PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تقاضای خرید دلار کاهش یافت/ بی توجهی مردم به توصیه های بانک مرکزی



mohamad.s
04-09-2011, 03:13 PM
تقاضای خرید دلار کاهش یافت/ بی توجهی مردم به توصیه های بانک مرکزی صرافی های بازار امروز مجاز شدند که هر دلار را 1050 تومان به مردم عرضه کنند، در عین حال ادامه روند کاهشی نرخ دلار در بازار در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. اسدالله اسدپور در گفتگو با مهر گفت: امروز صرافی های بانکی هر دلار را به قیمت 1045 تومان به صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی و 1050 تومان به مردم عادی می فروشند.
مدیرعامل صرافی بانک ملی تصریح کرد: صرافی های بانکی نیز مجاز شدند که هر دلار را 1050 تومان به مردم بفروشند که این قیمت در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته نیز اعمال شد.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه بانک مرکزی قیمت دلار بازهم کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: هم اکنون با کاهش تقاضا برای خرید دلار مواجه هستیم. در عین حال حوالجات نیز باز شده است.
اسدپور در مورد ازدحام جمعیتی امروز در مقابل صرافی بانکها از جمله صرافی بانک ملی برای خرید دلار، گفت: همیشه دلالان بازار برای خرید دلار در مقابل صرافی ها تجمع می کنند.
مدیرعامل صرافی بانک ملی ادامه داد: صرافی های بانکی و صرافی های مجاز باید از فروش دلار به دلالان و سفته بازاها امتناع کنند و تنها به مردم دلار عرضه نمایند.
وی از فروش 22 میلیون دلار در روز پنج شنبه گذشته توسط صرافی ملی خبرداد و افزود: با توجه به کاهش تقاضای خرید دلار، رقم فروش در روز پنج شنبه نسبت به روز چهارشنبه کاهش داشت.
اسدپور خاطرنشان کرد: در روز پنج شنبه از ساعت 14 بعد ازظهر دیگر متقاضی برای خرید دلار وجود نداشت.
گفتنی است؛ امروز صبح مجددا صفهای طولانی در مقابل صرافی بانکها و برخی از صرافی های مجاز تشکیل شده است.
مردم بدون توجه به توصیه های بانک مرکزی با توجه به اینکه قیمتها کاهش خواهد یافت، هر روز برای خرید دلار در مقابل صرافی ها به صف می ایستند.
امروز صرافی ها قیمت فروش هر دلار را بر روی تابلوهای خود 1050 تومان و قیمت خرید را 1045 تومان درج کرده بودند. برخی از صرافی ها نیز طبق معمول هیچ قیمتی بر روی تابلوها حک نکرده بودند.
همچنین قیمت فروش هر یورو نیز امروز در بازار 1540 تومان و قیمت خرید 1520 تومان بر روی تابلوی صرافی ها اعلام شد.