R A H A
06-12-2011, 02:54 AM
1. اسلام يک طرح جامع و فراگير براي مديريت انسان در همه عصرها و نسل هاست!
2. طرح اسلام مانند يک پازل و جورچين داراي قطعات و اجزائي است که هر قطعه شايد به تنهايي معنادار نباشد ولي مجموع آن پُر معنا، کامل و زيباست!
3. زن زيبا آفريده شده است!
4. زيبايي جاذبه دارد، جاذبه عشق برانگيز است و عشق حرکت ميآفريند!
5. زيبايي هويتي دو قطبي (عيني ـ ذهني) است!
6. تخيل انسان درگير آن زيبايي است که در دسترس او قرار نگرفته باشد:
چو شو گيرم خيالت را در آغوش
سحر از بسترم بوي گل آيو
7. وصال هر چيز از زيبايي آن مي کاهد چرا که تخيل انسان را از درگيري در ميآورد!
8. هر آن چه به سادگي در دسترس انسان قرار گرفت از شوق و ميل انسان ميکاهد:
«شوق است در جدايي و جور است در نظر»
9. پوشش زن موجب مي شود تخيل مرد پيوسته درگير زيبايي زن باشد در اين صورت زن هميشه براي مرد جذاب خواهد بود و مرد براي کشف او در تکاپوست تا اين که با پيوندي محکم و استوار به وصال او ميرسد و از اين رهگذر خانواده که واحد اجتماع است پديد ميآيد!
10. آلفرد هيچکاک کارگردان مشهور سينما ميگويد: من معتقدم زن بايد مثل فيلمي پرهيجان و پرآنتريك باشد، يعني ماهيت خود را كمتر آشکار کند و براي كشف خود مرد را به نيروي تخيل و تصور زيادتري وادارد؛ زنان شرقي تا چند سال پيش به خاطر پوشش جذاب مينمودند و همين مسأله جاذبه نيرومندي به آنها ميداد اما به تدريج با تلاشي كه زنان اين كشورها براي برابري با زنان غربي از خود نشان ميدهند، از پوشش آنان کاسته ميگردد و بنابراين از جاذبه شان نيز كاسته ميشود؛
11. هجر مايه مشتاقي است!
12. امروز خلأ عشق در دنياي اروپا و امريكا وجود دارد!
13. اولين قرباني آزادي و بيبندوباري، عشق و شور و احساسات است!
14. در جهان امروز هرگز عشق هايي از نوع عشقهاي شرقي از قبيل ليلي و مجنون، خسرو و شيرين رشد و نمو نميكند، اين قصهها بيانگر واقعيات جامعه شرقي آن روز است! از اين داستانها ميتوان فهميد كه زن بر اثر دور نگهداشتن خود از دسترس آسان مرد تا كجا پايه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نياز مرد را به آستان خود فرود آورده است؟! درك زن از اين حقيقت، تمايل او را به پوشش بدن خود و مخفي كردن خود به صورت يك راز افزايش داده است!
15. ويل دورانت مي گويد: زنان دريافتهاند كه دست و دل بازي مايه طعن و تحقير آنهاست؛ خودداري از انبساط و امساك در بذل و بخشش بهترين سلاح براي شكار مردان است؛ اگر اعضاي نهاني انسان را در معرض عام تشريح ميكردند توجه ما به آن جلب ميشد ولي رغبت و قصد به ندرت تحريك مي گرديد؛ مرد جوان به دنبال چشمان پر از حياء است و بي آن كه بداند حس ميكند كه اين خودداري ظريفانه از يك لطف و رقت عالي خبر ميدهد!
16. مولوي عارف نازك انديش و دوربين در تأثير حريم و حائل ميان زن و مرد در افزايش قدرت و محبوبيت زن و در بالا بردن مقام او و گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثالي لطيف آورده است، مرد و زن را به آب و آتش تشبيه كرده ميگويد: مرد چون آب و زن مانند آتش است اگر حائل از ميان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه ميكند و آن را خاموش ميسازد اما اگر حائل و حاجبي ميان آن دو باشد مانند اين كه آب را در ديگي قرار دهند و آتش در زير آن ديگ روشن كنند، آن وقت است كه آتش آب را تحت تأثير خود قرار ميدهد، اندك اندك او را گرم ميكند و جوشش در او به وجود ميآورد تا آن جا كه سراسر وجود او را تبديل به بخار ميسازد!
17. مرد بر خلاف آنچه تصور ميرود در عمق روح خويش از ابتذال زن و از تسليم و رايگاني او متنفر است!
18. مرد هميشه عزت و استغناء و بي اعتنائي زن را نسبت به خود ستوده است!
19. به طور كلي رابطهاي است ميان عدم دسترسي آسان و فراق از يك سو و عشق، سوز و گران بهايي از سويي ديگر؛ همچنان كه رابطهاي است ميان عشق و سوز از يك سو و هنر و زيبايي از سويي ديگر، يعني عشق با فراق و عدم دسترسي آسان شكوفا مي شود و هنر و زيبايي نيز در عشق رشد و نمو مييابد!
20. برتراند راسل ميگويد : از منظر هنر مايه تأسف است كه به آساني به زنان بتوان دست يافت و بهتر آن است كه وصال زنان دشوار باشد بدون آن كه غير ممكن گردد!
21. ويل دورانت در لذات فلسفه ميگويد: آن چه بجوييم و نيابيم عزيز و گرانبها ميگردد!
