PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فوتبال آنلاین ( هت تریک | Hattrick )



mohamad.s
06-02-2011, 10:03 PM
فوتبال آنلاین ( هت تریک | Hattrick )
در این تایپیک می خوام یکی از اولین وب فارسی آنلاین فوتبال رو معرفی کنم

بیایید عضو شوید


ورود (http://www.hattrick.org/)
(http://forums.azardl.com/Hattrick%20-%20The%20original%20online%20football%20manager%20 game)

mohamad.s
06-02-2011, 10:05 PM
اینم یه سری توضیح

لیگ : شما با رفتن به این گزینه میتوانید بفهمید که چندمین نفر در لیگ هستید

مسابقات : با رفتن به این گزینه از مسابقات بعدی هم آشنا میشوید ترکیب تیم خود را برای آن روز میچینید

بازیکنان : خب معلومه . شما با رفتن به این گزینه میتوانید از قدرت بازیکنان خود آشنا شوید و در ترکیب چیدن موفقتر واقع شوید

کارکنان: در این بخش ما میتوانید کمک مربی و دکتر بخرید

اگه متوجه شدید تشکر یادتون نره

mohamad.s
06-02-2011, 10:06 PM
هت تریک !


سلام!
اگر به تازگی وارد دنیای هتریک شده اید توصیه می کنم که حتما این مقاله رو با دقت بخونید و مو به مو اجرا کنید و فکر می کنم که این نوشته بتونه کمک بزرگی باشه برای اینکه بتونید کار مربیگریتون رو در هتریک با قدرت و درایت کامل شروع کنید. اگر هم از قبل تیمی دارید یا داشتید، این مقاله رو باز هم بخونید چون خالی از لطف نخواهد بود! سعی كردم كه خیلی خیلی ساده بگم كه حتی تازه واردها هم كاملا متوجه بشن! http://qsmile.com/qsimages/18.gif

ثبت نام
این کار یک مقدار متفاوت شده نسبت به قبل! یعنی دیگه کشکی کشکی به کسی تیم داده نمیشه! هر کس باید خودش برای خودش عمل ثبت نام رو انجام بده. برای شروع باید به سایت اصلی هتریک برید www.hattrick.org (http://www.hattrick.org/) و از قسمت بالای سمت چپ صفحه، گزینه Join رو انتخاب کنید تا فرم ثبت نام ظاهر بشه. بعدش نام و مشخصات تیم درخواستی و نام کاربری (user name) و رمز عبور (password) رو وارد می کنین. توجه داشته باشید که برای شروع کار حتما یک اسم قشنگ انتخاب کنید و حروف ابتدایی کلمات رو با حروف بزرگ بنویسید که شکیل تر به نظر برسه! یک آدرس ایمیل درست و حسابی هم حتما باید وارد کنید. این ایمیل رو باید به زودی چک کنید!
پس از پایان عمل ثبت نام می تونید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سایت بشید. البته هنوز تیمی دریافت نکردید! شما فقط یک شناسه برای خودتون درست کردید. مثلا بیکار هستید!
با ورود به سایت، در سمت چپ و بالای صفحه یک منو می بینید که هر کدوم چند زیرشاخه دارن. یکیش که اسم تیمتونه و ریز کارهای تیم رو اونجا باید انجام بدید. یکی هم هست My Hattrick که اونجا یک سری اخبار نوشته میشه. یکیش هم Tools هست که زیاد لازم نمیشه معمولا! و اون یکی شاخه Iran هست، که صفحه اصلی لیگ ایران و قسمت تیم ملی و تیم جوانان و همینطور جام حذفی دو اون قرار داره. یه کمی که با این شاخه ها کار کنید همش رو یاد می گیرید. قول میدم!
کسانی که به تازگی تیم گرفته اند باید یک سری تست ها رو با نام Challenge انجام بدن تا سایت هتریک متوجه بشه که یه چیزی حالیشونه و تیم رو به آدم حسابی سپردن! این تستها کمک می کنه که کار کردن با سایت رو زودتر یاد بگیرید. در هر تست به شما کاری گفته میشه که باید اون رو انجام بدید. توجه کنید که پاس کردن این تست ها حدود یک هفته طول خواهد کشید. پس از تمام شدن این 16 تست، شما می تونید ادامه مشخصات خودتون رو در هتریک وارد کنید. (نام و نام خانوادگی و آدرس و ...)
بعضی از این تست ها را باید در بازی انجام دهید. كلا توصیه میشه كه زیاد عجله نداشته باشید.
همچنین برای دادن دستورات خاص به بازیكنان در تركیب تان (مثل تهاجمی و دفاعی و رو به وسط و ...) باید این تست ها را حل كرده باشید. تا آن زمان فقط می توانید 4-4-2 ساده را بازی كنید.

mohamad.s
06-02-2011, 10:07 PM
!


