mohamad.s
05-05-2011, 09:44 AM
( لیتورال) نسل جدید كشتی های جنگی امریكا
http://weaponry.persiangig.com/image/lit1.jpg
این شناور به منظور انجام عملیات در آب های كم عمق طراحی شده و قادر است بر ضد تهدیدات ساحلی و جنگ های "نامتقارن" مانند مینهای دریایی، زیر دریاییهای دیزلی (با صدای كم)، قایقهای تندرو و قایق های حامل مواد منفجره وارد عمل شود. در ماه مه سال 2004 میلادی، وزارت دفاع ایالات متحده و نیروی دریایی این كشور اعلام كردند كه دو تیم جداگانه از دو شركت معروف، یعنی" لاكهید مارتین" و "جنرال دینامیكز" برای طراحی و ساخت نخستین نمونه از "فلایت O" یا اولین نسل از شناورهای LCS انتخاب شدهاند. در دسامبر سال 2004 میلادی شركت "لاكهید مارتین" قرار داد ساخت اولین كشتی LCS بنام "یو.اس.اس.فریدوم" را امضا كرد و عملیات ساخت آن را از ژوئن سال 2005 میلادی و در كارخانه كشتیسازی "مارینتا مارین" در ایالت "ویسكانسین" آغاز كرد.
براساس برنامه زمانبندی شده، كشتی در ماه سپتامبر2006میلادی به آب انداخته خواهد شد و در سال 2007 میلادی وارد خدمت میشود. بندر"سن دیه گو" درایالت كالیفرنیا به عنوان پایگاه اصلی این شناورجدید در نظرگرفته شده است، همچنین قرار است شركت "لاكهید مارتین" در سال 2008 میلادی، ساخت سومین شناور از این نوع یا "LCS3"را آغاز كند.شركت "جنرال دینامیكز" نیز در اكتبر سال 2005 میلادی موفق به اخذ قرارداد ساخت دومین نمونه از شناور LCS به نام "یو.اس.اس.ایندیپندنس" شد و كار ساخت این كشتی را در ماه ژانویه 2006، در كارگاه كشتیسازی "آستال" واقع در شهر"موبایل" ایالت "آلاباما" آغازكرد.
این شركت چهارمین فروند از این نوع شناور یا "LCS4" را نیز خواهد ساخت. قرار است این دو شناور در سالهای 2008 و 2009 میلادی وارد خدمت نیروی دریایی ایالات متحده شوند. سفارش ساخت 9فروند شناور "فلایت 1" یا دومین نسل از شناورهای LCS برای سالهای 2008 و 2009 میلادی داده شده و این كشتیها طی سالهای 2010 تا 2012 میلادی به خدمت نیروی دریایی ایالات متحده در خواهند آمد. تعداد نهایی كشتیهای LCS هنوز تعیین نشده اما گمان میرود تعداد آنها بین 56 تا بیش از 60 فروند باشد.تیم مجری شركت "لاكهید مارتین" عبارتند از: كارخانه كشتیسازی "مارنیته مارین"، كارخانه كشتیسازی "بولینگر"، شركت معماران دریایی "گیبز و كوكس"، كارگاه های كشتیسازی" لزار" از اسپانیا و "بلوهم و واس". اجرا كننده قرارداد ساخت LCS كمپانی"جنرال دینامیكز" نیز شركت "بس ایرون ووركز" واقع در شهر" بس" در ایالت "مه ین" است.اعضای عمده تیم سازنده كشتی كمپانی" جنرال دینامیكز" عبارتند از: شركت "آستال یو اس آ"، " بی.ای.ایی.سیستمز"، دریایی "آپلاید فیزیكز كورپوریشن"، " سی ای ایی مارین سیستمز "، " نورت روپ گرومن الكترونیك سیستمز "، " جنرال دینامیكز آرمامنت اند تكنیكال پروداكترز"، " جنرال دینا میكز الكترونیك بوت "، "جنرال دینا میكز ادونسد انفورمیشن سیستمز" و "جنرال دینامیكز كانادا".در آوریل سال 2005، نیروی دریایی آمریكا قرارداد مطالعاتی را با شركت" لاكهید مارتین" برای ایجاد تغییراتی در شناور LCSامضاء كرد.این تغییرات به دلیل فروش این شناورها به نیروی دریایی اسراییل اجرا میشود و تغییرات مورد نیاز نیروی دریایی اسرائیل شامل سیستم پرتاب عمودی موشك های "باراك" است.
