PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 10گورخر از گوراب به توران منتقل‌شدند



sorna
05-07-2011, 10:57 PM
آسيب تگرگ به پارک‌ملي‌توران
10گورخر از گوراب به توران منتقل‌شدند


http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/04/05/100942092755.jpg

جام جم آنلاين: مديرکل اداره حفاظت محيط زيست سمنان از وارد آمدن خسارت سنگين به زيستگاه هاي پارک ملي توران در اثر بارش بي سابقه تگرگ و همچنين انتقال 10 گورخر از منطقه گوراب به توران خبر داد.

حسينعلي ابراهيمي در گفتگو با مهر با اشاره به بي سابقه بودن بارش تگرگ در اين منطقه گفت: روز جمعه هفته گذشته (سي و يکم ارديبهشت ماه جاري) تگرگي به اندازه دانه گردو و در مدت زمان نسبتا زياد بر عرصه هاي طبيعي پارک ملي توران باريد که منجر به تخريب علوفه هاي زيستگاه، چشمه ها ، آبشخورها و همين طور جاده هاي دسترسي به اين مناطق شد.

اين مقام مسئول در اداره محيط زيست استان سمنان با بيان اينکه اين نوع بارش تگرگ تا به امروز در اين منطقه بي سابقه بوده است، افزود: شدت اين بارش آسيب هاي جدي به مرکز تحقيقاتي کوير زده ولي تا کنون گزارشي مبني بر تلفات جانوري در منطقه توران در اثر بارش تگرگ گزارش نشده است.

ابراهيمي اضافه کرد: امسال به دليل بارش هاي خوب، پارک ملي توران بسيار پربار و سرسبز بود اما با تگرگ شديدي که باريد علفزارها تخريب جدي شده و قطعا امسال براي گونه هاي علفخوار توران با مشکلات زيادي مواجه خواهيم بود به خصوص که جادههاي دسترسي نيز تخريب شده اند.

مديرکل اداره حفاظت محيط زيست سمنان تاکيد کرد: بعد از حادثه تگرگ توسط کارشناسان اداره کل محيط زيست برآورد خسارت صورت گرفته و به فرمانداري نيز اعلام شده است تا بر اساس آن بتوانيم اعتبار لازم براي جبران خسارت را تامين و تخريبهاي گسترده را جبران کنيم.

ابراهيمي از انتقال 10 راس گورخر ايراني از منطقه گوراب به سايت طبيعي توران خبر داد و گفت: اين انتقال در هفته محيط زيست و البته در يک فاصله زماني مشخص انجام مي شود.