PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 26درصد معتادان کراک مصرف مي‌کنند



shirin71
07-07-2011, 09:00 PM
26درصد معتادان کراک مصرف مي‌کنند
جام جم آنلاين: ماده مخدر صنعتي، جديد و خطرناک کراک با وجود اينکه مدت زمان زيادي نيست به بازار مصرفي مواد مخدر کشور وارد شده، اما متاسفانه هم اکنون 26.7 درصد معتادان را به خود جذب کرده است.
به گزارش مهر ، دکتر هومان نارنجيها مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اعلام اين مطلب گفت: علاوه بر اين 34 درصد از معتادان کشور ترياک، 4 درصد شيشه، 2 درصد حشيش، 5 درصد شيره ترياک و سوخته ، 1.2 درصد داروهاي اعتياد آور موجود در بازار مانند استامينوفن کدئين و ترامادول و بقيه نيز موادي ديگر مانند هروئين مصرف مي کنند
وي افزود: در سالهاي اخير مصرف مواد مخدر صنعتي جديد که خطر بسيار بالايي نيز براي سلامتي فرد مصرف کننده دارد و همچنين مواد دارويي داراي پايه هاي مخدر روز به روز در حال افزايش در جامعه است که بايد با وضع قوانين جديد از سوي وزارت بهداشت در رابطه با اين داروها و افزايش فعاليتها و برنامه هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر از اين مسئله جلوگيري شود.
کارشناسان معتقد هستند قيمت پايين،دسترسي آسان و روش مصرف ساده تر کراک به نسبت ديگر مواد از اصليترين عوامل روي آوردن معتادان به اين ماده مخدر و صنعتي است.
از دست دادن کبد و طحال اولين اثرات در پايان اولين سال اعتياد به کراک است. معتاد به کراک هرگز نمي تواند بيش از يکماه زندگي عادي داشته باشد و پس از آن دردهاي عضلاني و استخواني وحشتناک به سراغش مي آيد و اين آخرين لحظات عمر يک معتاد به کراک است، در گذشته عوارض اعتياد پس از 10 تا 15 سال در فرد نمايان مي شد در حالي که اين ماده مخدر جديد در کمتر از يک سال فرد را زمينگير مي کند.
دکتر نارنجيها خاطر نشان کرد: در کنار اين مواد مخدر جديد نبايد از خطر داروهايي با خاصيت مواد مخدري که به صورت آزادنه و براحتي در همه داروخانه هاي کشور به فروش مي رسند نيز غافل شد.