http://weaponry.persiangig.com/image/lit2.jpg
طرح كشتی جنگی لیتورال
هرچند طراحی ساخت شناورهای LCSكاملاً با هم متفاوتاند اما هر دو شناور كاملاً نیازهای تكنیكی را برآورده میكنند. در هر دو طرح دستیابی به سرعت بیش از 40 نات (8/74 كیلومتر) و برد بیش از 3500 مایل (5/5631 كیلومتر) مد نظر است.
شناور طراحی شده "لاكهید مارتین" دارای سرعت بسیار بالا و بدنه ای دو تكه است و طرح شركت "جنرال دینامیكز" با سه بدنه، بسیار مستحكم و متصل به هم است.سازههای دریایی در هر دو طرح با تجهیزات و خدمه برای انجام ماموریتهای LCS و ماموریت های ویژه سازگار است.اگر چه برنامه به حركت درآوردن یك پرنده یا شناور در دو طرح LCS با هم فرق دارد اما طرح های هر دو شركت قادر به پرتاب یا به حركت درآوردن، كنترل و بازیافت وسایل نقلیه هوایی یا دریایی برای محدودههای زمانی طولانی هستند، همچنین در هر دو طرح نگاه متفاوتی به گنجایش فضای داخلی وجود دارد.این طرح ها شروعی است برای دستیابی به نسل دوم شناورهای LCSیا "فلایت 1" كه براساس تجربیات بدست آمده از برنامه" فلایت0" ساخته میشود.در هر دو طرح سرعت نهایی 74 تا 93 كیلومتر در ساعت – در صورت بیرون ماندن بخش عمده بدنه از آب- در نظر گرفته شده است.در طرح شركت "لاكهید مارتین" ارتفاع بخش داخلی بدنه كشتی بلند در نظر گرفته شده است درحالیكه درطرح "جنرال دینامیكز" با جهش شناور به طرف بالا، از سطح زیر آب بدنه كشتی كاسته میشود. شكل بدنه كشتی در هر دو طرح تحولی اساسی پیدا كرده و تكامل یافته است.
تواناییها و امكانات داخلی كشتی جنگی" لیتورال"
آبخور سه متری كشتی باعث شده تا این كشتی قادر باشد در آب های بسیار كم عمق ساحلی نیز به عملیات بپردازد.این شناور دارای حداكثر 93 كیلومتر سرعت و 2 هزار و 778 كیلومتر برد در حالت حداكثر سرعت و 7 هزار و963 كیلومتر برد با حداقل سرعت 37 كیلومتر در ساعت است.
كشتیهای LCS همچنین دارای یك فروند هلیكوپتر با سكوی فرود و آشیانه ویژه است.
هلیكوپتر و یك فروند پرنده بدون سرنشین میتوانند از این سكوی شناور برای پرواز یا فرود استفاده كنند. این وسایل پرنده در شرایط طبقهبندی شده شماره 5 دریا (در حالتی كه سرعت باد در حدود 50 كیلومتر و میانگین بلندی امواج بین 2 تا 3 متر باشد) قادر به برخاستن از كشتی LCS هستند.این كشتی توانایی استفاده از قایقهای كوچك، مانند قایقهای سریعالسیر 12متری در شرایط شماره 4 دریا (كه ارتفاع امواج بیش از 5/1 متر و سرعت باد در حدود 40 كیلومتر باشد) را دارد.
كشتی LCS بین 15 تا 50 نفر خدمه دارد و وسایل یك سفر یا ماموریت دریایی 21 روزه را با خود حمل میكند. ماموریت تعدادی از خدمه كشتی انجام عملیات ویژه است.یكی از تواناییهای مهم LCS استفاده از هواپیما و قایقهای بدون سرنشین مجهز به رادار، دوربین مادون قرمز و دوربین ویدئویی (مانند شناور سطحی بدون سرنشین" اسپارتان" برای عملیات شناسایی است.
