PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انتقاد شديد رييس‌جمهور برزيل از سياست تحريم آمريكا عليه ايران



mohamad.s
05-05-2011, 09:06 AM
انتقاد شديد رييس‌جمهور برزيل از سياست تحريم آمريكا عليه ايران رئيس‌جمهور برزيل با انتقاد شديد از رويكرد غرب براي تحريم ايران، در مورد مسئله فلسطين گفت تا زماني كه آمريكا نگهبان صلح است صلح در خاورميانه برقرار نمي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز رييس جمهور برزيل بار ديگر از رويكرد قدرتهاي غربي براي اعمال تحريم هاي اقتصادي و تجاري بر ضد ايران انتقاد كرد .
لولا داسيلوا تصريح كرد اگر آمريكا بيانيه تهران در ماه مي را قبول كرده بود نيازي به اعمال تحريم ها بر ضد ايران نبود.
وزراي خارجه ايران، تركيه و برزيل در 17 مي در تهران بيانيه اي را در خصوص مبادله سوخت هسته اي با اورانيوم غناي پايين به امضا رساندند . تركيه در اين بيانيه واسطه اصلي انجام مبادله اورانيوم اعلام شده است .
لولا داسيلوا افزود: ايران با امضاي اين بيانيه حسن نيت خود را براي ادامه همكاري با جامعه بين المللي در زمينه برنامه هسته اي نشان داده است .
علي رغم موافقت ايران با مبادله سوخت هسته اي در كشور ثالث شوراي امنيت سازمان ملل نهم ژوئن تحريم هاي بيشتري را بر ضد تهران اعمال كرد . اتحاديه اروپا و آمريكا و چند كشور معدود نيز تحريم هاي يك جانبه اي را بر ضد تهران اعمال كردند .
وي تاكيد كرد در ماه مي نامه اي از باراك اوباما رييس جمهور آمريكا دريافت كردم كه شرايط واشنگتن براي مبادله سوخت هسته اي با ايران را ذكر كرده بود . در بيانيه تهران به شرايط امريكا نيز توجه شده بود .
رئيس جمهور برزيل در پايان گفت آمريكا به تنهايي نمي تواند صلح و امنيت را در خاور ميانه برقرار كند. وي تاكيد كرد: تا زماني كه آمريكا نگهبان صلح است صلح در خاورميانه برقرار نمي شود. لازم است ساير كشورها نيز در مذاكرات بين رژيم اسرائيل و فلسطين مشاركت داشته باشند.