PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ادعای ردشده مبنی بر مرگ توتانخامون



World-civilization
02-22-2010, 03:06 AM
ساعاتی پیش محققان اعلام کردند که برخلاف تصورات پیشین، فرعون مشهور تمدن مصر باستان ـ توتانخامون (Tutankhamun) ـ نقص عضو و خمیدگی پا داشته و بر اثر بیماری مالاریا که از عوارض شکستگی ساق پا بوده، مرده است.

براساس نتایج تحقیقات انجامشده که حاصل دوسال بررسی علمی 16 مومیایی از جمله مومیایی توتانخامون بود و ساعاتی پیش در مجلهی کانون پزشکی آمریکا (AMA) منتشر شد، توتانخامون به احتمال زیاد فرزند فرعون آخناتان (Akhenatan) فرعونی که میخواست دین مردم مصر را به پرستش تنها یک خدا تغییر دهد، بوده است و مادر او نیز یکی از خواهران فرعون آخناتان بوده که هویتش تا بهحال برای محققان تمدن مصر باستان ناشناخته مانده است.

توتانخامون یکی از فراعنهی مشهور تمدن مصر باستان است که در سال 1333 پیش از میلاد مسیح (ع) در سن 10 سالگی به فرعونی مصر رسید و فقط نه سال حکومت کرد. مومیایی او در سال 1922 میلادی در شرایطی که مقبرهاش کاملا دستنخورده بود، همراه صدها اثر تاریخی کشف شد که از آن جمله میتوان به تابوت و ماسک طلایی ویژهی مراسم خاکسپاری توتانخامون اشاره کرد. این کشف، توتانخامون را به شهرت جهانی رساند.

آسوشیتدپرس گزارش داده که محققان تا پیش از سال 2005 میلادی بهدلیل وجود حفرهای در سر توتانخامون معتقد بودند که او به قتل رسیده است؛ اما با سیتیاسکن مومیایی در آن سال مشخص شد که این حفره برای مومیایی کردن توتانخامون بوده است. در همان زمان، محققان به شکستگی ساق پای توتانخامون پی بردند.

البته توتانخامون بهدلیل ضعف جسمانی، از بیماریهای مختلفی رنج میبرده و حتا بهدلیل نقص جسمانی از عصا استفاده میکرده است.