PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فارکس در ایران غیر قانونی اعلام شد



mohamad.s
05-13-2011, 11:49 AM
قیمت نفت در بازارهای جهانی در آخرین ساعات كاری بازارها در شب گذشته افزایش یافت، ولی روند كاری بازارها در ماه میلادی اكتبر كه روز گذشته به پایان رسید، به‌گونه‌ای بود كه كارشناسان از آن به عنوان اكتبر سیاه یاد می‌كنند.
قیمت نفت در یك ماه گذشته بیش از ۳۲ درصد كاهش را تجربه كرد و درحالی كه این اتفاق، تولیدكنندگان را با یك شوك بزرگ مواجه كرد، به برخی كشورهای مصرف‌كننده كمك كرد تا نفسی به راحتی بكشند.
بهای نفت‌خام سبك شیرین آمریكا ـ وست تگزاس اینترمدیت ـ‌ برای تحویل در ماه دسامبر با یك دلار و ۸۵ سنت افزایش درهربشكه به ۶۷ دلار و ۸۱ سنت درهربشكه رسیده است.
قیمت‌ها در آخرین روز كاری سپتامبر (ماه گذشته) در سطح ۱۰۰ دلار و ۶۴ سنت قرار داشت و این درحالی است كه با كاهش ۳۲ درصدی در یك ماه گذشته (ماه اكتبر) بزرگترین كاهش قیمت ماهانه نفت در طول تاریخ فعالیت بازار نایمكس به ثبت رسیده است.
پیش‌تر در فوریه ۱۹۸۶ قیمت نفت در طول یك‌ماه ۳۰ درصد كاهش پیدا كرده بود.
سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) در واكنش به سقوط قیمت نفت در هفته‌های گذشته، در نشستی كه جمعه پیش برگزار كرد تولید نفت خود را معادل ۱.۵ میلیون بشكه در روز كاهش داد، ولی این اقدام هم نتوانست مانع از ادامه سقوط قیمت‌ها باشد.