PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مخدر «قارچ مقدس» براي‌ بازارگرمي است !!!



shirin71
07-07-2011, 09:06 PM
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از متلاشي شدن 23 كارگاه خانگي شيشه از زمان اجراي قانون جديد مبارزه با مواد مخدر در كشور خبر داد و افزود: در اين مدت 120 كيلوگرم شيشه از سوي ماموران مبارزه با مواد مخدر كشف شده است.

به گزارش ايسنا، سردار حميدرضا حسين‌آبادي چهارشنبه در نشستي با خبرنگاران افزود: در طول سال جاري تاكنون 129 كارگاه خانگي شيشه متلاشي شد و با كشف يك‌هزار و 150 كيلوگرم شيشه در سراسر كشور بيش از 20هزار و 170 تن در رابطه با حمل، قاچاق، توليد كننده و مصرف‌كننده مواد مخدر از نوع شيشه توسط پليس دستگير شدند.

وي از متلاشي‌شدن يك شبكه بين‌المللي قاچاق شيشه در ماه جاري خبر داد و افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر در سه ماهه اخير با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي، افرادي را كه به تهيه، توليد و ترانزيت موادمخدر شيشه به كشورهاي جنوب شرقي به ويژه‌ مالزي اقدام مي‌كردند را مورد شناسايي قرار دادند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: با انجام اقدامات پليسي 12 عنصر اصلي كه با قاچاقچيان كشورهاي مالزي و اندونزي در ارتباط بودند دستگير و 42 كيلوگرم شيشه نيز از آنان كشف شد.

به گفته وي اين موادمخدر در يك كارگاه مبل‌سازي به صورت حرفه‌اي در مبل‌ها جاسازي شده بود، كشف شد و قاچاقچيان اين مبل‌ها را به كشور مالزي منتقل مي‌كردند.

به گفته حسين‌آبادي در اين عمليات سردسته شبكه كه هدايت اين باند را بر عهده داشت نيز دستگير شد.

وي اضافه كرد: همزمان با متلاشي شدن اين شبكه ماموران پليس مبارزه با موادمخدر از فعاليت شبكه ديگر قاچاق مواد مخدر شيشه در تهران مطلع شدند كه در عملياتي ديگر 21كيلوگرم موادمخدر شيشه نيز از دومين شبكه كشف شد و دو عضو اصلي كه مرتبط با قاچاقچيان شبكه اول هم بودند، دستگير شدند، اعضاي اين شبكه نيز موادمخدر از نوع شيشه را در مبل جاسازي مي‌كردند.

كشف محموله آجرهاي ويژه شومينه حاوي شيشه در يكي از فرودگاه‌ها

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان كرد: گزارش متلاشي شدن و دستگيري اعضاي اين دو شبكه به پليس مالزي نيز داده شده است كه تا عناصري كه در كشور مالزي در اين رابطه فعال هستند نيز دستگير شوند.

وي ادامه داد: محموله‌اي ديگر در ماه گذشته (دي‌ماه) در فرودگاه كشف شد كه اين محموله شامل آجرهايي بود كه با موادمخدر از نوع شيشه ادغام شده بود، اين آجرها كه مخصوص شومينه بودند، بنا بود به كشور ديگري ترانزيت شود كه توسط پليس كشف شد، در اين رابطه 41 عدد آجرنسوز حاوي شيشه كشف و ضبط شد.

حسين‌آبادي در ادامه به انهدام شبكه ديگري در رابطه با موادمخدر از نوع ترياك اشاره كرد، گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام يك اقدام اطلاعاتي يك شبكه ديگر را در پايتخت مورد شناسايي قرار دادند كه از اين شبكه حدود 130 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد و شش عضو آن دستگير شدند.

وي ادامه داد: در اين رابطه دو كلت جنگي به همراه 100 تير فشنگ، كارت‌هاي جعلي نيروي انتظامي و دستگاه قضايي، تعدادي بي‌سيم، دستبند و حكم‌هاي جعلي دادسرا نيز كشف و ضبط شد.

