PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : كشف قبرستانی عجیب در سوریه!



sorna
04-20-2011, 12:00 AM
http://www.seemorgh.com/desktopmodules/icontent2/files/42093.jpg




قبرستانی عجیب با قدمتی نامعلوم همراه صدها اثر تاریخی از جمله تابوت‌های سنگی در سوریه كشف شد...
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آركئولوژی‌نیوز، باستان‌شناسان سوری كه از سال‌ها پیش به كاوش در محوطه‌های تاریخی شهر تارتوس (Tartous) مشغول‌اند، موفق به كشف قبرستانی عجیب با قدمت نامعلوم شدند كه تا به‌حال نمونه‌ی آن پیدا نشده است.
این قبرستان شامل ساختمانی با دیوارهای ضخیم شامل یك سالن بزرگ با هفت اتاق است كه داخل آن‌ها تابوت‌های سنگی به‌شكل انسان با یك درپوش بزرگ با تصاویر و حكاكی‌های زیبا قرار دارند.
طبق بررسی‌های اولیه‌ی باستان‌شناسان، برخی از این اتاق‌ها كه فقط یك تابوت سنگی دارند، به افراد مهم و اتاق‌های دارای چند تابوت، به افراد رده‌پایین تعلق دارند.
باستان‌شناسان تا به‌حال موفق به كشف صدها اثر تاریخی از جمله ظرف‌های سفالی، زیور‌آلات ساخته‌شده از طلا، چند شیء سفالی گرد همراه آثاری تاریخی ساخته‌شده از برنز در این قبرستان شده‌اند. آن‌ها هنوز قدمت این قبرستان را تعیین نكرده‌اند و نمی‌دانند قبرستان كشف‌شده به مردم كدام تمدن باستانی تعلق دارد.
كاوش در محوطه‌ی تاریخی محل كشف این آثار پایان یافته است و باستان‌شناسان قصد دارند، با انجام آزمایش روی آثار كشف‌شده قدمت آن‌ها را تعیین كنند