سامانههای عملیاتی شناور جنگی لیتورال
سامانههای عملیاتی در كشتیهای "لیتورال" قابلیت تعویض پس از یك دوره 24 ساعته كاری را دارند.شركت "نورث روپ گرومن" برای طرح خود مجموعه هماهنگ و یكپارچهای از سامانههای عملیاتی را برگزیده است كه عبارتند از: سیستمهای مین پخش كنی و جمعآوری آن (MIW)، تسلیحات ضد زیردریایی (ASW) و تسلیحات ضد سطحی (SUW).احتمالاً بخشی از سامانههای عملیاتی در محفظههای نگاه دارنده استاندارد نگهداری شده و بخشی از آنها در پالتهای ویژه به شناورها منتقل میشوند.
سامانههای عملیاتی مذكور به شبكهای از سیستم های شناور متصل بوده و با دیگر سامانههای مشابه در دیگر كشتیهای سطحی و هواپیماها در ارتباط خواهند بود.سامانه ضد زیر دریایی كشتی "لیتورال" عبارت است از:
سیستم شكار مین كنترل از راه دور AN/WD-1 ، مجموعه دستگاه سونار ردیابی مین از نوع AN/AQS=20A ، سیستم مینروبی سطحی از نوع هوابرد (محمول هلیكوپتر)، سیستم مین یابی لیزری هوابرد و سیستم هوابرد خنثیسازی مین.سامانه ضد زیر دریایی در برگیرنده سیستم پیشرفته آرایش نظامی (ADS) ساخت یكی از شركت های "لاكهید مارتین" است.ADS یك سیستم شناسایی پژواك شناختی سریع آرایش سطحی محسوب میشود. سامانه ضد زیر دریایی LCS همچنین شامل یك سیستم چند منظوره سطحی قابل كشش به وسیله شناور در آب و یك سیستم كنترل از راه دور قابل كشش در آب بوسیله هلیكوپتر MH-60R یا شناورهای سطحی بدون سرنشین است.
سامانه ضد سطحی كشتی "لیتورال" شامل یك توپ 30 میلیمتری و یك سیستم موشك انداز است.
بدنه سه قسمتی "جنرال دینامیكز"
بدنه و بخش سه قسمتی خدمه بوسیله تیم طراحی شركت "جنرال دینامیكز" پیشنهاد شد.طولبدنه 8/127متر، عرض آن4/28 متر و ظرفیت جابجایی شناور 2 هزار و 637تن است. بدنه مذكور براساس طرح شركت "آستال" برای قایقهای مسافری فری "بنچیجیگوااكسپرس پسنجرز" ساخته خواهد شد.
سیستم دیدهبانی دریایی مادون قرمز بر روی پل فرماندهی كشتی تعبیه شده و توپ اصلی 57 میلیمتری "بوفورز" برروی آن قرار دارد. همچنین پرتاب كننده موشكهای گردان هوایی یا (RAM) بر روی جایگاه ویژه پشت آشیانه هلیكوپتر نصب شده و تیربارهای كالیبر50 در سمت چپ و راست كشتی و در دو طرف آشیانه هلیكوپتر قرار دارند.
سیستمهای فریب دهنده رادار دشمن شامل سه پرتاب كننده RBOCـ SUPER و دو پرتاب كننده "نولكا دیكوی" است.
سیستم ضد عمل الكترونیك كشتی هم در بر گیرنده رادار تاكتیكی پشتیبانی عمل الكترونیك (ESM) از نوع ES3601 ساخت گروه صنعتی EDO است.سونار و قریب دهنده كششی نیز از قسمت پشتی كشتی به آب انداخته میشوند. "نورت روپ گرومن الكترونیك سیستمز" سامانه یكپارچه اداره نبرد (ICMS) و شركتهای "بی ای ایی" سیستم كنترل خودكار كشتی را تهیه خواهند كرد. دكل اصلی كشتی نیز حامل سیستمهای ارتباطی Link16 ـ Link1 ـ CEC و رادار دریایی جیراف ساخت شركت "اریكسون" خواهد بود.
