PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رشد اقتصادي ژاپن به 6/4 درصد رسيد



mohamad.s
05-13-2011, 12:42 PM
رشد اقتصادي ژاپن به 6/4 درصد رسيد
افزايش صادرات و رشد هزينه هاي مصرفي در ژاپن موجب شد تا رشد اقتصادي اين كشور طي سه ماه پاياني 2009 با افزايش چشمگير 6/4 درصدي روبرو شود .



http://media.farsnews.com/Media/8803/Images/jpg/A0682/A0682818.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آسوشيتد پرس ، دولت ژاپن اعلام كرد رشد اقتصادي اين كشور طي اكتبر تا دسامبر 2009 به بيش از 6/4 درصد رسيده است .
كارشناسان اقتصادي رشد اقتصادي 4/3 درصدي را براي ژاپن در سه ماه پاياني 2009 پيش بيني كرده بودند . اين براي سومين فصل متوالي است كه اقتصاد ژاپن با افزايش توليد ناخالص داخلي روبرو شده است . اقتصاد ژاپن به شدت به صادرات وابسته است و بحران اخير مالي و اقتصادي آثار زيان باري بر اقتصاد اين كشور داشته است .
به اعتقاد كارشناسان اقتصادي ، اجراي بسته هاي محرك مالي تاثير زيادي در افزايش رشد اقتصادي ژاپن طي ماههاي اخير داشته است . ميزان هزينه هاي مصرفي در اقتصاد ژاپن نيز طي سه ماه پاياني 2009 نسبت به سه ماه سوم بيش از 7/0 درصد افزايش داشته است . هزينه هاي مصرفي حدود 60 درصد اقتصاد ژاپن را تشكيل مي دهد .
كيسوكه تسومورا سخنگوي دولت ژاپن تاكيد كرد ، اقتصاد ژاپن به اندازه كافي قوي و قدرتمند هست كه در شرايط كنوني بار ديگر با بحران و ركود روبرو نشود . ميزان سرمايه گذاري بخش خصوصي ژاپن در اين مدت يك درصد افزايش يافت ولي سرمايه گذاري بخش دولتي با افت و كاهش 6/1 درصدي روبرو شده است . رشد اقتصادي ژاپن طي سال 2009 بيش از 5 درصد كاهش داشته است .
ژاپن سال گذشته با شديدترين بحران و ركود اقتصادي پس از جنگ جهاني دوم روبرو شده است . كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه بهبود شرايط اقتصادي در ساير كشورهاي آسيايي مثل چين تاثير زيادي در افزايش رشد اقتصادي و صادرات ژاپن داشته است . ميزان صادرات ژاپن طي دسامبر 2009 براي نخستين بار از اواخر سال 2008 افزايش يافت . اين مساله موجب افزايش 2/2 درصدي توليدات صنعتي ژاپن شده است .
كارشناسان اقتصادي همچنان به شدت نگران شكننده بودن رشد و رونق اقتصادي ژاپن هستند . كاهش شديد سطح عمومي قيمتها به شدت كارشناسان اقتصادي و مقامهاي دولتي توكيو را نگران كرده است .