mehraboOon
04-12-2011, 04:31 PM
http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/untitled1302286202.jpeg مهندسان شركت BAE سيستمز با ماهها تلاش به تكميل فناوري نجات بر روي نسل جديد جنگنده اف35 لايتنينگ 2 پرداختهاند.
براي پرواز با سرعت 965 كيلومتر در ساعت، داشتن صندلي پرتاب به بيرون يك اصل اوليه محسوب ميشود. محققان براي بازسازي پرواز در سرعت بالا به يك پرواز آزمايشي در ميدان هوايي Chalgrove در آكسفوردشاير پرداختند.
در اين عمليات آزمايشي آنها توانستند اطاقك خلبان يك جنگنده بدل اف35 را در سرعت بيش از 960 كيلومتر در ساعت به جلو رانده و صندلي پرتاب به بيرون خلبان را آزمايش و اصلاح كنند.
پس از انجام تنظيمات دقيق بر روي اين فناوري طي پروازهاي آزمايشي، اكنون از زمان كشيدن دكمه پرتاب به بيرون (اجكت) خلبان تا پرواز خلبان با چتر نجات در خارج از اطاقك تنها سه ثانيه طول ميكشد.
به گفته دانشمندان اين فناوري هر 30 آزمايش خود را در انگليس، فرانسه و آمريكا با موفقيت پشت سر گذاشته است.
جنگنده اف35 لايتنينگ 2 در آينده نزديك جايگزين نسل اسطورهاي جنگندههاي هرير جت (Harrier jet) يا همان جامبوجتها خواهد شد.
كشورهاي انگليس و آمريكا خواستار يك ناوگان هوايي براي ارتش خود شدهاند.
جنگنده مشترک عمود پرواز اف35 لايتنينگ 2 هم اکنون به وسيله شرکت لاکهيد مارتين در حال طراحي و ساخت مي باشد.
اين جنگنده طي يک برنامه مشترک توسط شرکت هاي نورث روپ گرومن، BAE سيستمز، پرات اند ويتني و رولزرويس ساخته مي شود. يکي از خصوصيات جنگنده F-35 کم پيدايي آن از لحاظ راداري است.
http://www.konjkav.com/images/stories/jetf1.jpg
http://www.konjkav.com/images/stories/jetf2.jpg
http://static1.cloob.com/public/images/icon/100c.gif ارسال به کلوب (http://www.cloob.com/share/link/add?url=http:/photogallery/9652-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%B4-%D8%AE%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%81-35-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-960-%D9%83%D9%8A%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%21.html&title=%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1%20%D8%A C%D8%A7%D9%84%D8%A8%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%BE%D8%B1% D8%B4%20%D8%AE%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%D8 %AA%20%D8%A7%D9%81%2035%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8 %B1%D8%B9%D8%AA%20960%20%D9%83%D9%8A%D9%84%D9%88%D 9%85%D8%AA%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D8% B9%D8%AA%21)
براي پرواز با سرعت 965 كيلومتر در ساعت، داشتن صندلي پرتاب به بيرون يك اصل اوليه محسوب ميشود. محققان براي بازسازي پرواز در سرعت بالا به يك پرواز آزمايشي در ميدان هوايي Chalgrove در آكسفوردشاير پرداختند.
در اين عمليات آزمايشي آنها توانستند اطاقك خلبان يك جنگنده بدل اف35 را در سرعت بيش از 960 كيلومتر در ساعت به جلو رانده و صندلي پرتاب به بيرون خلبان را آزمايش و اصلاح كنند.
پس از انجام تنظيمات دقيق بر روي اين فناوري طي پروازهاي آزمايشي، اكنون از زمان كشيدن دكمه پرتاب به بيرون (اجكت) خلبان تا پرواز خلبان با چتر نجات در خارج از اطاقك تنها سه ثانيه طول ميكشد.
به گفته دانشمندان اين فناوري هر 30 آزمايش خود را در انگليس، فرانسه و آمريكا با موفقيت پشت سر گذاشته است.
جنگنده اف35 لايتنينگ 2 در آينده نزديك جايگزين نسل اسطورهاي جنگندههاي هرير جت (Harrier jet) يا همان جامبوجتها خواهد شد.
كشورهاي انگليس و آمريكا خواستار يك ناوگان هوايي براي ارتش خود شدهاند.
جنگنده مشترک عمود پرواز اف35 لايتنينگ 2 هم اکنون به وسيله شرکت لاکهيد مارتين در حال طراحي و ساخت مي باشد.
اين جنگنده طي يک برنامه مشترک توسط شرکت هاي نورث روپ گرومن، BAE سيستمز، پرات اند ويتني و رولزرويس ساخته مي شود. يکي از خصوصيات جنگنده F-35 کم پيدايي آن از لحاظ راداري است.
http://www.konjkav.com/images/stories/jetf1.jpg
http://www.konjkav.com/images/stories/jetf2.jpg
http://static1.cloob.com/public/images/icon/100c.gif ارسال به کلوب (http://www.cloob.com/share/link/add?url=http:/photogallery/9652-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%B4-%D8%AE%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%81-35-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-960-%D9%83%D9%8A%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%21.html&title=%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1%20%D8%A C%D8%A7%D9%84%D8%A8%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%BE%D8%B1% D8%B4%20%D8%AE%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%D8 %AA%20%D8%A7%D9%81%2035%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8 %B1%D8%B9%D8%AA%20960%20%D9%83%D9%8A%D9%84%D9%88%D 9%85%D8%AA%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D8% B9%D8%AA%21)