شناور LCS ساخت" لاكهید مارتین"
بدنه پیشرفته شركت "لاكهید مارتین" براساس فناوریهای عرضه شده یك كارخانه كشتیسازی ایتالیایی بنام "فین كانتیری" ساخته میشود.این فناوری در شناورهای بازرگانی هزار تنی تندرو و شناورهای 3 هزارتنی كلاس" ژوپیتر" استفاده میشود.كشتی ساخت "لاكهید مارتین" دارای یك سالن فولادی با سازههای ویژه آلومینیومی خواهد بود. نیروی این شناور بوسیله دو موتور 36 مگاواتی "رولزرویس" MT30 مجهز به توربینهای گازی تامین میشود.
همچنین دو موتور دیزل ساخت "فیربنكس مورس" چهار موتور بزرگ آبی ساخت "رولزرویس" را به حركت در میآورند.چهار ژنراتور دیزل نوع V1708 ساخت شركت "ایزوتا فراسچینی" با هدف تامین نیروی اضافی در این كشتی تعبیه شده و حداكثر سرعت كشتی 34/83 كیلومتر خواهد بود. طول بدنه شناور 5/115 متر، عرض آن 1/13 متر و آبخوركشتی 7/3 متر است.
LCS1و LCS3 به توپ دریایی 57 میلیمتری مارك 110 ساخت "سیستمز" مجهز خواهند شد. سیستم اداره نبرد این شناورها ساخت" لاكهید مارتین" و از نوع COMBATSS-21 است.
این كشتیها همچنین مجهز به رادار باند C بنام TRS-3D ـ EADS برای شناسایی هوایی و سطحی و یك سیستم شلیك كننده و فریب دهنده رادارهای دشمن از نوع (SKWS) ساخت یك شركت دانماركی است.
آمریكا، نیروی دریایی اسرائیل را به پیشرفتهترین كشتیهای تندرو مجهز میكند
كشتی جنگی"لیتورال" (LCS)، نوع جدیدی از خانواده شناورهای سطحی در نیروی دریایی آمریكا به شمار میرود به گزارش گروه سیاست و امنیت دریایی سینا، "ال.سی.اس" نمونهای از نسل آینده شناورهای سطحی رزمی ایالات متحده تحت عنوان DDX است كه دارای قابلیت مانور بسیار بالا و ساختاری شبكهای، مركب است.
http://weaponry.persiangig.com/image/lit1.jpg
این شناور به منظور انجام عملیات در آب های كم عمق طراحی شده و قادر است بر ضد تهدیدات ساحلی و جنگ های "نامتقارن" مانند مینهای دریایی، زیر دریاییهای دیزلی (با صدای كم)، قایقهای تندرو و قایق های حامل مواد منفجره وارد عمل شود. در ماه مه سال 2004 میلادی، وزارت دفاع ایالات متحده و نیروی دریایی این كشور اعلام كردند كه دو تیم جداگانه از دو شركت معروف، یعنی" لاكهید مارتین" و "جنرال دینامیكز" برای طراحی و ساخت نخستین نمونه از "فلایت O" یا اولین نسل از شناورهای LCS انتخاب شدهاند. در دسامبر سال 2004 میلادی شركت "لاكهید مارتین" قرار داد ساخت اولین كشتی LCS بنام "یو.اس.اس.فریدوم" را امضا كرد و عملیات ساخت آن را از ژوئن سال 2005 میلادی و در كارخانه كشتیسازی "مارینتا مارین" در ایالت "ویسكانسین" آغاز كرد.
براساس برنامه زمانبندی شده، كشتی در ماه سپتامبر2006میلادی به آب انداخته خواهد شد و در سال 2007 میلادی وارد خدمت میشود. بندر"سن دیه گو" درایالت كالیفرنیا به عنوان پایگاه اصلی این شناورجدید در نظرگرفته شده است، همچنین قرار است شركت "لاكهید مارتین" در سال 2008 میلادی، ساخت سومین شناور از این نوع یا "LCS3"را آغاز كند.شركت "جنرال دینامیكز" نیز در اكتبر سال 2005 میلادی موفق به اخذ قرارداد ساخت دومین نمونه از شناور LCS به نام "یو.اس.اس.ایندیپندنس" شد و كار ساخت این كشتی را در ماه ژانویه 2006، در كارگاه كشتیسازی "آستال" واقع در شهر"موبایل" ایالت "آلاباما" آغازكرد.