بازیکنان:
برای هر یک بازیکن، 8 نوع توانایی مختلف وجود داره:
Scoring: توانایی یک بازیکن برای گل زدن. فقط برای مهاجمان.
Defending: توانایی یک بازیکن برای دفاع کردن. فقط برای مدافعان.
Playmaking: توانایی یک بازیکن برای بازیسازی. برای هافیک های وسط و پیستونها.
Winger: توانایی بازیکنان برای بازی در جناحین زمین. برای پیستونها و مدافعان کناری.
Goalkeeping: توانایی دروازبانی. فقط برای دروازبانان.
Passing: توانایی پاس دادن توپ. به ترتیب اولویت: 1-هافبکها و پیستونها 2-مهاجمان 3-مدافعان. (برای دروازبان اهمیتی ندارد.)
Stamina: قدرت بدنی بازیکن برای نمایش خوبش در طول بازی. به ترتیب اولویت: 1-هافبک های وسط 2-پیستون ها 3-مهاجمان و مدافعان. (برای دروازبان اهمیتی ندارد)
Set Pieces: توانایی بازیکنان برای زدن ضربات ایستگاهی.

هر یک از این 7 مشخصه می تواند به ترتیب زیر درجه بندی شود:
(بالاتری ها بهتر هستند!)

Divine
divine
utopian
magical
mythical
extra-terrestrial
titanic
supernatural
world class
magnificent
brilliant
outstanding
formidable
excellent
solid
passable
inadequate
weak
poor
wretched
disastrous

اگر به تازگی وارد این بازی شده اید، فعلا لازم نیست که درجات بیش از Solid یا Excellent را یاد بگیرید. چون به موازات اینکه شما حرفه ای تر شوید، این درجان را نیز به خوبی درک خواهید کرد.

برای مثال فکر می کنید که این بازیکن باید در چه پستی بازی کند؟
Stamina: inadequate
Playmaking: poor
Winger: inadequate
Scoring: poor
Goalkeeping: disastrous
Passing: weak
Defending: passable
Set Pieces: passable

پست بازی ایشون، مدافع آخر هست! البته این بازیکن تا حدودی هم توانایی بازی در دفاع کنار رو داره (به خاطر winger درجه 5) . این بازیکن ضربات آزاد خودش رو هم بد نمی زنه!

mohamad.s
06-02-2011, 10:07 PM
تخصص ها:
هر بازیکن ممکنه که یک Speciality یا تخصص داشته باشه که در مشخصاتش نوشته شده.
Quick: بازیکنی سریع که می تونه یکدفعه دفاع حریف رو بشکافه و فرار کنه!
ضرر: در هوای بارانی یا آفتابی کامل با کمی مشکل در بازی مواجه میشه.
Powerful: بازیکنی قدرتمند! ارزش یک بازیکن قلدر چقدره؟ این بازیکن در هوای بارانی پادشاهی می کنه.
ضرر: در هوای کاملا آفتابی خسته میشه.
Head: قدرت سرزنی بالا. یک بازیکن قد بلند دارید که روی توپهای هوایی همیشه عالی کار می کنه.
Technical: بازیکنان تکنیکی که می تونن مدافعان حریف رو به هم بریزن و پاس بدن یا گل بزنن.
ضرر: در هوای بارانی با توپ دچار مشکل میشه.
Unpredictable: بازیکنی غیر قابل پیش بینی. ممکنه گلهایی بزنه یا پاس هایی بده که همه انگشت به دهن بمونن. یك بازیكن غیر قابل پیش بینی باتجربه خیلی كارآمد خواهد بود. مخصوصا اگر پست بازیش نزدیك به دروازه حریف باشه.
ضرر: یك مدافع و یا یك هافبك میانی غیر قابل پیش بینی و كم تجربه ممکنه یه سوتی بده و گل بخورید!

