PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آمریکا چین را نیز به تحریم تهدید کرد



mohamad.s
05-13-2011, 12:37 PM
آمریکا چین را نیز به تحریم تهدید کرد آمریکا تهدید کرد، درصورت عدم افزایش ارزش پول واحد چین، "یوان"، این کشور را تحت تحریم های اقتصادی و تجاری قرار خواهد داد.

"تیموتی گایتنر" وزیر خزانه داری آمریکا از چین خواست تا نرخ برابری ارزش پول واحد این کشور در برابر دلار را افزایش دهد.

مقامات آمریکایی بر این باورند که در شرایط کنونی پکن به طور غیر واقعی ارزش پول واحد این کشور را در مقایسه با سایر ارزهای خارجی پایین نگه داشته است.

اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا در حالی مطرح می شود که واشنگتن در هفته های گذشته در صدد اتخاذ تصمیمی بر آمده است که چین را درفهرست کشورهایی که با فریبکاری واحد پول خود را پایین نگه داشته اند، قرار دهد.

پکن با رد این اتهام، فشار واشنگتن درباره افزایش ارزش یوان را به دلیل کسری تراز تجاری آمریکا دانست.

گفتنی است "ون جیا بائو" نخست وزیر چین در 23اسفند در پایان اجلاس ده روزه مجلس نمایندگان آن کشور، فشار غرب و آمریکا درمورد افزایش ارزش یوان را محکوم کرد.

وی ادعای برخی دولت های غربی درمورد اقدام پکن در پایین نگه داشتن ارزش یوان به منظور ارزان ساختن کالاهای صادراتی چین را رد کرده بود.

نخست وزیر چین گفته بود ثبات پول واحد آن کشور نقش مهمی در احیای اقتصاد جهانی، که با بدترین بحران مالی ده های اخیر خود روبرو است، ایفا می کند.

گفتنی است نرخ برابری یوان در برابر دلار آمریکا از ژوئیه سال 2008 تا فوریه 2009 میلادی 14.5 درصد افزایش داشته است.