PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر های ویژه جام جهانی 2010 - 26 خرداد



Behzad AZ
06-16-2010, 10:15 AM
خبر های ویژه جام جهانی 2010 - 26 خرداد

برد خفيف برزيل مقابل کره شمالي

http://www.worldcupiran.com/10/www/photonews/brz_kors_1_m.gif تيم ملي فوتبال برزيل در نخستين ديدار خود در جام جهاني 2012 با نتيجه 2 بر يك كره شمالي را مغلوب كرد.

اين ديدار ازساعت 23 سه شنبه شب و از گروه هفتم جام جهاني برگزار شد.
بازيكنان كره شمالي در نيمه نخست به خوبي برابر رقيب قدرتمند خود بازي كردند و موقعيت هاي خوبي نيز به دست آوردند تا شاگردان دونگا موفق به باز كردن دروازه تيم آسيايي نشوند و تماشاگران نيز عليه سرمربي برزيل شعار دهند.
در نيمه دوم برزيل بر شدت حملات خود افزود و بالاخره در دقيقه 55 مايكون گل اول برزيل را به ثمر رساند.
الانو در دقيقه 72 دومين گل طلايي پوشان را به ثمر رساند تا خيال دونگا از كسب پيروزي راحت شود اما در دقيقه 89 جي براي كره شمالي گلزني كرد تا نماينده آسيا مزد بازي خوب خود را بگيرد و به اين ترتيب برزيل به سختي و با يك اختلاف گل به برتري رسيد.
اين بازي در ورزشگاه اليس پارك و به قضاوت ويتكور كاساي از مجارستان برگزار شد. وي به راميرس از برزيل اخطار داد.

توليد نوع کم صداي شيپورهای يک متري

http://www.worldcupiran.com/10/www/photonews/sheypor_3_m.gif اعتراضات مکرر بازيکنان غير آفريقايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نسبت به صداي ناهنجار شيپور محلي جام جهاني 2010، بنام "وووزلا" ، باعث توليد نوع کم صداي آن در کشور ميزبان شد.

از روز نخست آغاز بازي هاي جام جهاني فوتبال 2010 در جمعه گذشته، بارها بازيکنان اروپايي و آمريکايي اعتراض و شکايت نامه هايي را به فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) و کميته محلي تسليم کردند و خواستار جلوگيري از استفاده از اين شيپور، توسط فوتبال دوستان آفريقايي شدند.
"کريستيانو رونالدو" کاپيتان برزيلي تيم فوتبال پرتغال نيز ديروز به جمع بازيکنان معترض به استفاده آفريقايي ها از وووزلا پيوست و اعلام کرد که صداي اين شيپورها براي هيچ يک از بازيکنان خوشايند نيست و مانع تمرکز آنها در زمين مي شود.
کميته محلي برگزاري رقابت هاي جام جهاني 2010 پيشتر اين شيپور را برگرفته از شاخ گوزن آفريقايي است نماد اين رقابت ها توصيف کرده بود.
در پي اين اعتراضات، رييس کميته محلي برگزاري رقابت هاي جام جهاني 2010 ديروز از احتمال ممنوع شدن استفاده از وووزلا در استاديوم هاي محل برگزاري مسابقات فوتبال جام جهاني در کشورش خبر داده بود.
"دني جردن" گفت: تماشاگران پرشور فوتبال و شهروندان آفريقايي با استفاده بيش از اندازه در جريان بازي هاي و همچنين در سطح شهر براي مردم مزاحمت ايجاد مي کنند.
به گفته وي، بسياري از بازيکنان مورد علاقه تماشاچيان نيز از صداي ناهنجار اين نوع شيپور در عذابند و بارها به مسئولان استاديوم ها شکايت کرده اند.
فيفا هم شب گذشته به توليد کنندگان "وووزلا" توصيه کرد که نوع کم صداي اين شيپور را توليد و به بازار عرضه کنند.
اين شيپور با مختصات آفريقاي آن در کشورهاي اروپايي از جمله انگليس، هلند ، فرانسه و نيز چين هم توليد و وارد بازار محصولات ورزشي جهان و آفريقاي جنوبي شده است.
رئيس يکي از شرکت هاي توليد کننده وووزلا امروز به روزنامه "دِ استار" چاپ پرتوريا گفت که نوع جديد وووزلا نسبت به نوع قبلي آن، 20 دسي بل کمتر صدا دارد.
"نيل فان شالکويک" افزود: انتقادها و اعتراضات بازيکنان جام جهاني نسبت به صداي وووزلاها با صداي معادل 127 دسي بل، موجب شد نوع کم صداي آنرا توليد کنيم.

اعتراض رونالدو به شيپور يک متري پلاستيکي

http://www.worldcupiran.com/10/www/photonews/ronaldo_1_m.gif کريستيانو رونالدو روز يکشنبه همصدا با ديگر بازيکناني که از ديوار صوتي ايجاد شده از طريق نواخته شدن شيپور مخصوص " ووووزلا " در ورزشگاههاي افريقاي جنوبي در جريان بازيهاي جام جهاني شکايت دارند ، اعتراض کرد که صداي اين شيپورها تمرکز بازيکنان را بهم مي زند.

