PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : حتمال بهبودی در افراد سالمندی که دچار سکته مغزی میشوند بیشتر از دیگران است



Sara12
06-20-2010, 02:01 PM
احتمال بهبودی در افراد سالمندی که دچار سکته مغزی میشوند بیشتر از دیگران است




مطالعات تازه دانشمندان نشان میدهد افراد سالمندی که دچار سکته مغزی میشوند بهتر به درمان پاسخ میدهند. زیرا دارودرمانی در بیماران سالمند را با میزان اندک شروع میکنند بهمین دلیل احتمال اینکه بهبودی قابلتوجهی پیدا کنند بیشتر است.



به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از هلثدینیوز ، دانشمندان درمانهای مرتبط با سن را در بیش از ۵۰۰ هزار فرد مبتلا به سکته از هزار و دویست بیمارستان مورد مطالعه قرار دادند.





در سکته مغزی، رگهای خونی مغز با لخته خون مسدود میشود. افراد سالمند بسیار مستعد ایجاد سکته هستند. به ازای هر ۱۰ سال افزایش سن احتمال ترخیص از بیمارستان به خانه به دنبال سکته ۳۱ درصد کاهش مییابد و احتمال مرگ در بیمارستان ۲۷ درصد افزایش مییابد.





اما در مواردی که درمانهای سریع و با دقت در بیماران سالمند مبتلا به سکته فورا شروع شود میتوان از بروز بسیاری از خطرات در این افراد جلوگیری کرد.گاهی به دلیل ترس از عوارض جانبی درمان نظیر خونریزی بیش از حد به دنبال استفاده از داروهای ضدلخته درمان با احتیاط انجام میشود.



طبق راهکارهای جدید درمانی انجمن قلب آمریکا و انجمن سکته آمریکا با استفاده از هفت شیوه درمانی ترکیبی در سکته و استفاده سریع از داروهای حلکننده لخته میتوان میزان مرگ و میر به دنبال سکته را به میزان زیادی کاهش داد.