این شركت چهارمین فروند از این نوع شناور یا "LCS4" را نیز خواهد ساخت. قرار است این دو شناور در سالهای 2008 و 2009 میلادی وارد خدمت نیروی دریایی ایالات متحده شوند. سفارش ساخت 9فروند شناور "فلایت 1" یا دومین نسل از شناورهای LCS برای سالهای 2008 و 2009 میلادی داده شده و این كشتیها طی سالهای 2010 تا 2012 میلادی به خدمت نیروی دریایی ایالات متحده در خواهند آمد. تعداد نهایی كشتیهای LCS هنوز تعیین نشده اما گمان میرود تعداد آنها بین 56 تا بیش از 60 فروند باشد.تیم مجری شركت "لاكهید مارتین" عبارتند از: كارخانه كشتیسازی "مارنیته مارین"، كارخانه كشتیسازی "بولینگر"، شركت معماران دریایی "گیبز و كوكس"، كارگاه های كشتیسازی" لزار" از اسپانیا و "بلوهم و واس". اجرا كننده قرارداد ساخت LCS كمپانی"جنرال دینامیكز" نیز شركت "بس ایرون ووركز" واقع در شهر" بس" در ایالت "مه ین" است.اعضای عمده تیم سازنده كشتی كمپانی" جنرال دینامیكز" عبارتند از: شركت "آستال یو اس آ"، " بی.ای.ایی.سیستمز"، دریایی "آپلاید فیزیكز كورپوریشن"، " سی ای ایی مارین سیستمز "، " نورت روپ گرومن الكترونیك سیستمز "، " جنرال دینامیكز آرمامنت اند تكنیكال پروداكترز"، " جنرال دینا میكز الكترونیك بوت "، "جنرال دینا میكز ادونسد انفورمیشن سیستمز" و "جنرال دینامیكز كانادا".در آوریل سال 2005، نیروی دریایی آمریكا قرارداد مطالعاتی را با شركت" لاكهید مارتین" برای ایجاد تغییراتی در شناور LCSامضاء كرد.این تغییرات به دلیل فروش این شناورها به نیروی دریایی اسراییل اجرا میشود و تغییرات مورد نیاز نیروی دریایی اسرائیل شامل سیستم پرتاب عمودی موشك های "باراك" است.
http://weaponry.persiangig.com/image/lit2.jpg
طرح كشتی جنگی لیتورال
هرچند طراحی ساخت شناورهای LCSكاملاً با هم متفاوتاند اما هر دو شناور كاملاً نیازهای تكنیكی را برآورده میكنند. در هر دو طرح دستیابی به سرعت بیش از 40 نات (8/74 كیلومتر) و برد بیش از 3500 مایل (5/5631 كیلومتر) مد نظر است.
شناور طراحی شده "لاكهید مارتین" دارای سرعت بسیار بالا و بدنه ای دو تكه است و طرح شركت "جنرال دینامیكز" با سه بدنه، بسیار مستحكم و متصل به هم است.سازههای دریایی در هر دو طرح با تجهیزات و خدمه برای انجام ماموریتهای LCS و ماموریت های ویژه سازگار است.اگر چه برنامه به حركت درآوردن یك پرنده یا شناور در دو طرح LCS با هم فرق دارد اما طرح های هر دو شركت قادر به پرتاب یا به حركت درآوردن، كنترل و بازیافت وسایل نقلیه هوایی یا دریایی برای محدودههای زمانی طولانی هستند، همچنین در هر دو طرح نگاه متفاوتی به گنجایش فضای داخلی وجود دارد.این طرح ها شروعی است برای دستیابی به نسل دوم شناورهای LCSیا "فلایت 1" كه براساس تجربیات بدست آمده از برنامه" فلایت0" ساخته میشود.در هر دو طرح سرعت نهایی 74 تا 93 كیلومتر در ساعت – در صورت بیرون ماندن بخش عمده بدنه از آب- در نظر گرفته شده است.در طرح شركت "لاكهید مارتین" ارتفاع بخش داخلی بدنه كشتی بلند در نظر گرفته شده است درحالیكه درطرح "جنرال دینامیكز" با جهش شناور به طرف بالا، از سطح زیر آب بدنه كشتی كاسته میشود. شكل بدنه كشتی در هر دو طرح تحولی اساسی پیدا كرده و تكامل یافته است.
