجری این پروژه مشخص می شود.
موبنا- هادی ملک پرست در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اواخر سال گذشته اولین مرکز میانه صدور گواهی دیجیتال در وزارت بازرگانی افتتاح و کارخود را آغاز کرد، گفت: دومین مرکز میانه با هماهنگی وزارت بازرگانی در شرکت فناوری اطلاعات از ابتدای سال آینده کار خود را شروع می کند.
وی با اشاره به اینکه مراحل پیاده سازی این پروژه از هم اکنون آغاز شده و از ابتدای سال 91 آماده ارایه خدمات است، افزود: تمامی اسناد الکترونیکی باید مورد تایید قرار بگیرند و این مرکز در همین راستا به تمامی زیر مجموعه های خود در وزارت ارتباطات خدمت رسانی می کند.
به گفته وی در زمان حاضر مرکز امضای گواهی دیجیتال به عنوان تنها مرکزی است که امضا ارایه می کند به نحوی که ریشه همه امضاهای توزیع شده در یک مرکز رایانهای امنیت می یابد و این اطمینان وجود دارد که هرگونه اختلاف به آنها ارجاع داده شود.
ملک پرست با بیان اینکه این مراکز دارای سه سطح اصلی، مرکز صدور گواهی الکترونیکی ریشه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی است، بیان کرد: مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی، می توانند در زمینه های تخصصی نظیر بازرگانی و با صنعت توسط بخش خصوصی یا تشکل ها و سازمانهای دولتی تشکیل و مدیریت شوند.
وی افزود: ایجاد چنین مرکزی می تواند جایگزین روش های سنتی برای تایید اسناد الکترونیکی شود و از کاغذ بازی ها و اتلاف وقت جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون فراخوان این پروژه انجام شده و در حال ارزیابی توانمندی شرکت های داوطلب هستیم، اعلام کرد:بر اساس محدودیت زمانی حداکثر تا سه ماه آینده، باید شرکت برنده این پروژه مشخص شود.
ملک پرست تاکید کرد: تمامی شرکت هایی که در این مناقصه شرکت می کنند، ایرانی و داخلی هستند و هیچ گونه قرارداد خارجی در این زمینه منعقد نمی شود.
مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی وظیفه صدور گواهی برای کاربران نهایی را برعهده دارند و کاربران می توانند از طریق مراکز ثبت نام اقدام به ثبت درخواست صدور گواهی کنند. درخواستهای ثبت شده در مراکز ثبت نام در اختیار یکی از مراکز صدور گواهی میانی قرار می گیرد تا نسبت به صدور گواهی اقدام شود.
گفتنی است، در مراکز ثبت نام که در مواجهه مستقیم با درخواست کنندگان هستند و مدارک دریافت شده از ثبت نام شدگان را به مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانه ارایه می کنند هویت کاربران با استفاده از تکنولوژیهای رمزنگاری برای فعالیت در فضای الکترونیکی تایید و احراز می شود. بر اساس ماده 7 آیین نامه مصوب دفاتر خدمات صدور گواهی الکترونیکی، شرایط و ضوابط لازم جهت تاسیس مراکز میانی ارایه دهنده خدمات صدور گواهی الکترونیکی بیان شده است
موبنا- هادی ملک پرست در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اواخر سال گذشته اولین مرکز میانه صدور گواهی دیجیتال در وزارت بازرگانی افتتاح و کارخود را آغاز کرد، گفت: دومین مرکز میانه با هماهنگی وزارت بازرگانی در شرکت فناوری اطلاعات از ابتدای سال آینده کار خود را شروع می کند.
وی با اشاره به اینکه مراحل پیاده سازی این پروژه از هم اکنون آغاز شده و از ابتدای سال 91 آماده ارایه خدمات است، افزود: تمامی اسناد الکترونیکی باید مورد تایید قرار بگیرند و این مرکز در همین راستا به تمامی زیر مجموعه های خود در وزارت ارتباطات خدمت رسانی می کند.
به گفته وی در زمان حاضر مرکز امضای گواهی دیجیتال به عنوان تنها مرکزی است که امضا ارایه می کند به نحوی که ریشه همه امضاهای توزیع شده در یک مرکز رایانهای امنیت می یابد و این اطمینان وجود دارد که هرگونه اختلاف به آنها ارجاع داده شود.
ملک پرست با بیان اینکه این مراکز دارای سه سطح اصلی، مرکز صدور گواهی الکترونیکی ریشه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی است، بیان کرد: مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی، می توانند در زمینه های تخصصی نظیر بازرگانی و با صنعت توسط بخش خصوصی یا تشکل ها و سازمانهای دولتی تشکیل و مدیریت شوند.
وی افزود: ایجاد چنین مرکزی می تواند جایگزین روش های سنتی برای تایید اسناد الکترونیکی شود و از کاغذ بازی ها و اتلاف وقت جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون فراخوان این پروژه انجام شده و در حال ارزیابی توانمندی شرکت های داوطلب هستیم، اعلام کرد:بر اساس محدودیت زمانی حداکثر تا سه ماه آینده، باید شرکت برنده این پروژه مشخص شود.
ملک پرست تاکید کرد: تمامی شرکت هایی که در این مناقصه شرکت می کنند، ایرانی و داخلی هستند و هیچ گونه قرارداد خارجی در این زمینه منعقد نمی شود.
مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی وظیفه صدور گواهی برای کاربران نهایی را برعهده دارند و کاربران می توانند از طریق مراکز ثبت نام اقدام به ثبت درخواست صدور گواهی کنند. درخواستهای ثبت شده در مراکز ثبت نام در اختیار یکی از مراکز صدور گواهی میانی قرار می گیرد تا نسبت به صدور گواهی اقدام شود.
گفتنی است، در مراکز ثبت نام که در مواجهه مستقیم با درخواست کنندگان هستند و مدارک دریافت شده از ثبت نام شدگان را به مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانه ارایه می کنند هویت کاربران با استفاده از تکنولوژیهای رمزنگاری برای فعالیت در فضای الکترونیکی تایید و احراز می شود. بر اساس ماده 7 آیین نامه مصوب دفاتر خدمات صدور گواهی الکترونیکی، شرایط و ضوابط لازم جهت تاسیس مراکز میانی ارایه دهنده خدمات صدور گواهی الکترونیکی بیان شده است