PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رشته گرافیک



Sara12
06-22-2010, 06:41 PM
تعریف رشته گرافیک :



گرافیک حرفه مورد نیاز امروز است که بخش بزرگی از ان را تبلیغا ت در بر می گیرد.گسترش روز افزون آموزش فنی و حرفه ای در کشور اسلامی ایران توسعه همه جانبه در تمامی رشته ها را طلب می کند.براین اساس در چند سال گذشته رشته گرافیک در بیشتر هنرستان ها ایجاد شده است .

برنامه ریزی دوره ۵ ساله کاردانی رشته گرافیک ،متناسب با نیازهای واقعی این رشته به طوری برنامه ریزی شده که دانش آموختگان این دوره بتوانند پس از کسب مهارتهای لازم در مشاغل مربوط انجام وظیفه کنند.

معرفی رشته گرافیک :



هنرجویان در این رشته با طراحی ، تصویر سازی ، طراحی حروف ، صفحه آرایی ، ، طراحی انواع پوستر ، بروشور ، طراحی جلد کتاب و مجلات و نشریات ،چاپ فتو سیلک ،انواع چاپ دستی ،مصور کردن کتاب و مجلات وروزنامه ،استفاده از مداد رنگی ،گواش ،آبرنگ ، ظهور چاپ فیلم ،اصول عکاسی و ترکیبات رنگ ،روانشناسی رنگ و تاریخ هنر ایران و جهان و … آشنا خواهند شد.

زمینه های شغلی و بازار کار:




طراحی آگهی و تابلو های تبلیغاتی
طراحی تشیتراژ برنامه های تلویزیونی
طراحی نشانه و تمبر و اسکناس
طراحی تیزر (فیلم های تبلیغاتی )
طراحی جلد کتاب ،نوار وکاتالوگ
تصویر گر ،صفحه آرا و طراح پوستر
کار در عکاسی و آتلیه ها
و ..




هدف رشته ها:



آموزشهای فنی و حرفه ای در کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت یک دوره پیوسته ۵ ساله (۳+۲) طراحی شده است که دوره سه ساله آن در هنرستان فنی ، حرفه ای ودوره دو ساله کاردانی پیوسته در آموزشکده های فنی و حرفه ای اجرا می شود.

- هدف کلی رشته در دوره سه ساله هنرستان ، تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمدی است که بتواند علاوه بر انجام وظایف شهروندی ، با استفاده از آموخته های خویش در مشاغل مربوط به«گرافیک»در سطح میانی تکنسین مشغول بکار می شود.