تواناییها و امكانات داخلی كشتی جنگی" لیتورال"
آبخور سه متری كشتی باعث شده تا این كشتی قادر باشد در آب های بسیار كم عمق ساحلی نیز به عملیات بپردازد.این شناور دارای حداكثر 93 كیلومتر سرعت و 2 هزار و 778 كیلومتر برد در حالت حداكثر سرعت و 7 هزار و963 كیلومتر برد با حداقل سرعت 37 كیلومتر در ساعت است.
كشتیهای LCS همچنین دارای یك فروند هلیكوپتر با سكوی فرود و آشیانه ویژه است.
هلیكوپتر و یك فروند پرنده بدون سرنشین میتوانند از این سكوی شناور برای پرواز یا فرود استفاده كنند. این وسایل پرنده در شرایط طبقهبندی شده شماره 5 دریا (در حالتی كه سرعت باد در حدود 50 كیلومتر و میانگین بلندی امواج بین 2 تا 3 متر باشد) قادر به برخاستن از كشتی LCS هستند.این كشتی توانایی استفاده از قایقهای كوچك، مانند قایقهای سریعالسیر 12متری در شرایط شماره 4 دریا (كه ارتفاع امواج بیش از 5/1 متر و سرعت باد در حدود 40 كیلومتر باشد) را دارد.
كشتی LCS بین 15 تا 50 نفر خدمه دارد و وسایل یك سفر یا ماموریت دریایی 21 روزه را با خود حمل میكند. ماموریت تعدادی از خدمه كشتی انجام عملیات ویژه است.یكی از تواناییهای مهم LCS استفاده از هواپیما و قایقهای بدون سرنشین مجهز به رادار، دوربین مادون قرمز و دوربین ویدئویی (مانند شناور سطحی بدون سرنشین" اسپارتان" برای عملیات شناسایی است.
سامانههای عملیاتی شناور جنگی لیتورال
سامانههای عملیاتی در كشتیهای "لیتورال" قابلیت تعویض پس از یك دوره 24 ساعته كاری را دارند.شركت "نورث روپ گرومن" برای طرح خود مجموعه هماهنگ و یكپارچهای از سامانههای عملیاتی را برگزیده است كه عبارتند از: سیستمهای مین پخش كنی و جمعآوری آن (MIW)، تسلیحات ضد زیردریایی (ASW) و تسلیحات ضد سطحی (SUW).احتمالاً بخشی از سامانههای عملیاتی در محفظههای نگاه دارنده استاندارد نگهداری شده و بخشی از آنها در پالتهای ویژه به شناورها منتقل میشوند.
سامانههای عملیاتی مذكور به شبكهای از سیستم های شناور متصل بوده و با دیگر سامانههای مشابه در دیگر كشتیهای سطحی و هواپیماها در ارتباط خواهند بود.سامانه ضد زیر دریایی كشتی "لیتورال" عبارت است از:
سیستم شكار مین كنترل از راه دور AN/WD-1 ، مجموعه دستگاه سونار ردیابی مین از نوع AN/AQS=20A ، سیستم مینروبی سطحی از نوع هوابرد (محمول هلیكوپتر)، سیستم مین یابی لیزری هوابرد و سیستم هوابرد خنثیسازی مین.سامانه ضد زیر دریایی در برگیرنده سیستم پیشرفته آرایش نظامی (ADS) ساخت یكی از شركت های "لاكهید مارتین" است.ADS یك سیستم شناسایی پژواك شناختی سریع آرایش سطحی محسوب میشود. سامانه ضد زیر دریایی LCS همچنین شامل یك سیستم چند منظوره سطحی قابل كشش به وسیله شناور در آب و یك سیستم كنترل از راه دور قابل كشش در آب بوسیله هلیكوپتر MH-60R یا شناورهای سطحی بدون سرنشین است.
سامانه ضد سطحی كشتی "لیتورال" شامل یك توپ 30 میلیمتری و یك سیستم موشك انداز است.
