PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : توليد رانا با قيمت 10 ميليون تومان منتفي است



mohamad.s
05-14-2011, 09:47 AM
توليد رانا با قيمت 10 ميليون تومان منتفي است خبرگزاري فارس: قائم مقام مدير عامل ايران خودرو با اشاره به اتمام بررسيهاي مربوط به توجيه‌پذيري توليد رانا به عنوان سومين خودروي ملي كشور گفت: توليد اين خودرو با هدف‌گذاري قيمتي انجام شده امكان‌پذير نيست و توجيه اقتصادي ندارد.



http://media.farsnews.com/Media/8801/Images/jpg/A0657/A0657859.jpg



مير جواد سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: قيمت تمام شده قطعات و هزينه توليد رانا بيشتر از هدف ‌گذاري اوليه انجام شده در مورد قيمت اين خودرو است و نمي‌توان رانا را در محدوده قيمتي 10 تا ده و نيم ميليون تومان عرضه كرد.
وي با بيان اينكه نتيجه بررسيهاي مربوط به توجيه‌پذيري توليد رانا به هيات مديره ايران خودرو ارائه شده است، افزود: بايد ببينيم توليد رانا با قيمتي بالاتر از رقم اوليه امكان‌پذير است يا خير و آيا بازار اين خودرو رابا قيمتي بالاتر از هدف‌گذاري اوليه مي‌پذيرد يا خير؟
سليماني ادامه داد: اين مسئله با نظر نهايي اعضاي هيات مديره ايران خودرو مشخص خواهد شد و بايد مطمئن شويم كه رانا با محصولات ديگر ايران خودرو رقابت نداشته باشد.
وي در پاسخ به اين سوال كه ‌آيا توليد رانا با مطرح شدن بحث توليد خودروي چيني جايگزين پيكان، منتفي شده است يا خير؟ گفت: اينطور نيست و قيمت اين دو خودرو با يكديگر متفاوت است.
به گزارش فارس، رانا به عنوان سومين برند ملي كشور پس از سمند و مينياتور مطرح شد، خودرويي مردمي با قيمت 10 تا 10.5 ميليون تومان كه در اواخر دوران مديريت منطقي در ايران خودرو رونمايي و قرار شد اواخر سال جاري يا اوايل سال آينده به توليد انبوه برسد.
اما در تير امسال قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو با اشاره به بررسي دو ماهه توجيه اقتصادي و فني توليد رانا اعلام كرد: در صورتي كه توليد اين خودرو صرفه اقتصادي داشته باشد در برنامه توليد ايران خودرو قرار خواهد گرفت.
اين در حالي بود كه اواخر مردادماه مديركل صنايع ماشين‌سازي و نيرو محركه وزارت صنايع درباره توليد رانا به فارس گفت: رانا حتما توليد مي‌شود و توليد اين خودرو در برنامه ايران خودرو قرار گرفته است.
محسن صالحي نيا گفته بود: مقدمات خط توليد و مونتاژ رانا از اواخر امسال فراهم خواهد شد تا در سالهاي آينده شاهد توليد آن در كشور باشيم.
قرار بود رانا 22 بهمن سال گذشته رونمايي شود اما اين كار انجام نشد و به 17 اسفند ماه موكول شد، در نهايت نيز معرفي رانا در سال 87 اتفاق نيفتاد و بالاخره اين خودرو 29 فروردين امسال به عنوان يك خودروي مردمي با حضور محرابيان وزير صنايع، مصري وزير رفاه و مديران صنعت خودروسازي كشور رونمايي شد.
رانا اولين خودروي ايراني در تطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پياده در هنگام تصادف است و همچنين اولين خودرويي است كه استاندارد هاي آلايندگي يورو 4 و 5 را اخذ مي كند.
اين خودرو دركلاس C به عنوان يك خودروي صندوقدار تعريف شده و بر اساس برنامه ريزي انجام شده، قرار بود تيراژ نهايي توليد آن سالانه 150 هزار دستگاه باشد و 25 درصد تيراژ توليد اين خودرو نيز روانه بازارهاي خارجي خواهد شود.
رانا با قيمت پايه 10 تا 10 و نيم ميليون تومان تعريف شده كه قيمت آن با برخورداري از تمام آپشن‌ها حدود 2 و نيم ميليون تومان بالاتر از قيمت پايه خواهد بود.
پيش بيني شده بود اين خودرو اواخر امسال يا اوايل سال آينده به توليد انبوه برسد و در سال آينده 20 تا 30 هزار دستگاه رانا در كشور توليد شود.
در حال حاضر مسئولان ايران خودرو موضوع توليد يك خودروي چيني به عنوان جايگزين پيكان را پيگيري مي‌كنند و قرار است اولين نمونه هاي اين خودرو طي ماه آينده براي بررسي بيشتر توسط مسئولان وزارت صنايع و اعضاي هيات مديره ايران خودرو به كشور وارد شود.