PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آخرین آماری بیکاری در کشور



mohamad.s
05-13-2011, 11:45 AM
افزايش روزانه 100ميليون مترمكعبي مصرف بخش خانگي خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

طي هفته گذشته مصرف گاز خانگي به دليل كاهش دما و افزايش كاربرد سيستم‌هاي گرمايشي حدود 100 ميليون متر مكعب در روز افزايش پيدا كرده است.

حسن تربتي ـ مدير هماهنگي و نظارت در توليد، انتقال و توزيع گاز طبيعي در شركت ملي گاز ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: در حال حاضر هيچ مشكلي براي گازرساني به بخش‌هاي مختلف خانگي، تجاري، نيروگاه‌ها و صنايع وجود ندارد.

** افزايش 11 درصدي توليد گاز در نيمه نخست امسال

وي افزود: توليد گاز از ابتداي امسال تا پايان مهرماه 74 ميليارد متر مكعب بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.5 ميليارد متر مكعب افزايش توليد داشته‌ايم. در اين زمينه متوسط توليد گاز در نيمه نخست امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد افزايش داشته است.

** اختصاص 30 ميليارد متر مكعب گاز به نيروگاه‌ها در 6ماه نخست سال

او در بخش گازرساني به نيروگاه‌ها خاطرنشان كرد: با توجه به توسعه نيروگاه‌ها و وضعيت آب پشت‌سدها، مصارف گاز در ماه‌هاي گرم سال افزايش پيدا كرد؛ به طوري كه در نيمه نخست سال در مجموع 30 ميليارد متر مكعب (سه ميليارد بيش از پارسال) گاز طبيعي به نيروگاه‌ها اختصاص پيدا كرد.

** تحويل متوسط ماهانه 30 ميليون متر مكعب گاز به نيروگاه‌ها

به گفته تربتي مجموع نياز نيروگاه‌ها در فصل زمستان از سوي دو شركت‌ ملي گاز و پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي تامين خواهد شد كه موازنه بين گاز و سوخت مايع به توانمندي وزارت نفت و تصميم‌هاي آن برمي‌گردد. آنچه تا آلان برنامه‌ريزي شده اينست كه در 4 ماه سرد سال (15 آبان تا 15 اسفند) به طور متوسط ماهانه 30 ميليون متر مكعب گاز به نيروگاه‌ها تحويل داده شود كه مي‌تواند بنا به برودت هوا، در ماه‌هاي مختلف كم و زياد شود.

** نداشتن هيچ‌گونه افت فشار ناشي از ضعف شبكه در نقاط انتهايي

وي با تاكيد بر اين‌كه امسال هيچ‌گونه افت فشار ناشي از ضعف شبكه در نقاط انتهايي خطوط و سر شاخه‌ها نخواهيم داشت، توضيح داد: سال گذشته بخشي از نقاط به دليل سرما و موازنه منفي، با افت فشار مواجه بودند كه به منظور رفع اشكال براي امسال، در نقاطي كه ضعف احساس مي‌شد، شبكه را تقويت كرديم. به اين منظور با بهره‌برداري از خطوط جديد، مديريت و كنترل شبكه ساده‌تر از سال گذشته خواهد بود.

او با اشاره به اين‌كه پيش‌بيني مي‌شود سرشاخه‌هاي شهرهاي جنوب خراسان، كردستان، آذربايجان شرقي، سمنان و شاهرود امسال مشكل افت فشار نداشته باشند، يادآوري كرد: دراين زمينه امسال خط لوله ششم سراسري، خط هشتم سراسري، خط سوم آذربايجان، بخشي از خط لوله پارچين ـ سنگ‌بست و خط لوله ميامي ـ دشت شاد به بهره‌برداري مي‌رسند.