topleecher
05-17-2011, 04:17 PM
فورد از API پیشبینی گوگل، برای ساخت ماشین های هوشمند تر استفاده می کند
http://www.narenji.ir/sites/default/files/articleimage/1015/11/ford%20logo.jpg?1305468726
فورد در حال استفاده از API پیشبینی گوگل (Google Prediction API) برای شکل دادن به رفتار رانندگی خودرو ها بر مبنای تاریخچه ی رانندگیِ رانندگان است! ایده این است که مصرف سوخت/انرژی با حدث زدن مسیر های روتین راننده، کنترل و بهینه سازی شود.
ای.پی.آی پیشبینی گوگل ابزاری است که توسعه دهندگان می توانند از آن استفاده کنند تا اپلیکیشن هایی بنویسند که محتوایی خاص (مانند فیلم، موزیک و حتی مواردی مثل قشر مخاطبین هدف و ...) را به کاربر پیشنهاد دهند. این تکنولوژی از سرور های ابری عظیم گوگل برای پیشبینی هایش استفاده خواهد کرد.
در کنفرانس گوگل I/O که یازدهم ماه مِی، در سانفرانسیسکو برگزار شد؛ فورد اعلام کرد که این ای.پی.آی می تواند رفتار (نحوه و عادات مختلف رانندگی) راننده را تشخیص داده و کنترل های خودرو را طوری بر اساس آنها مصرف سوخت را بهینه سازی کرده و یا کارایی خودرو های الکتریکی را بالا ببرد.
به طور خاص، فورد در حال استفاده از نرم افزار پیشبینی گوگل، برای یاددادن تاریخچه ی رانندگی به ماشین هاست. این تاریخچه، بر اساس این که راننده به کدام نقطه سفر کرده است و این کار را در چه موقعی از روز انجام داده است تکمیل می شود. فورد باور دارد که با استفاده از تاریخچه رانندگی (که ثبت شدن یا نشدن آن در اختیار راننده خواهد بود) قادر می باشد که با توجه به زمان حرکت راننده، پیشبینی کند که او قصد حرکت به چه جایی را دارد. این تولید کننده اعلام کرده که این قابلیت، ماشین را قادر می سازد تا خودش را برای مسیر و سوخت (یا انرژی الکتریکی) مصرفی، بهینه سازی کند.
رایان مک گی، کارشناس تکنیکی در زمینه معماری و طراحی الگوریتم کنترل خودروی کمپانی فورد، در همایش گوگل I/O توضیح داد که این سیستم چگونه کار می کند:
زمانی که دارنده ی خوردرو استفاده از این سرویس را تایید می کند، یک پروفایل داده ی رمز گذاری شده بر مبنای مسیر ها و زمان سفر ایجاد می گردد. زمانی که راننده ماشین را روشن می کند، نرم افزار پیشبینی گوگل، رفتار راننده را بر مبنای این تاریخچه، با زمان فعلی رانندگی مطابقت می دهد و مسیری را که راننده به احتمال زیاد، از آن استفاده می کند، پیشبینی کرده و محاسبه می کند که چگونه باید عملکرد رانندگی را نسبت به موقعیت خود؛ بهینه سازی کند.
سپس، کامپیوتر از راننده می پرسد که مسیر حدث زده شده، درست است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود، کامپیوتر ماشین، استراتژی خاص خودش را برای کنترل انتقال قدرت ماشین دنبال می نماید.
برای مثال، مسیر حدث زده شده ممکن شامل یک منطقه ی منحصر به ماشین های الکتریکی باشد که امکان شارژ ماشین ها هم در آنجا وجود داشته باشد.. بر این مبنا خودرو می تواند مقدار مصرف انرژی را در کل مسیر برای خودش معین کند تا بتواند باتری را برای تمام مدت رانندگی حفظ نماید. به عبارت دیگر در صورتی که مسیر شامل هیچ منطقه ای برای شارژ ماشین ها نباشد،مطمئنا ماشین استراتژی سخت گیرانه تری را اعمال خواهد کرد.