تمرین:
شما باید برای کسب درآمد و پیشرفت بازیکناتون، بازیکن جوان بگیرید، پرورش بدید و با قیمت بالاتر بفروشید! سن بازیکنانی که ارزش تمرین کردن رو دارند، از 17 سال تا 21 سال هست. (نه به این معنی كه شما بازیكن 21 ساله رو برای تمرین انتخاب كنید! بلكه منظور من اینه كه وقتی بازیكن شما 18 سالشه و تمرینش می دهید می توانید تا 21 سالگی نگهش دارید!) شما باید از چند نوع تمرینی که براتو میگم، یکیش رو انتجاب کنید، بازیکنان پیر و پاتال رو در اون پست (اگه دارید) بفروشید و به جاش بازیکن 17 یا 18 ساله بگیرید و تمرین بدید.
Defending: می تونید با روش های 5 دفاعه و 4 دفاعه بازی کنید. شما در نهایت 10 نفر رو می تونین تمرین بدید. (حدودا هر 9 هفته یک درجه)
Scoring: بازی با سیستمهای 3 مهاجمه و تمرین دادن حداکثر 6 نفر. (حدودا هر 6 هفته یک درجه)
Playmaking: بازی با سیستمهایی با 3 هافبک مرکزی inner midfield و تمرین دادن حداکثر 6 نفر + پیستون ها. (حدودا 8 هفته برای هافبک مرکزی و 16 هفته برای پیستونها)
Winger: بازی با سیستمهایی که از 2 پیستون استفاده می کنند. حداکثر 4 نفر + 4 مدافع کنار (حدود 5 هفته برای پیستون ها و 10 هفته برای مدافعان کنار)
Goalkeeping: تمرین برای دروازبانان. حداکثر 2 نفر. (حدودا 4 هفته برای یک درجه ارتقا)

انجام هر تمرینی به غیر از این ها، اصلا به صرفه نخواهد بود!

1- تمرین تیم فقط در صبح جمعه هر هفته برگزار می شود.
2- بازیکنانی در تمرین جمعه شرکت داده می شوند که در طول هفته در همان پست تمرینی بازی کرده باشند. مثلا اگر یک بازیکن در پست هافبک بازی کرده باشد، در روز جمعه نمی تواند در تمرین Defending شرکت کند. این بازیکن حتما باید در پست دفاع مرکزی و یا دفاع کنار بازی کرده باشد. توجه کنید که آخرین بازی یک بازیکن ملاک تمرین اوست. یعنی بازیکنی که در بازی لیگ (یکشنبه) در پست هافبک بازی کرده باشد و در بازی حذفی یا دوستانه (چهارشنبه) در پست دفاع بازی کرده باشد، می تواند در تمرین Defending روز جمعه شرکت کند.
3- در اینکه کدام تمرین سود بیشتر یا کمتری دارد زیاد دقت نکنید! چون تمرینات طوری برنامه ریزی شده که سود حاصله در انتها مساوی با یکدیگر خواهد بود.
4- سعی کنید برای پست تمرینی خود، از تمام جاهای خالی استفاده کنید. یعنی اگر تمرین Scoring می دهید، حتما 6 بازیکن جوان برای تمرین داشته باشید و با سیستمهای 3 مهاجمه بازی کنید. اینطور نشود که فقط 5 بازیکن مهاجم داشته باشید و یکی از جاهای خالی برای تمرین تان هدر شود!

