PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : به دلیل کسری بودجه فضانوردان امریکایی به ماه نروند



mohamad.s
05-13-2011, 12:52 PM
به دلیل کسری بودجه فضانوردان امریکایی به ماه نروند
کسری نجومی بودجه آمریکا سبب شد تا رئیس جمهوری امریکا پایان ماموریت فضانوردان آمریکایی را به ماه اعلام کند.



http://www.inn.ir/iran_media/image/2010/02/777070210_orig.jpg


شبکه ایران _ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته بودجه‌ای را با کسری بی‌سابقه یک تریلیون و 560 میلیارد دلاری به کنگره ارائه کرد که در آن خواستار پایان ماموریت فضانوردان آمریکایی به ماه شده است.
به گفته "پیتراورسزاگ"، مدیر اداره مدیریت و بودجه، کاخ سفید طرح موسوم به برنامه "کانستلیشن" ناسا را به علت پر هزینه بودن لغو کرده است.

این طرح پرهزینه، شامل ساخت جایگزینی برای فضاپیما به منظور دسترسی فضانوردان به مدار پایین زمین، راکتی نسل جدید و قطعاتی برای ساخت پایگاه بر روی ماه بود.
اوباما به جای ان، پیشنهاد تقویت طرح ساخت راکت‌های تجاری به منظور انتقال فضانوردان امریکایی به ایستگاه بین‌المللی فضایی را داده است.

تحلیلگران می‌گویند جلب موافقت کنگره آمریکا با لغو این طرح، کار دشواری برای دولت خواهد بود زیرا چنین اقدامی فرصت‌های شغلی را تهدید می‌کند.
در برنامه مالی اوباما برای سال 2011، کسری بودجه این کشور به یک تریلیون و 600 دلار افزایش یافته است. کسری نجومی بودجه آمریکا سبب شد تا باراک اوباما به همه شعارهای دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود پشت کرده و برای جبران بخشی از این کسری بودجه مجبور به افزایش مالیات‌ها شود.
به گفته این کارشناسان، کسری بودجه آمریکا را نمی‌توان یک شبه حل و فصل کرد. این در حالی است که اوباما از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشورش تحت فشار قرار دارد تا درباره غلبه بر کسری بودجه اطمینان دهد.
رئیس جمهوری آمریکا به منظور مقابله با کسری بودجه کشورش اقدامات بلندمدت پیشنهاد کرده است و سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال را یکی از مهم‌ترین طرح‌های خود در این زمینه دانست.

بنابر این گزارش، وضعیت نامتعادل اقتصادی در ایالات متحده را رسانه‌‌های این کشور نیز بارها تشریح کرده و راهکار‌های اقتصادی ارائه شده از سوی دولت اوباما را سیاست‌های نادرست عنوان کرده‌اند. در واقع رویکردی که رئیس‌جمهوری امریکا از آغاز فعالیت خود در پیش گرفته، با مخالفت‌های زیادی از سوی کنگره و مجلس سنای این کشور در عملکرد و اقدام‌های خود مواجه بوده به طوری که اکنون با ارائه بودجه به کنگره، این مخالفت‌ها دوچندان شده است.