علاوه بر اين که اين قابلیت، براي وسایل نقليه الکتریکی و هایبرید مفيد است؛ فورد اعلام کرده که اين تکنولوژی مي تواند در برای خوردو هایی که در مناطق LEZ عمل می کنند، به کار گرفته شود. LEZ يا Low Emission Zones به مناطقی اطلاق می شود که فقط وسایل نقليه الکتریکی یا خودرو هایی با انتشار کم گاز گلخانه ای، مي توانند از آن ها عبور کنند.
ایده اي که هم اکنون در حال تست در شهر هایی مانند لندن، استوکهلم و برلين است، طراحي شده تا به حفظ محیط زيست کمک کرده و ترافيک را کم کند. به طور کلي اگر يک خودرو بتواند دقيقا پیشبینی کند که چه موقعی وارد مناطقی مانند LEZ خواهد شد، می تواند خودش را برای مطابقت بیشتر با قوانین برنامه ریزی نمايد. مثلا اگر ماشین هايبريدي باشد، هنگام ورود به اين گونه مناطق موتور خود را به حالت تمام الکتريک سویچ مي نماید.
مطمئنا پردازش ابري در سيستم همگام سازی ناوبري و اطلاعات ترافیکی فورد؛ نقش مهمي را بازي می کنند. استفاده از کلود کامپيوتينگ باعث شده که برقراری ارتباط بين خودرو، کامپيوتر و راننده، بسیار آسان تر شود.
با تمام این اوصاف به زودي گوگل را علاوه بر موتور جست و جو و ايميل و سيستم عامل و یوتیوب و نقشه هاي اینترنتی و غیره و غیره، در خانه ها و اتوموبيل های خود نيز خواهیم ديد. اين یعنی دوچيز: گسترش بيشتر گوگل در زندگي روزانه ي ما و هوشمند تر شدن خودرو هايمان. البته به شرطي که خودروهایمان از امکانات بسیار پيشرفته ای مانند سیم کارت های ايرانسل و اينترنت GPRS نیز پشتيباني نمایند.
http://www.narenji.ir/sites/default/files/articleimage/1015/11/ford%20logo.jpg?1305468726
فورد در حال استفاده از API پیشبینی گوگل (Google Prediction API) برای شکل دادن به رفتار رانندگی خودرو ها بر مبنای تاریخچه ی رانندگیِ رانندگان است! ایده این است که مصرف سوخت/انرژی با حدث زدن مسیر های روتین راننده، کنترل و بهینه سازی شود.
ای.پی.آی پیشبینی گوگل ابزاری است که توسعه دهندگان می توانند از آن استفاده کنند تا اپلیکیشن هایی بنویسند که محتوایی خاص (مانند فیلم، موزیک و حتی مواردی مثل قشر مخاطبین هدف و ...) را به کاربر پیشنهاد دهند. این تکنولوژی از سرور های ابری عظیم گوگل برای پیشبینی هایش استفاده خواهد کرد.
در کنفرانس گوگل I/O که یازدهم ماه مِی، در سانفرانسیسکو برگزار شد؛ فورد اعلام کرد که این ای.پی.آی می تواند رفتار (نحوه و عادات مختلف رانندگی) راننده را تشخیص داده و کنترل های خودرو را طوری بر اساس آنها مصرف سوخت را بهینه سازی کرده و یا کارایی خودرو های الکتریکی را بالا ببرد.
به طور خاص، فورد در حال استفاده از نرم افزار پیشبینی گوگل، برای یاددادن تاریخچه ی رانندگی به ماشین هاست. این تاریخچه، بر اساس این که راننده به کدام نقطه سفر کرده است و این کار را در چه موقعی از روز انجام داده است تکمیل می شود. فورد باور دارد که با استفاده از تاریخچه رانندگی (که ثبت شدن یا نشدن آن در اختیار راننده خواهد بود) قادر می باشد که با توجه به زمان حرکت راننده، پیشبینی کند که او قصد حرکت به چه جایی را دارد. این تولید کننده اعلام کرده که این قابلیت، ماشین را قادر می سازد تا خودش را برای مسیر و سوخت (یا انرژی الکتریکی) مصرفی، بهینه سازی کند.