mohamad.s
06-02-2011, 10:07 PM
مربی:
تمرین دهنده تیم و مربی تیم در طول بازی ها. برای استخدام یک مربی باید به این طریق عمل کنید: به شاخه Training رفته و از بالای صفحه روی گزینه External recruiting کلیک کنید. در صفحه بعدی در منوی كشویی Type of trainer نوع تفکر مربی را مشخص می کنید. دفاعی، نرمال یا تهاجمی. پس از آن Leadership مربی را انتخاب می کنید. ترجیحا مربی با لیدرشیپ Poor را انتخاب کنید که هزینه کمتری داشته باشد. پس از انتخاب این دو مشخصه، جدولی ظاهر خواهد شد که در آن می توانید قدرت تمرین دهی مربی را بر حسب قیمتش انتخاب کنید. اگر در شروع کار هستید حتما مربی Passable را انتخاب کنید که هزینه حدود 760 میلیون ریال خواهد داشته. اگر یکی دو فصل را گذراندید می توانید تمرین دهنده Solid انتخاب کنید که هزینه آن حدود 2 میلیارد و 600 میلیون خواند بود. برای اتمام كار روی Choose كلیك كرده و در صفحه بعدی هم آنرا قبول كنید تا كار تمام شود! (اگر مربی passable انتخاب کنید، پول بیشتری برای خرید بازیکن تمرینی خواهید داشت)

كاركنان باشگاه:
در قسمت The Club می تونید یك سری از پست ها رو ببینید كه میشه براشون كارمند استخدام كرد.
Goalkeeping Coaches مربی دروازبانان
Assistant Coaches كمك مربی
جمع تعداد این دو نوع مربی باید 10 باشد. یعنی اگر دروازبان تمرین می دهید 9 تا مربی دروازبان و یك كمك مربی بگیرید و اگر غیر از دروازبان تمرین می دهید، باید یك مربی دروازبان و 9 كمك مربی استخدام كنید. این كار را در همان ابتدا انجام دهید.
Sport Psychologists ورانشناس ورزشی
تا حدودی به بالا بردن روحیه تیم كمك می كنند. در ابتدا یكی دو تا كافیه. اما بعد از چند فصل می تونید 5 تا 10 نفر استخدام كنید.
Spokespersons سخنگو یا تبلیغ كننده
سخنگو ها می توانند در راضی نگاه داشتن اسپانسرهای باشگاه كمك زیادی به شما بكنند. در ابتدا حداقل 4 نفر بگیرید. حرفه ای تر كه شدید حتما 10 تا داشته باشید.
Economists اقتصاد دان!
برای شروع فكر می كنم یك نفر كافی باشه. اما بعدا" تا 3 یا 4 نفر هم بد نیست.
Physiotherapists فیزیوتراپ
فیزیوتراپ ها احتمال مصدوم شدن بازیكنان شما را كاهش می دهند. برای شروع 2 نفر كافیه. اما بعد از 2 یا 3 فصل، 10 تا استخدام كنید.
Doctors دكتر
دكترها را درست پس از اینكه بازیكنتان مصدوم شد استخدام كنید. در فصل اول و دومتان اگر كسی مصدوم شد 4 تا بگیرید و بعد از اینكه بازیكنتان خوب شد، در روز پنج شنبه یا جمعه آنها را اخراج كنید. اگر حرفه ای تر شدید می توانید 10 تایی استخدام و اخراج كنید.

پ.ن : به غیر از مربی دروازبان و كمك مربی كه جمع شان باید 10 باشد، در بقیه پست ها حداكثر باید 10 نفر بگیرید. وگرنه تمرین جمعه شما با مشكلات اساسی مواجه میشه.

mohamad.s
06-02-2011, 10:08 PM
بازی ها:
تیم شما در طول هفته می تواند حداکثر 2 بازی انجام دهد. یک بازی که بازی لیگ است و یکشنبه ها برگزار می شود. بازی دوم در روز چهارشنبه و در جام حذفی برگزار می شود. اگر تیم شما از این جام حذف شده باشد می توانید بازی دوستانه داشته باشید. اگر از جام حذفی کنار رفتید حتما باید بازی های دوستانه داشته باشید تا بازیکنان تمرینی سری دوم شما در این مسابقه بازی کرده و بتوانند در تمرین روز جمعه شرکت کنند.
برای مثال اگر شما 6 بازیکن جوان را برای پست هافبک تمرین می دهید، 3 تای آنها را در بازی لیگ و 3 تای دیگر را در بازی روز چهارشنبه (حذفی یا دوستانه) شرکت دهید تا همگی در روز جمعه تمرین کنند.
تمام این بازی ها در ساعت 15:45 به وقت هتریک و یا 5:15 بعد از ظهر به وقت ایران برگزار می شود. دقت کنید که اگر بازی دوستانه شما در خارج از ایران برگزار می شود، ممکن است این بازی در روز سه شنبه، چهارشنبه و یا پنج شنبه برگزار شود.

