PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خدا حافظی دلاور مرد کشتی ایران سید مراد محمدی



mohamad.s
05-24-2011, 03:57 PM
خدا حافظی دلاور مرد کشتی ایران سید مراد محمدی


یا حق

سلام و درود

خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۲۷/۰۷/۸۹‬

ورزش. كشتي. محمدي
تهران - در حاليكه بسياري از اهالي كشتي، مراد محمدي را ملي پوش وزن ‪۶۰‬ كيلوگرم اعزامي به بازيهاي آسيايي ‪ ۲۰۱۰‬گوانگ ژو مي‌دانستند، او روز گذشته در اقدامي غيرمنتظره به طور رسمي از دنياي قهرماني خداحافظي كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا؟ از مراد محمدي همواره به عنوان يكي از آزادكاران با اخلاق و عنوان دار تيم ملي كشتي كشورمان ياد شده و حتي برخي از مربيان كشتي، شاگردان خود را تشويق و ترغيب مي‌كنند تا از راه و روش پيشرفت اين ملي پوش مازني پيروي كنند.

اما درست در شرايطي كه همگان مراد محمدي را در آستانه كسب يك مدال طلاي ديگر در بازيهاي آسيايي مي‌دانستند، او با نوشتن متن كوتاه و غير منتظره اي اعلام كرد كه از عضويت در تيم ملي انصراف داده و بهتر است با توجه به شرايط موجود با دنياي قهرماني وداع كند.

اين تصميم غير قابل پيش بيني در شرايطي از سوي محمدي اتخاذ شد كه چندي پيش مسايل حاشيه‌اي اردوي ماسال گيلان و درگيري لفظي او با صادق گودرزي بر سر زبان‌ها افتاد و متوليان فدراسيون كشتي و كادر فني تيم ملي را بر آن داشت تا زمان و انرژي زيادي را براي برطرف كردن اين سوء تفاهمات صرف كنند آنچه مسلم است ابهامات زيادي در اين بين وجود داشت كه چرا محمدي بايد در آستانه اعزام به بازيهاي آسيايي گوانگ ژو و كسب يك مدال خوشرنگ ديگر از دنياي قهرماني خداحافظي كند. اين مساله تا جايي پيش رفت كه اظهارات اخير محمدي، نه تنها نتوانست كمكي به اين موضوع كرده ، بلكه بر حجم اين ابهامات نيز افزود.

وي در تازه‌ترين اظهاراتش صراحتا گفته دلايل بسياري براي خداحافظي از دنياي قهرماني داشته كه فعلا ترجيح مي‌دهد آنرا بازگو نكند.

البته محمدي بلافاصله به همكاري و ارتباط خوب و مطلوب خود با كادر فني تيم ملي نيز اشاره كرده كه مبادا برخي از منتقدان كادر فني از اين موضوع سوء استفاده كنند و اين مساله را دليل اصلي خداحافظي او بدانند.

دارنده مدال برنز المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن با تاييد اين موضوع اعلام كرد: اختلاف نظر بين هر فردي با افراد ديگر وجود دارد، ولي رابطه من با كادر فني تيم ملي در مدت حضورم در اين عرصه كاملا دوستانه بوده و ما سالهاست كه با هم رفيق و همراه هستيم.

محمدي ابهامات موجود در خصوص درگيري در اردوي ماسال را نيز دليل خداحافظي خود ندانسته و مي‌گويد: آن موضوع يك مشكل جزئي و يك دلخوري بسيار ساده بود. خوشبختانه صادق گودرزي به اشتباه خود پي برد و معذرت خواهي كرد تا همه چيز به خوبي تمام شود.

اما سوال اينجاست، حالا كه نه اختلاف با كادر فني و نه مشكلات حاشيه اي اردوي ماسال، باعث خداحافظي مراد محمدي نشده، چه عامل ديگري در اين بين دخيل بوده كه او اينگونه تصميم به رفتن مي‌گيرد؟ اين همان سوالي است كه محمدي پاسخ قانع‌كننده اي براي آن ندارد: نمي‌خواهم ابعاد مختلف و دلايل اصلي خداحافظي ام را در اين مقطع زماني بازگو كنم. همانطور كه گفتم مسائل مختلفي در اين زمينه نقش داشت. من به عنوان ورزشكاري كه در اين سال ها مدال‌هاي با ارزشي در رقابت‌هاي جهاني و المپيك بدست آوردم، انتظاراتي از مسوولان استان و حتي كشور داشتم كه برآورده نشده است.

جالب اينكه محمدي ،فدراسيون كشتي و متوليان آنرا از اين گروه مستثني دانسته و معتقد است كه به هرحال مسوولان فدراسيون كشتي بودجه و توان مالي محدودي دارند.

آزادكار با اخلاق و عنوان دار كشورمان در بخش ديگري از اظهاراتش، خداحافظي از دنياي قهرماني را نبايد جدايي او از اين رشته خواند و اعلام كرد: در روزهايي كه براي رقابت‌هاي جهاني ‪ ۲۰۱۰‬مسكو انتخاب شده بودم، همواره در كنار كشتي گيران حاضر در اردوي تيم ملي حضور داشتم. پس مشخص است كه همچنان وظيفه دارم براي كمك به آنها تا زمان بازيهاي آسيايي نيز در اردو بمانم و تا مي‌توانم از نظر روحي و رواني به كشتي گيران كمك كنم.



http://img.irna.ir/1389/13890726/30025870/T30025870-573409.jpg