دستگيري يك زوج بلوچ متهم به انبار ترياك و مرفين

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه از دستگيري يك زن و شوهر بلوچ در اطراف پايتخت خبر داد و در اين رابطه گفت: چهار روز پيش با شناسايي يك خانه در اطراف تهران مشخص شد كه يك زن و شوهر بلوچ اقدام به انبار مواد مخدر در خانه مورد نظر ‌كرده‌اند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در اين عمليات 400 كيلوگرم ترياك به همراه چهار كيلوگرم مرفين را در خانه مورد نظر كشف و ضبط كردند.

حسين‌آبادي در ادامه به اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر در 10 ماهه امسال اشاره كرد و با اعلام كشف 337 تن و 300 كيلوگرم انواع موادمخدر در10 ماهه امسال، افزود: از اين ميزان كشفيات 20 تن و 900 كيلوگرم به مواد مخدر هروئين اختصاص يافته كه 80 درصد از هروئين كشف شده از نوع كراك است.

به گفته وي در 10 ماهه امسال 11 نفر از پرسنل پليس مبارزه با مواد مخدر در درگيري‌هاي انجام شده به شهادت رسيدند و 10 تن ديگر نيز مجروح شدند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاكيد بر اينكه در اين مدت 950 عمليات پليسي انجام شده است، افزود: در اين عمليات‌ها 80 قاچاقچي به هلاكت رسيدند.

كشف يك ميليون و 774 هزار انواع قرص اكستازي

به گفته وي در 10 ماهه امسال يك‌هزار و 522 باند قاچاق مواد مخدر در كشور توسط پليس متلاشي شد و 191 هزار و 103 تن از افرادي كه در رابطه با قاچاق حمل‌وتوزيع مواد مخدر درگير بودند، دستگير شدند.

حسين‌آبادي با بيان اينكه در اين مدت يك‌هزار و 151 كيلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه از سوي پليس كشف شده است، افزود: در10 ماهه سال جاري يك ميليون و 774 هزار عدد از انواع قرص اكستازي كشف و ضبط شد.

وي خاطر نشان كرد: بيشترين كشفيات موادمخدر در 10 ماهه امسال مربوط به استان كرمان با كشف 48 تن 517 كيلوگرم موادمخدر است، در حالي كه استان هرمزگان با 42 تن و 517 كيلوگرم مواد مخدر و استان فارس با 30 تن و 367 كيلوگرم در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه مواد مخدر جديدي به نام قارچ مقدس، مفتريك در كشور ديده شده است، اظهار كرد: هيچ كدام از اين دو نمونه مواد در كشور مطرح نيست و گزارشي در اين رابطه نداشته‌ايم، اين موضوعات بيشتر اخبار ژورناليستي است كه به منظور بازارگرمي اعلام مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: پليس تمام اردوگاه‌ها، استان‌ها و مراكز درماني را مورد بررسي قرار داده است و مواد مخدر جديد نيز به اين نام مشاهده نشده است.

كشف لوسيون حاوي موادمخدر از يك دانشجو در يكي از فرودگاه‌ها

حسين‌آبادي خاطر نشان كرد: مواد مخدر جديدي غير از شيشه و كراك در بازارهاي ايران مشاهده نشده است و بيشترين مشكلات ما مربوط به مواد مخدر از نوع شيشه است.

وي با اشاره به يك پرونده‌ در رابطه با كشف موادمخدر در فرودگاه كه مربوط به يك دختر دانشجوي ايراني در مالزي بود، اظهار كرد: فريب افراد يكي از بسترهايي است كه در رابطه با قاچاق موادمخدر همچنان ادامه دارد، به طوري كه در اين پرونده‌ دوست دختر مورد نظر با اين ترفند كه يك لوسيون به مالزي منتقل كنند، اقدام به جاسازي مواد مخدر در آن كرده بودند كه البته فرد اصلي در اين پرونده‌ دستگير شد.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطر نشان كرد: اخيرا جلسه‌اي را با سفير ايران در مالزي داشته‌ام و مطلع شديم كه خانواده‌اي به همراه فرزند كوچك‌شان به دليل قاچاق مواد مخدر به اين كشور دستگير شده و روانه زندان شده‌اند، متاسفانه هنوز چنين وضعيتي براي برخي از هموطنانمان وجود دارد.