22. زيبائي به قدرت ميل بستگي دارد و ميل با اقناع و ارضاء، ضعيف و با منع و جلوگيري، قوي ميگردد!
2. طرح اسلام مانند يک پازل و جورچين داراي قطعات و اجزائي است که هر قطعه شايد به تنهايي معنادار نباشد ولي مجموع آن پُر معنا، کامل و زيباست!
3. زن زيبا آفريده شده است!
4. زيبايي جاذبه دارد، جاذبه عشق برانگيز است و عشق حرکت ميآفريند!
5. زيبايي هويتي دو قطبي (عيني ـ ذهني) است!
6. تخيل انسان درگير آن زيبايي است که در دسترس او قرار نگرفته باشد:
چو شو گيرم خيالت را در آغوش
سحر از بسترم بوي گل آيو
7. وصال هر چيز از زيبايي آن مي کاهد چرا که تخيل انسان را از درگيري در ميآورد!
8. هر آن چه به سادگي در دسترس انسان قرار گرفت از شوق و ميل انسان ميکاهد:
«شوق است در جدايي و جور است در نظر»
9. پوشش زن موجب مي شود تخيل مرد پيوسته درگير زيبايي زن باشد در اين صورت زن هميشه براي مرد جذاب خواهد بود و مرد براي کشف او در تکاپوست تا اين که با پيوندي محکم و استوار به وصال او ميرسد و از اين رهگذر خانواده که واحد اجتماع است پديد ميآيد!
10. آلفرد هيچکاک کارگردان مشهور سينما ميگويد: من معتقدم زن بايد مثل فيلمي پرهيجان و پرآنتريك باشد، يعني ماهيت خود را كمتر آشکار کند و براي كشف خود مرد را به نيروي تخيل و تصور زيادتري وادارد؛ زنان شرقي تا چند سال پيش به خاطر پوشش جذاب مينمودند و همين مسأله جاذبه نيرومندي به آنها ميداد اما به تدريج با تلاشي كه زنان اين كشورها براي برابري با زنان غربي از خود نشان ميدهند، از پوشش آنان کاسته ميگردد و بنابراين از جاذبه شان نيز كاسته ميشود؛
11. هجر مايه مشتاقي است!
12. امروز خلأ عشق در دنياي اروپا و امريكا وجود دارد!
13. اولين قرباني آزادي و بيبندوباري، عشق و شور و احساسات است!
14. در جهان امروز هرگز عشق هايي از نوع عشقهاي شرقي از قبيل ليلي و مجنون، خسرو و شيرين رشد و نمو نميكند، اين قصهها بيانگر واقعيات جامعه شرقي آن روز است! از اين داستانها ميتوان فهميد كه زن بر اثر دور نگهداشتن خود از دسترس آسان مرد تا كجا پايه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نياز مرد را به آستان خود فرود آورده است؟! درك زن از اين حقيقت، تمايل او را به پوشش بدن خود و مخفي كردن خود به صورت يك راز افزايش داده است!
15. ويل دورانت مي گويد: زنان دريافتهاند كه دست و دل بازي مايه طعن و تحقير آنهاست؛ خودداري از انبساط و امساك در بذل و بخشش بهترين سلاح براي شكار مردان است؛ اگر اعضاي نهاني انسان را در معرض عام تشريح ميكردند توجه ما به آن جلب ميشد ولي رغبت و قصد به ندرت تحريك مي گرديد؛ مرد جوان به دنبال چشمان پر از حياء است و بي آن كه بداند حس ميكند كه اين خودداري ظريفانه از يك لطف و رقت عالي خبر ميدهد!
16. مولوي عارف نازك انديش و دوربين در تأثير حريم و حائل ميان زن و مرد در افزايش قدرت و محبوبيت زن و در بالا بردن مقام او و گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثالي لطيف آورده است، مرد و زن را به آب و آتش تشبيه كرده ميگويد: مرد چون آب و زن مانند آتش است اگر حائل از ميان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه ميكند و آن را خاموش ميسازد اما اگر حائل و حاجبي ميان آن دو باشد مانند اين كه آب را در ديگي قرار دهند و آتش در زير آن ديگ روشن كنند، آن وقت است كه آتش آب را تحت تأثير خود قرار ميدهد، اندك اندك او را گرم ميكند و جوشش در او به وجود ميآورد تا آن جا كه سراسر وجود او را تبديل به بخار ميسازد!
17. مرد بر خلاف آنچه تصور ميرود در عمق روح خويش از ابتذال زن و از تسليم و رايگاني او متنفر است!
18. مرد هميشه عزت و استغناء و بي اعتنائي زن را نسبت به خود ستوده است!
19. به طور كلي رابطهاي است ميان عدم دسترسي آسان و فراق از يك سو و عشق، سوز و گران بهايي از سويي ديگر؛ همچنان كه رابطهاي است ميان عشق و سوز از يك سو و هنر و زيبايي از سويي ديگر، يعني عشق با فراق و عدم دسترسي آسان شكوفا مي شود و هنر و زيبايي نيز در عشق رشد و نمو مييابد!
20. برتراند راسل ميگويد : از منظر هنر مايه تأسف است كه به آساني به زنان بتوان دست يافت و بهتر آن است كه وصال زنان دشوار باشد بدون آن كه غير ممكن گردد!
21. ويل دورانت در لذات فلسفه ميگويد: آن چه بجوييم و نيابيم عزيز و گرانبها ميگردد!
22. زيبائي به قدرت ميل بستگي دارد و ميل با اقناع و ارضاء، ضعيف و با منع و جلوگيري، قوي ميگردد!