PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ژاپنيها، كاسه رشته خوري در مقياس نانو ساختند!



Behzad AZ
06-26-2010, 06:49 AM
ژاپني*ها، كاسه رشته*خوري در مقياس نانو ساختند!
http://www.hupaa.com/upload/thumb/thumb_5779286.jpgدانشمندان ژاپنی می*گویند از تکنولوژی برش ذرات در تولید یک کاسه الیافی بسیار کوچک که تنها به وسیله میکروسکوپ قابل مشاهده است، استفاده کرده*اند.




[ نانوتكنولوژي ]

(http://www.hupaa.com/list.php?name=article_nano)دانشمندان ژاپني مي*گويند از تكنولوژي برش ذرات در توليد يك كاسه اليافي بسيار كوچك كه تنها به وسيله ميكروسكوپ قابل مشاهده است، استفاده كرده*اند.


به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماسايوكي ناسائو، استاد مهندسي مكانيك دانشگاه توكيو و دانشجويانش ماده*اي از جنس كربن را در ساخت يك كاسه حاوي رشته به قطر يك 25 هزارم اينچ با هدف گسترش تكنولوژي نانوتيوب به كار برده اند.

نانولوله*ها قطعات لوله*اي شكلي از جنس كربن هستند كه قطر آنها حدود يك ده هزارم ضخامت تار موي انسان است.

نانولوله*هاي كربني به دليل داشتن ويژگي*هاي فيزيكي خاص به منظور كاربردهاي بيشتر در الكترونيك و پزشكي مورد بررسي قرار گرفته*اند.

اين تارهاي بسيار نازك و ميكروسكوپي از فولاد مقاومترند.

ناكائو همچنين مي*گويد: آنها توانسته*اند اين كاسه رامن يا ظرف خوراك مخصوص ژاپنيها را با زحمت بسيار از رشته*هاي نانولوله بسازند.

كاسه رامن شامل رشته*هاي ميكروسكوپي به طول دو 12 هزار و پانصدم اينچ و صخامت يك 25 ميليونيم اينچ است.

ناكائو معتقد است اين كوچك ترين كاسه رامن در جهان با رشته*هاي نانوست كه البته قابل خوردن نيست!

به گفته وي، سخت*ترين قسمت در اين دستاورد جالب و سرگرم كننده، نگهداشتن رشته*ها در كاسه بوده است.