PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : محبت زیاد سنجابهای سرخ را می‌کشد!



shirin71
07-09-2011, 06:30 AM
متخصصان حیات وحش اعلام کردند انسانها سنجابهای سرخ را با محبت شدید خود می کشند زیرا باکتری هایی که از دست و بدن انسان به غذای این جانداران منتقل می شود منجر به مرگ این جانداران زیبا خواهد شد.

باکتری هایی که بر روی پوست بدن و دست انسانها وجود دارند مقصر مرگ ناشی از عفونت و بیماری بسیاری از سنجابهای سرخ شناخته شده است. با این همه دانشمندان مستقیما اشاره نکرده اند که آیا عفونت عامل اصلی مرگ سنجابها بوده است یا نه.
متخصصان حیات وحش در انگلستان اعلام کردند این پدیده به ویژه در منطقه "Isla of Wight" مشاهده شده است، منطقه ای که به سنجابهای سرخ تعلق داشته و ساکنان آن معمولا غذای این جانداران زیبا را تامین می کنند.

باکتری Staph A از انواع باکتری هایی است که معمولا در بدن انسان به ویژه در بینی یا پوست یافت می شود. گزارشی که به تازگی در یکی از نشریات تخصصی حیات وحش منتشر شده نشان می دهد نشانه های بیماری های ناشی از این باکتری ها در سال 2007 و 2008 در 11 سنجاب مرده ساکن این منطقه مشاهده شده است.

این گزارش می گوید مردم ساکن منطقه از روی علاقه به سنجابها معمولا غذای مورد نیاز آنها را تامین می کنند و از این رو مخازن غذای این جانداران به باکتری Staph A آلوده شده و این جانداران از محبت انسانها کشته می شوند.

به گفته "ویک سیپسون" از متخصصان حیات وحش "کورنوال" سنجابهای سرخ یا با بیماری جدیدی دست به گریبان شده اند و یا در اثر ابتلا به باکتری های انسانی از بین می روند. به هر حال سنجابهایی که از ایمنی بدنی پایین تری برخوردارند، بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

از این رو از ساکنان منطقه خواسته شده قبل از غذا دادن به سنجابهای سرخ دستکش به دست کنند و یا دست خود را به خوبی شستشو دهند. به گفته متخصصان در گذشته چنین مشکلی در غذا دادن به پرندگان نیز به وجود آمده بود.

بر اساس گزارش تلگراف، سنجابهای سرخ در حال حاضر نسبت به سنجابهای خاکستری تحت فشار بیشتری بوده و نسبت به آنها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های کشنده قرار دارند.


منبع:jamejamonline.ir




----------