بدنه سه قسمتی "جنرال دینامیكز"
بدنه و بخش سه قسمتی خدمه بوسیله تیم طراحی شركت "جنرال دینامیكز" پیشنهاد شد.طولبدنه 8/127متر، عرض آن4/28 متر و ظرفیت جابجایی شناور 2 هزار و 637تن است. بدنه مذكور براساس طرح شركت "آستال" برای قایقهای مسافری فری "بنچیجیگوااكسپرس پسنجرز" ساخته خواهد شد.
سیستم دیدهبانی دریایی مادون قرمز بر روی پل فرماندهی كشتی تعبیه شده و توپ اصلی 57 میلیمتری "بوفورز" برروی آن قرار دارد. همچنین پرتاب كننده موشكهای گردان هوایی یا (RAM) بر روی جایگاه ویژه پشت آشیانه هلیكوپتر نصب شده و تیربارهای كالیبر50 در سمت چپ و راست كشتی و در دو طرف آشیانه هلیكوپتر قرار دارند.
سیستمهای فریب دهنده رادار دشمن شامل سه پرتاب كننده RBOCـ SUPER و دو پرتاب كننده "نولكا دیكوی" است.
سیستم ضد عمل الكترونیك كشتی هم در بر گیرنده رادار تاكتیكی پشتیبانی عمل الكترونیك (ESM) از نوع ES3601 ساخت گروه صنعتی EDO است.سونار و قریب دهنده كششی نیز از قسمت پشتی كشتی به آب انداخته میشوند. "نورت روپ گرومن الكترونیك سیستمز" سامانه یكپارچه اداره نبرد (ICMS) و شركتهای "بی ای ایی" سیستم كنترل خودكار كشتی را تهیه خواهند كرد. دكل اصلی كشتی نیز حامل سیستمهای ارتباطی Link16 ـ Link1 ـ CEC و رادار دریایی جیراف ساخت شركت "اریكسون" خواهد بود.
شناور LCS ساخت" لاكهید مارتین"
بدنه پیشرفته شركت "لاكهید مارتین" براساس فناوریهای عرضه شده یك كارخانه كشتیسازی ایتالیایی بنام "فین كانتیری" ساخته میشود.این فناوری در شناورهای بازرگانی هزار تنی تندرو و شناورهای 3 هزارتنی كلاس" ژوپیتر" استفاده میشود.كشتی ساخت "لاكهید مارتین" دارای یك سالن فولادی با سازههای ویژه آلومینیومی خواهد بود. نیروی این شناور بوسیله دو موتور 36 مگاواتی "رولزرویس" MT30 مجهز به توربینهای گازی تامین میشود.
همچنین دو موتور دیزل ساخت "فیربنكس مورس" چهار موتور بزرگ آبی ساخت "رولزرویس" را به حركت در میآورند.چهار ژنراتور دیزل نوع V1708 ساخت شركت "ایزوتا فراسچینی" با هدف تامین نیروی اضافی در این كشتی تعبیه شده و حداكثر سرعت كشتی 34/83 كیلومتر خواهد بود. طول بدنه شناور 5/115 متر، عرض آن 1/13 متر و آبخوركشتی 7/3 متر است.
LCS1و LCS3 به توپ دریایی 57 میلیمتری مارك 110 ساخت "سیستمز" مجهز خواهند شد. سیستم اداره نبرد این شناورها ساخت" لاكهید مارتین" و از نوع COMBATSS-21 است.
این كشتیها همچنین مجهز به رادار باند C بنام TRS-3D ـ EADS برای شناسایی هوایی و سطحی و یك سیستم شلیك كننده و فریب دهنده رادارهای دشمن از نوع (SKWS) ساخت یك شركت دانماركی است.
آمریكا، نیروی دریایی اسرائیل را به پیشرفتهترین كشتیهای تندرو مجهز میكند
كشتی جنگی"لیتورال" (LCS)، نوع جدیدی از خانواده شناورهای سطحی در نیروی دریایی آمریكا به شمار میرود به گزارش گروه سیاست و امنیت دریایی سینا، "ال.سی.اس" نمونهای از نسل آینده شناورهای سطحی رزمی ایالات متحده تحت عنوان DDX است كه دارای قابلیت مانور بسیار بالا و ساختاری شبكهای، مركب است.