PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقایسه هیوندا آوانته و کیا سراتو



Sara12
05-17-2011, 11:51 AM
مقایسه هیوندا آوانته و کیا سراتو


http://www.zcar.ir/images/stories/autocompare1/compare-between-hyundai-avante-kia-cerato.jpg
کمپانی : دو خودرو ساز موازی و هم تراز هیوندائی و کیا موتورز کره جنوبی با پیشینه برتری هیوندا که امروزه با اصلاح نقایص ایمنی و طراحی در کیا این دو کمپانی خودرو ساز را می توان با فاصله ای بسیار کم در یک سطح دید .
طراحی بدنه : خودروی کیا سراتو صاحب طرحی مدرن و زیبا تر در بدنه بوده و در قیاس با هیوندای آوانته صاحب امتیاز این بخش می باشد .
طراحی داخلی : از حیث طراحی داخلی میان هیوندا آوانته و کیا سراتو در مجموع هر دو را می توان در یک سطح قرار داد .
ایمنی : کیا سراتو همچون رقیبش هیوندا آوانته صاحب 4 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره euroncap بوده و هر دو خودرو را از حیث ایمنی می توان در یک دسته جا داد و ایمنی را در این دو در سطحی قابل قبول دانست .
ارگونومی : هیوندا آوانته در مجموع از سطحی بالاتر از ارگونومی در مقایسه با کیا سراتو بر خوردار بوده و آوانته موفق به کسب امتیاز این بخش می شود .
موتور : کیا و هیوندا مدتیست که از موتورهای مشابه در خودروهای هم کلاس خود استفاده می کنند و تفاوت ها در موتورهای کیا و هیوندا بسیار جزئی و بیشتر در بخش مدیریت پاشش و سوخت رسانیست ، آوانته و سراتو نیز از این موضوع مستثنا نبوده و بخش موتور آن ها را می توان تقریبا در یک سطح دانست اما صدائی که از موتور آوانته به گوش می رسد بسیار مطلوب تر بوده و حاکی از مکانیسم مناسب تر خروج گاز از خودرو می باشد .
گیربکس : برابری در گیربکس های دستی 5 سرعته و اتومات 4 سرعته در آوانته و سراتو از هر حیث این دو خودرو را در مکانیسم انتقال نیرو در کنار هم قرار داده .
ساسپنشن : سراتو و آوانته مجهز به تعلیقی در جلو پایه های مک فرسون با میله های تثبیت کننده و در عقب اتصالات چندگانه با مجموعه کمک های گازی ، پایداری مناسبی را برای این دو خودرو ایجاد کرده .
ترمز : خودرو کیا سراتو و هیوندا آوانته با ترمزی در یک سطح ، در جلو دیسکی تهویه شونده و عقب دیسکی همراه با ABS و EBD .
سیستم های پایداری : کیا سراتو و هیوندا آوانته فاقد سیستم های پایداری می باشند .
آپشن : کیا سراتو با داشتن شیبیداغ دارای آپشنی شاخص بوده و در این بخش از هیوندا آوانته پیشی می گیرد .
تست درایو : هیوندا آوانته احساس بهتری را به راننده و سرنشین خود منتقل کرده و راننده با شرایط مطلوبی برای استفاده از قابلیت های این خودرو رو به رو می شود حال آنکه در کیا سراتو مجموع شرایط خودرو موفق به انتقال چنین حسی به راننده و حتی سرنشین نشده . حدود 50 کیلو گرم اضافه وزن در سراتو باعث وجود اختلاف هر چند ناچیز در شتاب گیری آن با آوانته شده و در مجموع در استارت اولیه آوانته را سریع تر کرده . مواردی که در سراتو باعث القا حسی ضعیف تر نسبت به آوانته می شود ارتفاع بیشتر از سطح زمین ، محل قرار گرفتن صندلی و طراحی آن ، محل قرار گرفتن داشبرد و طراحی آن و همین طور طراحی بنده و صدای موتور می باشد ، همینطور تفاوت در زاویه اتصالات ساسپنشن با کم تر بودن این زوایا در اتصالات سراتو با توجه به برابری بوش های اتصال تنش های جانبی را بر کابین سراتو غالب تر کرده و ایجاد استقرار کمتر تایر ها بر زمین همراه با سختی و خشکی در حرکت حاصل آنست . رانندگی با آوانته لذت بیشتری داشته و اطمینان خاطر بیشتری را برای راننده و سرنشین ایجاد می کند . در نهایت انتخاب بنده میان این دو خودرو هیوندا آوانته بوده هر چند از نوشته های این مقاله کاملا مشخص است .
نویسنده : بهروز شریفیان