PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شخصیت و روحیات کاربران ایمیل!؟



mozhgan
04-18-2011, 05:31 PM
http://forums.azardl.com/attachment.php?attachmentid=8712&stc=1&d=1303129846

برای مثال، کاربر زن با سن بین 35 تا 64 سال، با دیپلم متوسطه، روحیه ای بسیار روحانی دارد، به خانواده گرایش دارد، زیاد سفر نمی کند و شیرینی را ترجیح می دهد...
یک موتور جستجوگر برپایه سرویسهای پست الکترونیکی که کاربران استفاده می کنند شخصیت و روحیات آنها را ارزیابی می کند.
موتور "هانچ" با بررسی کاربران مهمترین و رایج ترین سرویسهای وب میل، روحیات و شخصیت این کاربران را پیشگویی کرده است. در این تحقیق، یک سری از پروفایلهای کاربران ایمیل پردازش و سبک زندگی آنها دسته بندی شدند.
"هانچ" با استفاده از سئوالاتی چون "در منطقه حومه شهر و یا در یک منطقه روستایی ساکن هستید؟"، "چگونه با مهمانان حاضر در یک مهمانی ارتباط برقرار می کنید؟" و ... توانست جنبه های جالبی را از روحیات کاربران سرویسهای مختلف وب میل شناسایی کند.
این تحقیقات نشان می دهد که کاربران سرویس پست الکترونیک AOL اساساً اهل گردش و تفریح هستند، کسانی که از پست الکترونیک یاهو استفاده می کنند بیشتر به خانواده گرایش دارند، درحالی که کاربران "هات میل" اساساً بدبین هستند.
آمار و ارقامهای به دست آمده در این پژوهش نشان می دهند کاربرانی که از ایمیل استفاده می کنند بیشتر بین سنین 18 تا 34 سال دارند و بیشتر آنها کاربر سرویس "جی. میل" هستند.
به طوریکه 68 درصد از مصاحبه شوندگان در این طیف سنی از "جی. میل"، 58 درصد از "هات میل"، 53 درصد از "یاهو میل" و 38 درصد از AOL استفاده می کنند.

این درحالی است که در مورد کاربران بین سنین 35 تا 49 سال شرایط فرق می کند. در این مورد ایمیلهای با دامنه شخصی بسیار رایج هستند، باوجود این، 39 درصد از این افراد کاربر "یاهو میل"، 22 درصد کاربر AOL و 24 درصد کاربر "هات میل" هستند.
همچنین به نظر می رسد در این گروه سنی، مالکان دستگاههای موبایل از جمله تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها کاربر "جی. میل" هستند اما به طور کلی کاربران AOL در عرضه فناوری کارشناس تر هستند.
براساس گزارش وب نیوز، پردازش پروفایلهای کاربران سرویسهای مختلف ایمیل می تواند شخصیت و روحیات آنها را به خوبی نشان دهد.

برای مثال، کاربر زن با سن بین 35 تا 64 سال، با دیپلم متوسطه، روحیه ای بسیار روحانی دارد، به خانواده گرایش دارد، زیاد سفر نمی کند و شیرینی را ترجیح می دهد.
کسی که از "جی. میل" استفاده می کند می تواند یک فرد بین 18 تا 34 سال سن با تحصیلات دانشگاهی، بدون فرزند و کارشناس فناوری باشد.
درحالی که کاربر "هات میل" اغلب یک زن بین 18 تا 34 سال با تحصیلات در حد دبیرستان، بسیار علاقه مند به سفر و بسیار ساده پوش است (تی. شرت با شلوار جین می پوشد)
اغلب خانمهای خانه دار با سن متوسط 18 تا 49 سال دارای فرزند و بسیار کدبانو کاربر "یاهو میل" هستند.
هرچند این تحقیقات تنها در منطقه جغرافیایی آمریکا که در آن استفاده از سرویس AOL بسیار رایج است انجام شده، باوجود این بسیار جالب توجه است.