بازی دوستانه:
برای ثبت یک بازی دوستانه باید از صبح روز 5 شنبه به قسمت Challenges مراجعه کرده و از قسمت راست صفحه یکی از تیمهایی که شما را Challenge کرده اند را انتخاب کرده و در زیر نام همان تیم دکمه Accept را فشار دهید تا بازی به ثبت برسد.
اگر قصد بازی با تیم خاصی را دارید باید از صبح پنج شنبه به صفحه اصلی باشگاه مورد نظر بروید و این تیم را از قسمت پایین سمت راست صفحه Challenge کنید و منتظر قبول کردن او بمانید. اگر هم نخواستید به راحتی با تیم دیگری بازی دوستانه بگذارید.
توجه داشته باشید که برای بازیهای بین المللی تا روز دوشنبه و برای بازی با تیمهای ایرانی تا روز سه شنبه زمان دارید تا بازی را ثبت کنید. وگرنه دوستانه بی دوستانه!

تركیب تیم:
تركیب تیم را برای بازیها در قسمت Matches و با كلیك كردن كنار مسابقه مورد نظر، روی Orders می توانید تعیین كنید.
سیستم پایه هتریك 2-4-4 هست و می تونید با منوهای كشویی كه در هر پست قرار داره بازیكنها را انتخاب كنید. همینطور می تونید در زیر نام هر بازیكن یك دستور ویژه را برای بازیكن در نظر بگیرید. تهاجمی Offensive ، دفاعی Defensive ، رو به وسط Towards Middle و متمایل به كنار Towards Wing (برای تازه كارها، این دستورات ویژه پس از اتمام تست 15 باز می شود)
به غیر از این دستورات، دستورات دیگری نیز مثل مهاجم اضافی Extra Forward ، مدافع آخر اضافی Extra Central Defender و هافبك مركزی اضافی Extra Inner Midfielder وجود دارد. با استفاده از این دستورات می توانید سیستم های به غیر از 2-4-4 را اجرا كنید. مثلا با با فرمان Extra Inner Midfielder به یك مدافع آخر، او را به هافبك مركزی تبدیل می كنید تا تیم شما 2-5-3 بازی كند. یا با دادت دستور Extra Forward به یك مدافع یا هافبك و یا پیستون، وی را به یك مهاجم تبدیل می كنید تا 3-4-3 یا 3-3-4 بازی كرده باشید. (بدیهی است كه باید بازیكنی كه به یك پست انتقال پیدا می كند، توانایی بازی در پست جدیدی را كه به آن انتقال پیدا می كند داشته باشد!)

نكته مهم: اگر در تركیبتان بیش از 3 نفر در یك پست داشته باشید، تمرین جمعه آتی را از دست می دهید. برای مثال با 4 هافبك میانی (Inner Midfielder) بازی كردن و یا با 4 مهاجم بازی كردن باعث تباه شدن تمرین خواهد شد.

روش بازی و روحیه تیم:
در قسمت Orders برای چیدت تركیب تیم، گزینه دیگری به نام Team Attitude وجود دارد كه در 3 حالت مختلف قابل تنظیم است:
Play it Cool یا PIC : در این حالت تیم شما نمایشی ضعیفتر از حد معمول خواهد داشت. در این روش هافبك های شما ضعیفتر از حالت نرمال عمل می كنند. این روش را در مقابل تیمهای ضعیفی اجرا كنید كه از برد در برابرشان مطمئنید. پس از بازی با این حالت، روحیه تیم یا Team Spirit شما یك یا دو درجه افزایش خواهد یافت.
Match of the Season یا MOTS : در این حالت هافبك های شما بازی بهتری نسبت به حالت نرمال انجام می دهند. این روش را در بازیهای سخت می توانید اجرا كنید. یعنی در بازیهای حیاتی! پس از استفاده از این روش، Team Spirit یا روحیه تیمی شما نصف خواهد شد!
Normal : بازی معمولی. بدون تاثیر روی روحیه تیم.

نكته: تاثیر بازی با روش های PIC و MOTS فقط روی هافبك های تیم می باشد.