اين سناره پرتغالي در يک کنفرانس مطبوعاتي گفت :" تمرکز کردن براي هرکس که در زمين باشد، مشکل است . "
وي افزود :" خيلي از بازيکنان آنها را دوست ندارند ولي مجبورند به آنها عادت کنند. "
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه ، شيپور يک متري پلاستيکي " ووووزلا " سخت مورد علاقه هواداران فوتبال در ورزشگاههاي جام جهاني در افريقاي جنوبي است ولي صداي هزاران شيپور که به طور همزمان نواخته شوند شبيه صداي بلند وزوز يک دسته زنبور است .
اين هافبک رئال مادريد گفت :" تيمها کاري جز انتقاد از وووو زلا " انجام ندادند ولي بايد به آنها احترام گذاشت . "
وي افزود :" به سختي کسي اين شيپورها را دوست دارد ولي افرادي که علاقمند به نواختن آنها هستند مي خواهند با زدن اين شيپورها شادي و هيجان ايجاد کنند. "
رونالدو گفت : علاوه بر ووووزلا وي در حال عادت کردن به توپ جديد جام جهاني است که سخت در معرض انتقاد قرار گرفته است .
وي اظهار داشت :" من بيش از دو هفته پيش به آن عادت کرده ام . من فکر نمي کنم که مشکلي ايجاد کند. "
پرتغال روز سه شنبه ديدار افتتاحيه اش را در گروه جي در برابر ساحل عاج انجام خواهد داد.

تساوی پرتغال مقابل ساحل عاج

http://www.worldcupiran.com/10/www/photonews/sahel_por_1_m.gif درادامه رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي و از گروه هفتم ،عصر سه شنبه ديدار تيم هاي ملي پرتغال و ساحل عاج با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رسيد.

در اين بازي، بازيکنان هر 2 تيم موقعيت هاي متعددي را برروي دروازه يکديگر ايجاد کردنداما هيچکدام نتوانستند از فرصت هاي بدست آمده استفاده کنند.
ديديه دروگبا مهاجم باشگاه چلسي انگليس که پيش از آغاز رقابت هاي جام جهاني مصدوم شده بود دردقيقه 66 به عنوان بازيکن جانشين وارد زمين شد ولي وي نيز نتوانست ساحل عاج را به گل برساند.
همچنين کريستيانو رونالدو کاپيتان نام آشناي پرتغال در نيمه نخست با شوتي تماشايي دروازه حريف را هدف قرار داد اما تير دروازه ناجي ساحل عاج شد.
"جورج لاريوندا" از کشور اروگوئه قضاوت اين ديدار را برعهده داشت.
ديدير زروکا و گيي دميل از تيم ملي ساحل عاج و کريستيانو رونالدو از تيم ملي پرتغال با دريافت کارت زرد از داور اين ديدار جريمه شدند.
اين ديدار در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت اليزابت برگزار شد.

کامراني فر کمک داور اول ديدار فرانسه و مکزيک شد

http://www.worldcupiran.com/10/www/photonews/kamranifar_1_m.gif حسن کامراني فر تنها نماينده ايراني حاضر در جام جهاني 2010 آفريقا به عنوان کمک داور اول ديدار فرانسه و مکزيک انتخاب شد.

تيم هاي فوتبال فرانسه و مکزيک در دومين ديدار خود در بازي هاي جام جهاني فوتبال ساعت 23 پنجشنبه هفته جاري به وقت تهران به مصاف هم خواهند رفت که قضاوت آن بر عهده خليل الغمدي از عربستان است.
حسن کامراني فر و صالح المرزوق از امارات به عنوان تيم داوري ديدار فرانسه و مکزيک انتخاب شدند.
کامراني فر در اين ديدار کمک داور اول است.
اين ديدار در شهر پلوک وان برگزار خواهد شد.





ايتاليا مقابل پاراگوئه متوقف شد

http://www.worldcupiran.com/10/www/photonews/italy_par_1_m.gif ديدار تيم هاي ايتاليا و پاراگوئه از گروه ششم جام جهاني 2010 به تساوي يك بر يك انجاميد.

اين ديدار در ورزشگاه گرين پوينت آغاز شد و در پايان با تساوي يك بر يك خاتمه يافت.
آلكاراز در دقيقه 39 با ضربه سر دروازه بوفون را گشود تا برخلاف انتظار، ايتاليا نيمه اول را با شكست مواجه شود؛ اما شاگردان مارچلو ليپي در نيمه دوم براي تغيير نتيجه تلاش كردند و در دقيقه 63 ده روسي گل تساوي را به ثمر رساند و نتيجه يك بر يك تا پايان پابرجا ماند تا مدافع عنوان قهرماني جام جهاني، در گام نخست متوقف شود.
ليپي در بين دو نيمه اين ديدار بوفون را تعويض كرد.
بنيتو آرچونديا از مكزيك قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي به كاكرس از پاراگوئه و كامورانزي از ايتاليا اخطار داد.


تماشاگران ويژه دیدار تيم هاي برزيل و كره شمالي

تيم ملي فوتبال برزيل در نخستين ديدار خود در جام جهاني 2012 با نتيجه 2 بر يك كره شمالي را مغلوب كرد.


http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/brz_kors_16.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/brz_kors_17.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/brz_kors_18.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/brz_kors_19.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/brz_kors_20.jpg




تماشاگران ويژه دیدار تيم هاي ایتالیا و پاراگوئه (1)

ديدار تيم هاي ايتاليا و پاراگوئه از گروه ششم جام جهاني 2010 به تساوي يك بر يك انجاميد.


http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/ita_par_1.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/ita_par_2.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/ita_par_3.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/ita_par_4.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/ita_par_5.jpg









تماشاگران ويژه دیدار تيم هاي ساحل عاج و پرتغال

ديدار تيم هاي ملي پرتغال و ساحل عاج با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رسيد.


http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/sah_por_1.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/sah_por_2.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/sah_por_3.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/sah_por_4.jpg

http://www.worldcupiran.com/10/www/photoreport/sah_por_5.jpg