PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : برگرفته از ماهنامه جنگ افزار



mohamad.s
05-04-2011, 04:04 PM
برگرفته از ماهنامه جنگ افزار
-----------------------------------









کلاشینکف را می توان پر زاد و ولدترین جنگ افزاری دانست که تا به حال تولید شده است. اگر تمامی نمونه های بین المللی این اسلحه را نیز در نظر بگیریم ، تا کنون بیش از 80 میلیون قبضه AK تولید و در کشورهای مختلف به فروش رسیده است. اما یکی از پرکاریردترین نمونه های این اسلحه AKM است. حرف M در نام این اسلحه نشان دهنده روزآمدسازی ( Modernized ) آن است. AKM در واقع ثمره تلاش موفقیت آمیز کلاشنیکف در دهه 1950 برای دستیابی به یک اسلحه سبک انعطافپذیر است.





https://battlefieldpb.com/shop/images/uploads/Packages/CustomKits/a5_ak47wood_0.jpg



عملکرد سیستم گاز

وقتی گلوله از اتصال لوله گاز ( درست چند اینچ عقب تر از لوله ) عبور می کند ، بخشی از گاز حاصل از باروت به داخل لوله بالا می رود. این لوله یک پیستون حرکت کننده با نیروی فنر را دربر دارد که به عقب حرکت می کند و تحت فشار گاز در مقابل فنر ارتجاع قرار می گیرد ، تا با کشیدن ماشه دوباره فرایند شلیک آغاز می شود. نرخ آتش AKM حدود 650 تیر در دقیقه است.


سایت هدفگیری عقبی

سایت هدفگیری عقبی AKM تا 800 متر (2624 پا) قابل تنظیم می باشد. البته در این فاصله حرکت تحت تاثیر وزش باد تغییر می کند. گفته می شود که AKM تا فاصله 200 متر (256 پا) واقعا مرگبار است ، چرا که می تواند در عرض چند ثانیه یک خشاب 30 تایی را خالی کند.