رایان مک گی، کارشناس تکنیکی در زمینه معماری و طراحی الگوریتم کنترل خودروی کمپانی فورد، در همایش گوگل I/O توضیح داد که این سیستم چگونه کار می کند:
زمانی که دارنده ی خوردرو استفاده از این سرویس را تایید می کند، یک پروفایل داده ی رمز گذاری شده بر مبنای مسیر ها و زمان سفر ایجاد می گردد. زمانی که راننده ماشین را روشن می کند، نرم افزار پیشبینی گوگل، رفتار راننده را بر مبنای این تاریخچه، با زمان فعلی رانندگی مطابقت می دهد و مسیری را که راننده به احتمال زیاد، از آن استفاده می کند، پیشبینی کرده و محاسبه می کند که چگونه باید عملکرد رانندگی را نسبت به موقعیت خود؛ بهینه سازی کند.
سپس، کامپیوتر از راننده می پرسد که مسیر حدث زده شده، درست است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود، کامپیوتر ماشین، استراتژی خاص خودش را برای کنترل انتقال قدرت ماشین دنبال می نماید.
برای مثال، مسیر حدث زده شده ممکن شامل یک منطقه ی منحصر به ماشین های الکتریکی باشد که امکان شارژ ماشین ها هم در آنجا وجود داشته باشد.. بر این مبنا خودرو می تواند مقدار مصرف انرژی را در کل مسیر برای خودش معین کند تا بتواند باتری را برای تمام مدت رانندگی حفظ نماید. به عبارت دیگر در صورتی که مسیر شامل هیچ منطقه ای برای شارژ ماشین ها نباشد،مطمئنا ماشین استراتژی سخت گیرانه تری را اعمال خواهد کرد.
علاوه بر اين که اين قابلیت، براي وسایل نقليه الکتریکی و هایبرید مفيد است؛ فورد اعلام کرده که اين تکنولوژی مي تواند در برای خوردو هایی که در مناطق LEZ عمل می کنند، به کار گرفته شود. LEZ يا Low Emission Zones به مناطقی اطلاق می شود که فقط وسایل نقليه الکتریکی یا خودرو هایی با انتشار کم گاز گلخانه ای، مي توانند از آن ها عبور کنند.
ایده اي که هم اکنون در حال تست در شهر هایی مانند لندن، استوکهلم و برلين است، طراحي شده تا به حفظ محیط زيست کمک کرده و ترافيک را کم کند. به طور کلي اگر يک خودرو بتواند دقيقا پیشبینی کند که چه موقعی وارد مناطقی مانند LEZ خواهد شد، می تواند خودش را برای مطابقت بیشتر با قوانین برنامه ریزی نمايد. مثلا اگر ماشین هايبريدي باشد، هنگام ورود به اين گونه مناطق موتور خود را به حالت تمام الکتريک سویچ مي نماید.
مطمئنا پردازش ابري در سيستم همگام سازی ناوبري و اطلاعات ترافیکی فورد؛ نقش مهمي را بازي می کنند. استفاده از کلود کامپيوتينگ باعث شده که برقراری ارتباط بين خودرو، کامپيوتر و راننده، بسیار آسان تر شود.
با تمام این اوصاف به زودي گوگل را علاوه بر موتور جست و جو و ايميل و سيستم عامل و یوتیوب و نقشه هاي اینترنتی و غیره و غیره، در خانه ها و اتوموبيل های خود نيز خواهیم ديد. اين یعنی دوچيز: گسترش بيشتر گوگل در زندگي روزانه ي ما و هوشمند تر شدن خودرو هايمان. البته به شرطي که خودروهایمان از امکانات بسیار پيشرفته ای مانند سیم کارت های ايرانسل و اينترنت GPRS نیز پشتيباني نمایند.