PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بخش خصوصي رسما منهدم مي‌شود!



mohamad.s
05-13-2011, 12:48 PM
بخش خصوصي رسما منهدم مي‌شود! در حالي كه يكي از سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي حمايت از بخش خصوصي است، با تصویب هیأت دولت، به شرکت مخابرات ایران اجازه داده شد تا نسبت به واگذاری اینترنت پرسرعت به مردم اقدام كرده و در کنار يازده شرکت خصوصی، به گسترش اینترنت در ایران کمک کند؛ اما اکنون این امر به یک رقابت نابرابر بین شرکت مخابرات و شرکت‌های pap(شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت adsl) تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، برخي شرکت‌ها بالغ بر 300 میلیارد تومان هزينه كرده و ضمن نصب بیش از 800 هزار پورت ـ كه نزدیک به 500 هزار پورت آن در اختيار مشتركان است‌ ـ بیش از 60 هزار نفر از نیروهای جوان و متخصص را جذب کرده‌اند که همه این سرمایه‌گذاری‌ها شامل تجهیزاتی است که غیر قابل بازیافت بوده و این 60 هزار نفر را نيز مطمئنا نمی‌توان در جای دیگری مشغول کرد و این رقم آنچنان بزرگ است که آمار درصدی بیکاری ایران را جابه‌جا می‌کند.

در اين ميان، نخستين درگیری رسمی شرکت‌های pap و شرکت مخابرات در داستان طولانی دریافت غیرقانونی 3000 تومان آبونمان به ازای هر خط بود که با دخالت مراجع قضایی ختم به خیر شد و به هزار تومان كاهش یافت.

با اين حال، اکنون پس از چند ماه، برخورد مخابرات و شرکت‌های pap وارد مرحله جدیدی شده است که هدف آن حذف شرکت‌های pap و تبدیل شرکت مخابرات به تنها اپراتور اینترنت ایران است. چرا كه قدرت و پتانسيل مالي شركت مخابرات و همچنين اختيارات شركت مخابرات مفسده و ابزاري براي تحت فشار قرار دادن و به وجود آوردن بازار رقابتي كاملا نابرابر تبديل شد.

از سوي ديگر، بنا به ادعاي برخي، شرکت‌های pap از صبح 5/11/88 از تردد کارکنان pap به مراکز مخابراتی تهران براي رفع خرابی جلوگیری شده است و این امر مشكل تازه‌اي برای pap هاست که حتی اگر یک مرکز با مثلا 1000 مشترک نیاز به تعویض یک فیوز برق داشته باشد، این امر مقدور نیست.

از ديگر شهرها نیز خبر می‌رسد که مخابرات با تبدیل خطوط عادی به کافوی نوری، عملا راه را به روی شرکت‌ها می‌بندد و تنها گزینه مردم، گرفتن اشتراک از شرکت مخابرات است و در برخی از شهرها، مخابرات‌های استانی از واگذاری امکاناتی مانند فضا و یا لینک‌های مورد نیاز به دلایل واهی خودداری می‌نماید و این روند شائبه‌های ایجاد شده درباره کنترل تعداد کاربران را قوت می‌بخشد.

البته اين ادعاي مسئولان شركت‌هاي pap (ارايه‌دهنده اينترنت پرسرعت) با واكنش رئيس روابط عمومي شركت مخابرات ايران روبه‌رو شد.

زارعيان به خبرنگار «تابناك» گفت: بحث برخورد نواحي مخابرات با كاركنان شركت‌هاي pap كذب است.

زارعيان با اشاره به اين‌كه اكنون تنها در يك منطقه تهران نسبت به واگذاري اينترنت پرسرعت از سوي مخابرات اقدام شده، افزود: هيچ برخوردي با كاركنان شركت‌هاي pap صورت نگرفته و محدوديتي نيز براي ايشان ايجاد نشده است، اما پيشتر مخابرات از مسئولان شركت‌هاي pap خواسته بود كه اطلاعات و مشخصات كاركنان خود را به مخابرات اعلام كنند كه برخي شركت‌ها اعلام و برخي ديگر نيز كوتاهي كرده‌اند و چون تردد افراد متفرقه به بخش‌هاي مخابرات خطرناك و مسئوليت‌آور است، از تردد افرادي كه مشخصات آنها اعلام نشده، جلوگيري مي‌شود.

گذشته از اين اختلاف، با توجه به تصميم هيأت وزيران مبني بر اعطاي مجوز واگذاري اينترنت پرسرعت از سوي غولي همچون مخابرات كشور، در پایان این پروژه چیزی جز مشترکان ناراضی و ناچار و 60 هزار جوان بیکار و 300 میلیارد تومان سرمایه بر باد رفته، نخواهیم داشت.